Miksi äitiyskorttiin vieläkin merkitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
se, kun olin saanut klamydian ja se hoidettu vuosia vuosia sitten??
Miksi se on yhä niin tärkeä tieto että se pitää merkitä
äitiyskorttiin?
Mulla neljäs raskaus menossa ja siis sain klamydian ennen yhtäkään raskautta!
Ärsyttää :/

[QUOTE="Lissu";23771019]Sehän voi olla piilevänä tosi pitkäänkin. Ehkä varmistelevat sillä, että tauti on tosiaan parantunut, eikä sitten tartu vauvaan synnytyksen yhteydessä.[/QUOTE]

Siis täh?

Mulla oli klamydia tosi monta vuotta sitten, joka 2 lääkkeellä hoidettiin. Kontrollinäyte vielä otettiin hoidon jälkeen ja varmistettiin että se on poissa.
Kaikkien raskauksien aikana otettu spt-testit niinkuin normaalisti kuuluukin. Puhtaat olleet aina.

Joten miksi?

sula voi olla kiinnikkeitä tulehduksen jäljiltä, suurempi kohdunulkoisen raskauden riski. jos on ollut paha tulehdus niin ne kiinnikket voi vikuttaa esim jos joudutaan sektioon.

[QUOTE="Äippä";23771126]Ei ainakaan minun äitiyskortissani sitä lue. (sairastettu melkeen 20 v sitten)[/QUOTE]

No sitten et ole kertonut siitä... kyllähän ne kysytään, voihan olla kertomatta, mutta onko se sitten järkevää...

[QUOTE="puu";23771152]No sitten et ole kertonut siitä... kyllähän ne kysytään, voihan olla kertomatta, mutta onko se sitten järkevää...[/QUOTE]

Minä kerroin ja se vielä alkur. testattiin, silti ei merkattu mihinkään.

[QUOTE="puu";23771152]No sitten et ole kertonut siitä... kyllähän ne kysytään, voihan olla kertomatta, mutta onko se sitten järkevää...[/QUOTE]

Ihan varmasti kerroin, oikein kirjoitinkin siihen lappuun jonka sain. Koskaan ei ole tarvinnut neuvolassa valehdella!

Minut on päivän vanhana leikattu, poistettu oikeanpuoleisen keuhkon välilohko ja sekin asia on äitiyskorttiin merkitty, vaikka sillä ei sinänsä mitään merkistystä ole.

[QUOTE="shihtzu";23771295]Minut on päivän vanhana leikattu, poistettu oikeanpuoleisen keuhkon välilohko ja sekin asia on äitiyskorttiin merkitty, vaikka sillä ei sinänsä mitään merkistystä ole.[/QUOTE]

No mutta 1) se voi olla periytyvää 2) jos sulla ois monikkoraskaus ja lapset otettaisiin sektiolla, keuhkojesi kunnolla ja toiminnalla olisi merkitystä

No ei mulla kyllä lue mittään, vaikka sama juttu. Olen kyllä kertonut että klamydian olen joskus sairastanut. Kaipa se potilastiedoissani silti lukee, mutta kun menen synnyttämään ei heillä näy terveysaseman tiedot.

Yhteistyössä