Miksi äitiysvaatteet on niin hemmetin rumia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kuvotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miulla on 4 äippäfarkut ja 3 reisitaskuhousut sekä parit äippäleggarit.Kaikki mukiinmeneviä ja edullisesti ostettu kirpparilta.Paitoja myös iso läjä sekä tunikoita,nekin äippävaatetta.MUTTA,olen ehtinyt joka paikasta äippätakkia ,kun ei kehtais ostaa numeron 44 takkiakaan,kun sitten hihat on kilometrin pitkät.Normaalisti ei-raskaana ollessa käytän kokoa 36-38...

En mäkään raskaana ollessani löytänyt mitään kivoja vaatteita.Itseasiassa ne mammavaatteet on ihan kauheita.Nyt kun oon välillä huvikseni katsellut niin netistä löytyy jotain ihan kivoja mutta ne oli vähän liian kalliita (maksoi jotain 60e per paita) että ei ois kuin ehkä yhden tai kaksi raaskinut ostaa.
Mulla maha pamahti isoksi vasta loppuraskaudessa joten selvisin aika pitkään omilla vaatteilla.Lopussa ostin pitkiä äitiystoppeja joilla sai mahan peitetyksi ja käytin omia paitoja siinä päällä.Housuja jouduin ostamaan ja ne oli kaikki ihan kauheita (hennesistä)...Tuntui että farkkujenkin malli oli suunniteltu niin että pitää olla joku hehtoperse että ne on tiukat..

Mä onneksi irtisanoin itteni silloisesta työpaikasta just kun tulin raskaaks,enkä sitten mennyt enää töihin ennen äitiyslomaa joten ei ollut niin tärkeetä mitä oli päällä.Mutta ymmärrän hyvin että jos käy töissä (jossain missä pitää olla siististi pukeutunut) niin on vaikeeta löytää mitään kivaa.

Ja vaikka se raskaus on sinänsä lyhyt aika mutta en mä pysty silti tuolla ihmisten ilmoilla hiihtelemään missään nanson trikoopaidassa kun en sellaista normaalisti ikinä päälleni laittaisi (enkä nyt tarkoita että niissä jotain vikaa olisi,en vaan itse tykkää) joten tuntuu että olisi ihan eri ihminen kun on ihan kummallisissa vaatteissa.

Ai, kyllä munkin mielestä mammavaatteissa löytyy vaikka kuinka, ja kovin eri tyylisiä juttuja. Katsothan nettikaupat? Sen verran kalliita ovat kyllä, että ei sen takia viitsinyt kovin montaa vaatekappaletta ostaa, varsinkin kun hyvin pitkälle mahtui vielä niihin omiinkin ja synnytyksen jälkeenkin olin heti niissä ennen raskautta hankituissa vaatteissa (kun sen ekan viikon nyt lojuu kotona yöpaidassa kuitenkin).

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että missään miehen teepaidassa j averkkarihousuissa en todellakaan kulje ihmisten ilmoilla, enkä kyllä edes yksin kotona. Sen verran olen esteetikko kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä, käytinkin omia vaatteita niin pitkälle kun pystyin (eli onneksi melkein loppuun asti) Ostin H&M.n valikoimasta kaksi siedettävää äitiysvaatetta. Ykspinkki odotuspaita, mutta siinäkin oli raitoja niin ihanan äitimäiseen tyyliin, ja paita oli samalla suunniteltu ilmeisesti imetysvaatteeksi, sellainen läppä siellä rintojen alla oli, jota ilmeisesti oli tarkoitus kätsysti siirtää ja heittää alta tissi vauvalle. Minä kun en raskauden jälkeen enää vilkaissut senkään vertaa noita äitiyspaitoja mitä raskausaikana, eli tasan sen viimeisen raskauskuukauden kun oli aivann pakko.
Housut ovat äitiyspuolella jotain perusfarkkua tai löysää puuvilla-pellava housua, ja hameetkin vähintään polveen ulottuvia kaapuja. Onneksi kuitenkin ihan normaalit naisten legginsit menevät trikoopaitojen kanssa suurimmalle osalle odottajista aivan taatusti alkuunsa, ei tarvitse siirtyä äitimallistoon jos ei välttämättä tahdo..

