V
v
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pur:aai tää oliki tämmänen avaus....
Mä oon lähinnä miettiny miksi 12v ei osaa esim leikata leipää, avata säilyketölkkiä ... Ei kykene kertomaan miltä tuntuu ja mitä tarvitsee... tai 7v ei osaa sitoa kylpytakin vyötä saati kengännauhoja, puhua kunnolla... miksi 5v ei ole kiinnostonut oppimaan ja se kuuluisa ITSE-vaihe on jäänyt ja jää pois...miksi 3v ei tiedä mitä haarukalla tehdään...
Tälläinen hämmästyttää minua kerta toisensa jälkeen. Pitää vaan toivoa, että itse kykenen ja jaksan opettaa lapsilleni elämän perusedellytyksiä.
Jep, samaa minäkin ihmettelen. mutta toisesta ketjusta luinkin, että lapsen pitää olla sen aikaa, kun äiti siivoaa tai tekee muita arkisia juttuja päiväkodissa, kun siellä on parempi olla. Eihän se lapsi opi, jos ei näitä juttuja ota tekemään kaveriksi.
Eipä välttämättä johdu tuosta, nimittäin jos lapsi olisi ollut päiväkodissa, olisi siellä esimerkiksi opetettu käyttämään haarukkaa ja sitomaan kengännauhat, jos nämä taidot eivät ole olleet valmiiksi hallussa