Miksi aikuisilla ei ole sadevaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadeasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä ihmettelen, mitä se jollekulle ohikulkijalle kuuluu, onko vastaantulijalla farkut vai Goretex-haalari. Mulle ainakin riittää, kun on itselläni ja lapsillani sen verran päällä, että on hyvä olla.

Hyvä pointti :flower:
Asiasta aasin sillan kautta: on tullut vuosien varrella todistettua, että farkut toimivat yllättävän hyvin ulkoillessa esim. tuulisella säällä vaeltaessa farkut ovat yllättävän toimivat B)

Joskus sade voi yllättää, aamulla hyvä ilma töihin lähtiessä, mutta iltapäivällä on kurja sää.
Eikä mua haittaa jos välillä kastuu, oikeastaan nautin siitä :)

Tietysti jos vartavasten lähtee ulkoileen sateella, niin kyllä mä silloin laitan säänmukaiset vaatteet, eli mitkä kestää vettä. Mutta ei niiden tarvi mitään sadevaatteita välttämättä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä ihmettelen, mitä se jollekulle ohikulkijalle kuuluu, onko vastaantulijalla farkut vai Goretex-haalari. Mulle ainakin riittää, kun on itselläni ja lapsillani sen verran päällä, että on hyvä olla.

Hyvä pointti :flower:
Asiasta aasin sillan kautta: on tullut vuosien varrella todistettua, että farkut toimivat yllättävän hyvin ulkoillessa esim. tuulisella säällä vaeltaessa farkut ovat yllättävän toimivat B)

Kunhan ihmettelin vaan. Tottakai jokainen saa pitää mikä hyvältä tuntuu. En ala väittelemään mikä on paras.

ei tuu takista vesi läpi ja yleensä on sateenvarjokin.
sadevaatteita ei mulla ole eikä tule.
lenkillä voin käydä sateellakin kunhan ei ny ihan kaatamalla tule. ei haittaa vaikka vähän kastuiskin,vaatteet kuivuu ja niin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mun gore on on Haglöfs ja sen ovh oli 1500 mk. Itse maksoin siitä n. 600 mk

Ja pitää siis yhtä hyvin kuin "aito" sadepuku?. Ilmankos ne kumiset ovat niin harvinaisia nykyään-)

Itse asiassa on vielä parempi, kun se hengittää myös, eikä ole kuin jätesäkki päällä. Siis on aivan tyystin tiivis. Mutta ole tarkkana, jos kupongissa lukee water repellent, se on vain vettä hylkivä, ei vedenpitävä.

Mulla on erätukusta ostettu ulkoilupuku, pitää vettä, tuulta ja on hengittävä. Tänä syksynä tilasin myös toppapuvun sieltä ja se vähä mitä nyt on tarvinnut niin olen todennut että todella hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
vieraalle nöyrin anteeksipyyntöni :ashamed: ei meinaa ole tuo Fjällrävenikään goretexiä vaan läpyskässä lukee hydratic...Jälleen kerran tuli todistettua palstan kansaa sivistävä vaikutus ;) Kiitos ansaitusta huomautuksesta :flower:
Miten olemmekaan tulleet toimeen ilman plussan palstaa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on erätukusta ostettu ulkoilupuku, pitää vettä, tuulta ja on hengittävä. Tänä syksynä tilasin myös toppapuvun sieltä ja se vähä mitä nyt on tarvinnut niin olen todennut että todella hyvä!

Pitääkö se yhtä hyvin kuin sadeasu? Katsoin niiden sivuja niin ne on tosi edullisia ainakin. Mul on ulkoilupuku samaa hintaluokkaa eikä se todellakaan ole mikään sadeasu ja kastuu kaatosateessa heti läpi.

multa löytyy vedenpitävä ulkoilupuku sekä rukan sadeasu (takki ja housut ) ja toki myös goretex-kengät ja kumpparitkin. pakko olla töissä, kun ulkoillaan joka säässä. vielä multa uupuu aikuisten "kurahanskat", siis jotkut veden pitävät sormikkaat/hanskat/rukkaset, että vinkkiä saa antaa jos joku tietää mistä niitä saa.

