MIKSETTE lomaile koulujen loma-aikoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku raja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettajatkin ovat moista vastaan yleisesti. Sitten vongutaan lisäopetusta, kun jäähään jälkeen kouluhommissa :(.

mä en oo tavannu yhtäkään lomailijaa jotka on jääny jälkeen.
sitä vastoin ne luokka kaverit jotka on lomaillu on ollu kiitettävän oppilaita. Ei kaikki mutta yksikään ei tukiopetusta ole saanut.

Että en tiedä missä koulussa ja missä maassa opettajat on tätä vastaan.

Tuntuu että kateus puhuu.
Ja lisätään vielä että itse en kosaan koulu aikoina ole matkustanut, en muutenkaan.
Lapseni tuskin hirveästi ulkomaille pääsee.

Mutta silti en näe väärää jos lapsi pääsee ulkomaille kun hän kerran pysyy opetuksessa mukana.

Yleensä niillä joilla on varaa on hieman varakkaampia, eli on opiskellu pitkään, he vaativat lapsiltakin opiskelua ja kyllä siellä matkan aikana useinkin opiskellaan.

Jos vanhemmat ajattelisi vain itseään, eiköhän ne lapset olisi hoidossa kun vanhemmat lomailee kahdestaan.

kannattaa hieman ajatella ja piilottaa sitä kateutta ja ottaa oikeasti asiasta selvää

Meitä kiinnostaa lomailla ainoastaan syksyllä ja talvella eikä kaikki matkat oo myynnissä kuin määrätyn ajan, nyt lähdetään kahdeksi viikoksi ensi kuussa reissuun ja opettajan kanssa on läksyistä jo keskusteltu, läxyt hoidetaan meillä AINA ennen reissuun lähtöä =)

Jos lapsilla menee koulu hyvin ja läxyt hoidetaan, miksi ei voisi lähteä ?? Ei se loma tarkota automaattisesti sitä että jälkeen jäisi ....

No kyllä minäkin tulevaisuudessa menen matkoille johonkin muuhun aikaan kuin loma-aikoihin. Ihan taloudellisista syistä mm.

Viikossa, parissa ei peruskoulussa kyllä edetä paljon mitään. Lapsi voi kyllä opiskella vanhempien opastuksella tarvittavat kappaleet kirjoista. Itse en ainakaan menettänyt yhtään mitään poissaolojen takia...

Yhteistyössä