Miksi 9,5kk ei syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä avuksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä avuksi

Vieras
Meillä tyttö on kieltäytynyt totaalisesti syömästä kiinteitä. Nuha oli n. 2 viikkoa sitten ja sen jälkeen ei ruoka ole maistunut. Vaivoin saa yhden lusikallisen suuhun ja siihen jää. Kääntää vain pään pois. Maitoa kyllä menee, tänäänkin velliä ja Nannia yli 800ml. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tilanteesta? Hampaita on 2 eikä muita näkyvillä vielä puhkeamaan. Sormiruokaa kyllä syö ja itse laittaa lusikkaa suuhun mutta ei se ruoka vielä siinä pysy.

Aika tuttua kipeänä olleelle lapselle:) Tarjoa ruokaa useammin päivässä pieninä annoksina (neidin suosikkiruokaa) ja mikäli hän syö itse sormiruokaa, kokeile antaa hänen syödä itse vaikka sormin ruoankin (sotkua tulee, mutta jospa se ruoka maittaisi hänelle näin).
Pääasia on, että hän suostuu juomaan ja vellikin maittaa... kyllä se ruokahalukin palailee:)

Meillä saman ikäinen poika joka oli nyt viikon verran myöskin syömättä. Flunssaa ja korvatulehdusta ollut. Tarjosin ruokaa ruoka-aikoina mut ei maistunut. Maitoa meni kyllä. Mulla periaatteena et lapsi syö kun lapsella on nälkä. En siis alkanut joka välissä ruokaa tarjoamaan. Eilen sitten menikin jo kunnon annoksia ruokaa. Sit jos kieltäytyy juomastakin niin sitten kannattaa huolestua.

Samoilla linjoilla kuin edellinen:) Meillä kans tyttö kieltäyty syömästä kipeenä, ruoka-aikoina tarjosin ruokaa, jos ei kelvannut niin sitte maitoa vaan ja vettä. Pääasia että juo. Kyllä se ruoka alkaa taas maistumaan. En kanssa tuputtais joka välissä syötävää, johan siinä menee hermot sekä itellä että lapsella:)

Meillä lähes ainoa oire korvatulehduksista on ollut juuri tuo syömättömyys. Eli flunssan jälkeen tuli aina tuo ettei ruoka maistunut. Toki lapsilla on aina sellaisia kausia aina muutenkin välillä ettei ruoka vain maistu. Pääasia tosiaankin että juo.

Meillä 6kk vanha poika. Flunssa oli pari viikkoa sitten ja tuli myös eka hammas. Ei ole ruoka maistunut oikein, tissi kyllä. Heti, kun poika vain näki lusikan niin laittoi suun tiukasti kiinni. Aina, kun mieheni syötti niin kuitenkin jostain syystä söi hyvin. Eli kokeile miehesi antaa ruokaa, jos vaikka auttaisi. En kyllä tajua miten voi olla niin=)

Yhteistyössä