Miksi aina minun pitää ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono sisko

Vieras
Harmi kun sukuaan ei voi valita :(

Olen koko ikäni käynyt tunnollisesti lähisukulaisten juhlissa jos on kutsuttu,olen kunnioittanut juhlakalun lahjatoiveita ja aina vienytkin mitä on toivottu.
Vaan kun minun juhlani tulee,
ei monellekaan sovi edes paikalle tulla tai korttia laittaa,
hyvin yleistä että sitten myöhemmin muistetaan että olikin minun (nytkin äskettäin 30v ) juhlat ja onnitellaan vain suullisesti kaupassa ohikulkumatkalla..
No paras oli nyt kun vuosi sitten menin naimisiin,
pikkuveljeni ei voinut ostaa mitään muistamista meille koska on niin pienituloinen
(koulutuksen saanut,vaki työ )
ei edes korttia itse ostanut:(
Sain myöhemmin tietää häiden jälkeen että lahja jonka pikkuveli toi meille olikin vanhempiemme ostama vaikka kortissa lukikin vain veljen ja hänen puolison nimi.
Ja luonnollisesti saimme myös minun vanhemmiltani häälahjan.
Pikkuveli on aina ollut kovin nuuka,
antaa kaikkien ymmärtää vaikka vaki töissä onkin että kaikki raha menisi elämiseen,
asuvat toki vuokralla mutta aina on halvin asunto hankittu,ei edes autopaikkaa otettu vaan pidetään kadun varrella ei saunaa koska maksaa,pyykit tosin saa taloyhtiön koneessa pestä ilmaiseksi tai muuten menisi vanhemmille pesemään nekin.
(eivät juo eivätkä polta eivät reissaa kaksi työssä käyvää ihmistä ilman opintolainoja niin ihmettelen miten ei ole rahaa )
No nyt pikkuveli meni naimisiin,
yllätys vanhempamme tietenkin joutui maksamaan ne koska eihän pikkuveljellä ole rahaa.
Häälahjaksi ei kelvannut muu kuin raha sillä kaikkea on jo
(25vuotiaasta parista kyse )
Minä kävin perheineni heidän häissä ja tein lasten kanssa hääkortin,
nyt veli oli katsonut tilitietoja ja soitti että häissä kyllä käytiin mutta lahjaa ei voitu antaa,vai olinko unohtanut laittaa rahaa tilille?
Sanoin että eihän hänkään periaatteessa meille mitään antanut ja vanhempammehan meillekin osti tavallaan 2 lahjaa vaikka toisessa kortissa lukikin vain velipojan nimi,
alkoi taas vinkuminen kuinka hänellä on tiukkaa ym.
ja se on kuulemma eri asiakin.
Niin,
minulla kotihoidontuella elävällä kun ei ole tiukkaa,
jonka mies elättää perheensä täysin minulla ei ole edes sitä koulutusta eikä työpaikkaa eli koulunpenkki kutsuu,
miten minulla voisi olla sitä rahaa enemmän kuin vakityössä käyvällä?
No nyt on velipoika soittanut muutamalle sukulaiselle
(mummo ja vanhempamme )
ja nyt saan näiltäkin vihaista puhelua kuinka olin törkeä ja kävin juhlissa ilman lahjaa ja ilman lahjaa ei juhliin mennä,
ja ainahan minulta on tullut hyvät lahjat ja miksi en nyt voisi antaa lahjaa jälkikäteen kun pikkuveli nyt suuttui.

Omituista sakki, pikkuveli ja muu suku siis. Niinhän se noitten mammanpoikien kans näyttää valitettavasti olevan, että äiti paapoo ja joka asiassa puolustellaan.

Ei sun kannata mitään puolustella ja selitellä perheellesi. Sanot vaan, että sisaruksilla ei ole teidän perheessä ennenkään ollut tapana ostaa toisilleen häälahjaa. :D

Muutenkin laittaisin muistamiset minimiin ja laittaisin jatkossa sukulaisille vain kortin, jos he eivät itsekään arvosta merkkipäivinä muistamista.

Ihme sukulaisia muutenkin, että edes kehtaavat tollasesta....? Ja siis täh, pikkuveli tarkistaa häiden jälkeen tilinsä ja soittelee kaikille , jotka ei ole rahaa laittanut??????? Ei tää ole todellista???!!!!

Minullakin on tuollainen pikkuveli. Näkyi jo lapsuusaikana, aina isosisko sai tehdä kotitöitä mutta pikkuveljen ei tarvinnut koska oli PIKKUveli, tämä siis kymmenen vuoden aikana. Ja nyyh ja voi kun hänellä menee kaikki rahat autoon niin pitäähän hänelle antaa, mutta minä kiitos vain pärjään omillani. Saapa nähdä mitä tapahtuu kun hän menee naimisiin :P

no enpä todellakaan antais rahaa senttiäkään! Ainakaan tuossa tapauksessa. Jos teidät oli kutsuttu "vain" rahalahjan toivossa ja vanhempanne vielä maksoi häät!! Ihme sukua...

Ehkä sun pikkuveljelläsi ja/tai hänen vaimollaan on velkaa ulosotossa? Se vie aika tehokkaasti kaikki rahat.

Mutta ihan älytöntä kytätä antavatko ihmiset rahaa lahjaksi vai eivät |O .

Tuli vaan mieleeni oma siskoni. He ovat miehensä kanssa työssä olevia niin kuin minäkin mieheni kanssa. Niin siskoni mielestä meillä on paljon enemmän rahaa kuin heillä, en tosin tiedä heidän tulojaan eikä hekään meidän, mutta outoja väitteitä hän heittää. Meillä on omakotitalo, pari autoa ja siivottu koti, emmekä juopottele joka viikonloppu. He taas asuvat vuokralla, epäsiisti koti (eivät kehtaa siivota) jotain auton kotteroita heillä ja muistaavat juoda ja polttaa ihan kiitettävän useasti...
Ja minä kun luulen että meidän tuloissa ei ole paljoa eroa vaan siinä että kuinka ne rahat käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ehkä sun pikkuveljelläsi ja/tai hänen vaimollaan on velkaa ulosotossa? Se vie aika tehokkaasti kaikki rahat.

Mutta ihan älytöntä kytätä antavatko ihmiset rahaa lahjaksi vai eivät |O .

Ei ole ulosotossa, ainakaan ei meidän tiedossamme ole moinen.
Jatkuvasti vaan valittavat milloin kenellekin kuinka heillä on tiukkaa,
kuinka minä koitan nyt heitä mustamaalata ja kuinka en heitä ymmärrä :(
Pikkuveli on aina ollut kovin nuuka,eli jos asiaa niin hän pirauttaa jotta et kerkeä vastata, ja varmasti tietää että se toinen soittaa takaisin.
Ainut mustamaalaaminen ennen tänne nettisaitille kirjoittelua oli tuo kun en heidän häihin vienyt rahalahjaa,
jotenkin ei vaikea varmaan arvata että itselleni tuli tunne kuin minut nyt olisi kutsuttu lahjan toivossa juhliin:(
Sitä vaan en tajua miksi jopa mummonikin mielestä minä olin nyt se julma ja kohtuuton? Miksi minun aina pitää kaikki epäkohtelias käytös kestää ja vielä kritiikit siitätosin jos pikkuveli näin tekee niin johan taas häntä puolustellaan :(
Taidan nyt pitää hiukan välimatkaa sukuuni :(

Yhteistyössä