Miksi äidin pitää meikata ja olla aina kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiehkähehkee, muttakaunissilti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eiehkähehkee, muttakaunissilti

Vieras
Mua ärsyttää kun ihmiset purnaa siitä, että kun saadaan lapsia, ei enää muisteta panostaa itseensä. Kuljetaan verryttelyhousuissa, tukka ponnarilla ja ilman meikkiä. Mutta entäs jos jo ennen lapsia/lasta on pukeutunut näin ja on harvoin käyttänyt meikkiä? Itse en käytä usein meikkiä ja joo en edes ennen lasta. Toisinaan kouluun ja ulkonakäydessä kyllä laitoin, mutta harvoin. Harvoin puen farkkuja koska ovat epämukavat jalassa. Käytän löysiä rentoja housuja ja toppeja. Hiukseni laitan jotenkin, muuten ne törröttävät ja ovat epäsiististi sojottamassa joka suuntaan, en kuitenkaan käytä paljoa aikaa kyseiseen hommaan. Saati sitten että käyttäisin jotain korkokenkiä, ehei...enhän käytä niitä edes baarissa, tai jos käytän niin kerran vuodessa korkeintaan! Kulmani kyllä nypin aika-ajoin ja hiukseni värjään ja leikkaan.

Tämä lähti nyt ihan vaan siitä että tänään oli mukavaa pitkästä aikaa laittautua itseni vuoksi ja pukeutua niihin vähemmän mukaviin farkkuihin.

Mä vaan niin tykkään olla naturel! Kuinka moni on samanlainen? vai puhunko ihan peetä?

mä en myös meikannu ennen lapsia kun baariin, nyt en käy juur enää edes siellä et meikkaaminen on sit tyyliin sukujuhlia varten..
lapset eikä ukko valita tästä..

Minä en koskaan laittaudu sen enempiä :D Hiukset on leikattu sellaiseen malliin, että pelkkä harjaus riittää (harvoin jaksan sitäkään...), kulmat ja ripset on aina kestovärjättynä ja vaatteet on just ne, kun ekaksi käteen tulee :D Enkä mä ole tästä äitiyden myötä mihinkään muuttunut. Samanlainen oon ollut aina.

No hui kauheeta! Mua varmaan sit moni arvostelee, kun vien lapsen aamulla hoitoon ja mulla on AINA tukka ponnarilla, verkkarit/jumppahousut päällä. Meikannut olen hyvin huomaamattomasti kylläkin, joten se taitanee pelastaa mut. Niin ja miksi tällainen tyyli niin siksi, että olen menossa töihin pitämään jumppaa, joten todellakin meinaan näin pukeutua ja kulkea hiukset ponnarilla :)

Jos jotain häiritsee niin kylläpä on isot ongelmat :D

Alkuperäinen kirjoittaja minäminä:
No hui kauheeta! Mua varmaan sit moni arvostelee, kun vien lapsen aamulla hoitoon ja mulla on AINA tukka ponnarilla, verkkarit/jumppahousut päällä. Meikannut olen hyvin huomaamattomasti kylläkin, joten se taitanee pelastaa mut. Niin ja miksi tällainen tyyli niin siksi, että olen menossa töihin pitämään jumppaa, joten todellakin meinaan näin pukeutua ja kulkea hiukset ponnarilla :)

Jos jotain häiritsee niin kylläpä on isot ongelmat :D

No mutta se onkin työasu sulle. :xmas:

Mä olen aiemmin meikannut jopa kauppareissulle. Nyt raskaanaollessa tuo on jäänyt ja housut vaihtuneet tiukoista farkuista lököhousuihin, maha ei vain anna periksi pitää tiukempia ja äitiysvaatteet ovat vielä vähän isoja. Meikkaus jäi sen jälkeen kun kauppareissulla oksensin kaksi kertaa ja ripsivärit oli poskilla :laugh: Töihin olen meikannut ja pidän siistimpiä vaatteita, mutta pitkä tukka on melkein aina ponnarilla, letillä tai nutturalla.

Sillä mitään tekemistä sen kanssa olekkaan, että on äiti. Siis kun ap kysyy miksi äidin pitää olla...jne.