Täältä löytyy ihan perinteinen sadeasu - vielä jopa kirkkaankeltaisena! Sadesäällä ollaan lasten kanssa puistossa kuravaatteissa eikä kenenkään tarvi kastua ja palella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on Haltin Drymaxx-puku. Pitää TÄYSIN veden kaatosateeessakin.

Perussadeasu hiostaa niin kamalasti, että sen takia meillä kenelläkään ei ole sellaista.

Oletko testannu? Mua "ketutti" tosissaan kun pyöräillessä TOSI KOVA rankkasadekuuro tuli päälle ja tunkeutui heti tuulipuvun läpi vaikka siinä on kosteudelta suojaava vettähylkivä kylläste. Lisäksi kangas on liukasta niin että pisaroiden luulis vierivän pois mut läpi tuli niin että olin täysin likomärkänä kylmästä sateesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mulla on Haltin Drymaxx-puku. Pitää TÄYSIN veden kaatosateeessakin.

Perussadeasu hiostaa niin kamalasti, että sen takia meillä kenelläkään ei ole sellaista.

Oletko testannu? Mua "ketutti" tosissaan kun pyöräillessä TOSI KOVA rankkasadekuuro tuli päälle ja tunkeutui heti tuulipuvun läpi vaikka siinä on kosteudelta suojaava vettähylkivä kylläste. Lisäksi kangas on liukasta niin että pisaroiden luulis vierivän pois mut läpi tuli niin että olin täysin likomärkänä kylmästä sateesta.

Olen testannut, monia kertoja. =)

VETTÄHYLKIVÄ ja VEDENPITÄVÄ on kaksi täysin eri asiaa.
Tuossa Drymaxxissa on teipatut saumat.

Alkuperäinen kirjoittaja lto:
vielä multa uupuu aikuisten "kurahanskat", siis jotkut veden pitävät sormikkaat/hanskat/rukkaset, että vinkkiä saa antaa jos joku tietää mistä niitä saa.

Urheiluliikkeistä löytyy ainakin lasketteijoiden goretex hanskoja ja rukkasia. Haltilla on aika ohuet DryMax hiihtokäsineet. Eli urheilu ja eräliikkeistä kannattaa kysellä.

minun gore-tex asuni pitää kaatosateellakin vettä, samoin Viking gore-tex kengät pitää. Onneksi nykyään ei tarvitse lenkkeillä kumppareissa ja sadevaatteissa. Olisi melkoisen hiostavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Mulla on ainakin vedenpitävä ulkoilupuku, joka kestää kovankin sateen! (Joka päivä ulkoillaan, enkä kertaakaan oo ite kastunu). Eihän sitä itelläkään oo kivaa, jos ei ole säänmukaisesti pukeutunut! En ite tartte kurahousuja ja sadetakkia, kun en kuitenkaan istu rapakossa ja kaksin käsin kaiva kuraa :D Lapsella ne on ihan hyvä olla, kun meijän lähin puisto on aikasmoinen kurakko. Kuravaatteet riittää kun huuhtelee, haalaria ei viitsi joka päivä pestä :xmas:

Ei tosiaan ole kivaa jos kastuu. Mitä merkkiä? Sehän pitää sit huomattavasti paremmin kuin toi mun. On varmasti mukava:)

Takki on Haltin DrymaxX ja housut Haglöfsin Flexablet =)

Multa löytyy oikeat sadevaatteet, gore-takki ja parit housut, parit muut vedenpitävät kalvoasut, kenkiä gorella... Mä en tajua, kun ihmiset palelee ja kärsii turhaan ulkona. Mulle riittää ihan se, että olen bussilla liikenteessä syyksi pukeutua kunnolla.

Mutta uudet kumisaappaat tarvitsen.

Yhteistyössä