Ei se ookkaan äiti joka tahtoo pitää itsestään huolta vaan se nainen joka sen äidin alla on !

en mie sanois että tarvii jokapäivä meikata ja olla nätti, mutta ehkäpä kun asiasta puhutaan niin tulee väistämättä mieleen ne telkkarista tutut ohjelmat missä 40v nainen havahtuu siihen tosiasiaan että on hukannut koko naiseuden kun on keskittynyt olemaan vain äiti... siis että ei ole panostanut yhtään itseensä, kiloja on kertynyt,hiukset on ylipitkät huonokuntoiset,värittömät ja aina ponnarilla kun ei ihan aina ole puhtaatkaan.. vaatteet koostuu vanhoista kuluneista vaatteista jotka pahimmillaan on miehen vanhoja kun painoa on kertynyt ja uusia ei ole muistanut/jaksanut tai nähnyt tarpeellisiksi ostaa.. iho on vanhan näköinen ja kuiva, silmänaluset on mustat ja kulmakarvat nypitty viimeksi sen 5v sitten.. jotain kivaa itselle on hankittu niin kauan aikaa sitten ettei edes muisteta milloin viimeksi...
ja kun se stereotypia on tuolalinen niin ehkäpä siksi puhutaan siitä että äiti-ihmiset eivät huolehdi itsestään eivätkä panosta ulkonäköönsä... ja aika monella tuo onkin totta... siis voihan sitä näyttää hyvältä ilman meikkiä, verkkareissa ja ponnarissa, mutta hiukset paskasina ponnarilla miehen verkkareissa ja naama hoitamattomana ei... ;)

No mä huomaan että sen entinen huoliteltu minä on kadonnut jonnekin äitiyden myötä. Ennen meikkasin, pidin itsestäni huolta, olin suht muodikas mielestäni mutten kuitenkaan mikään trendipelle. Mutta siis yleisesti ottaen mua kiinnosti miltä näytän ja halusin olla tietty hyvännäköinen niin kuin sitä nyt voi omilla avuillaan olla.

Viimeiset vuodet on kyllä vanhentaneet mua. Eka lapsi on nyt kolme ja toinen kaksi. Kolmas on tulossa. Olen viime vuode ollut ilman meikkiä, tukka laittamatta, lihonnut olen tosi paljon, en jaksa miettiä kuteita jne. Ja voin pahoin koko ajan mutta en JAKSA tehdä mitään. Mä ainakin kadehdin niitä naisia jotka ei ole menettäneet itseään tässä äitiyden mukana. Jaksavat käydä lenkeillä ja meikata, ei tartte paljon mutta siis silleen että tulee olo itselläkin mukavaksi. Ei musta äidin tartte olla aina kaunis tai meikata mutta kyllä meitä munlaisia on ainakin katukuvassa aika paljon. Että en näe mitään pahaa jos äiti jaksaa pitää itsestään myös huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
mä en oo nyt ainakaa, paskaset hiukset jotka ihan pystyssä :ashamed: kotilökövaatteetki päällä, eikä ees rintsikoita, tissitki siis roikkuu :snotty: :ashamed:

me ollaan ihan samiksia. mulla on vielä kaiken huipuksi jalassa isännän bokserit, kun maha on niin turvoksissa että omat pöksyt kinnaa :snotty:

tää on muuten uskomatonta. mä saan kuulla usein, että " sä et näytä äidiltä,tai että sulla ois lapsia" SIIS MITÄ HITTOA?!?!? minkä näköinen on "äiti" ?
ilmeisesti on ihmisiä olemassa, jotka elää sitä myyttiä, että äiti elää vain lapsilleen, ettei hänellä olisi tarve näyttää nätiltä,koska jälikasvu on jo saatu. tiedä häntä.

vaikka mulla nyt ihan sama, minkänäköisiä tallaajia meitä on :)

Tämä ei välttämättä asiaan liity, mutta muistui mun miehen lapsena letkauttama lausahdus äidilleen, kun tämä oli lähdössä ulos ja meikkaili + laittoi hiuksiaan...

"tuleeko meidän äitistäki nainen nyt?" :laugh:

mä en oo koskaan ollu meikkien ystävä, mut ripsiväri ja kulmien ehostus on kyllä pakkotoiminto. jännästi on pukeutuminen muuttunu naisellisempaan suuntaan nykyään, johtuneeko lapsista, iästä vai identiteetin löytymisestä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti-vaimo-nainen:
Sillä mitään tekemistä sen kanssa olekkaan, että on äiti. Siis kun ap kysyy miksi äidin pitää olla...jne.

Ei se ookkaan äiti joka tahtoo pitää itsestään huolta vaan se nainen joka sen äidin alla on !

Näinpä. Meillä on neljä lasta ja samalta näytän kuin ennen heitäkin. Kun se meikkaus on rutiini, niin se on kuin hampaansa pesisi. En halua hammaspesuakaan jättää tekemättä siksi, että olen äiti :)
Ne taas, jotka ei ennen lapsiakaan ole meikanneet, niin eivät sitten ole.
Sekin, että "lasten jälkeen" lopettaa meikkaamisen, on minusta ihan hyväksyttävää. Muuttuuhan ihminen ilman lapsiakin. Eri juttu sitten, jos kaikessa vetoaa siihen, että on lapsia, eikä ehdi :D

Yhteistyössä