[QUOTE="vieras";23507896]Niin ja kun et kerro minkä tyyppisiin vaatteisiin pukeudut yleensä, on hankala ehdottaa mitään. Tuossa jo ehdotin kyllä tavallisia jakkujakin niiden toppien päälle ja sanoin että suoria housujakin löytyy mamma mallilla. Minun on nyt kyllä todella vaikea hahmottaa, mikä se sinun tyylisi sitten on, jos nämä mainitsemani esimerkit ovat mielestäsi "kuvotus".[/QUOTE]

Vaikea kuvailla vapaa-ajan vaatetustani, yritin kyllä etsiä kuvia, mutta ei oikein löytynyt. Hieman vaikutteita hipster-tyylistä, ei kovin romanttista eikä liian aikuismaistakaan, mutta ei teiniäkään:D Väreinä esim. teräksenharmaa, oliivinvihreä, luonnonvalkoinen.

Töissä saan kenttähommiin vaatteet kyllä valtion puolesta ja hyvin sopivatkin, kun ovat miesten kokoa hyvin pitkälti. Toimistohommiin nyt vaan pitäisi löytää vielä fiksua vaatetta. Neuletakit ei oikein sovi ja löytämäni jakutkin tuppaavat olemaan siinä rajoilla, voiko niitä laittaa. Neutraaleja työvaatteita on aika vaikea löytää äitiysosastolta.

Vaikea kuvailla vapaa-ajan vaatetustani, yritin kyllä etsiä kuvia, mutta ei oikein löytynyt. Hieman vaikutteita hipster-tyylistä, ei kovin romanttista eikä liian aikuismaistakaan, mutta ei teiniäkään:D Väreinä esim. teräksenharmaa, oliivinvihreä, luonnonvalkoinen.

Töissä saan kenttähommiin vaatteet kyllä valtion puolesta ja hyvin sopivatkin, kun ovat miesten kokoa hyvin pitkälti. Toimistohommiin nyt vaan pitäisi löytää vielä fiksua vaatetta. Neuletakit ei oikein sovi ja löytämäni jakutkin tuppaavat olemaan siinä rajoilla, voiko niitä laittaa. Neutraaleja työvaatteita on aika vaikea löytää äitiysosastolta.

En nyt vieläkään ymmärtänyt millaista sitten pitäisi olla. :D Sanot vain millaista et tahdo, mutta et kerro yhtä ainutta esimerkkiä mitä tällä hetkellä pidät vaikka siellä töissä.

Mitä te käytätte normaalisti, jotka ette löydä äityiysvaatteita. Ja minkä kokoisia olette.
Mä käytän töissä suoria housuja, hametta, kauluspaitaa- tai siistiä trikoopaitaa sekä neuleita tai jakkuja. Kauluspaitoja ja trikoopaitoja löytyy äitysmallisiakin ja neuleiden ja neuletakkien kanssa voi laittaa pitkän trikoopaidan alle ihan tavallisesta mallistosta. Siistejä housuja ja hameita löytyy mamma-mallistoista.
Nyt on muoti muutenkin hempeää ja romanttista röyhelöä, joten siksi ehkä äitiysvaatteetkin ovat.

Kerro mitä sulla oli vaikkapa viikonloppuna ylläsi. Ja mitä sulla on normaalina toimistopäivänä ylläsi. Neuletakit ei sovi ja jakutkin ovat rajoilla? Siis mikä ihmeen työpikka se on? Pikkumustako siellä pitää olla päällä?

[QUOTE="vieras";23507960]Kukaan ei ole vielä kertonut, millaisia vaatteita ne omantyyliset vaatteet sitten ovat. Onko kaikki jotain korsettigootteja tai nahkahousupunkkareita?[/QUOTE]

Itse olen normaalisti kokoa Xs tai 32, odotusaikanakaan en olult mikään iso, maha ainoastaan oli se "ongelma" Normaalisti tyylini on tiukat farkut, minihameet, korkeat saappaat, legginsit,, printti t-paidat, topit. Kaikkea sitä mitä ei ainakaan kohtuuhintaan mistään mammamallistosta löydä.

Farkkuja kyllä löytää, hirveän mallisia tätimäisiä nuorelle naiselle, samoin kuin ne inhottavat beessit puuvillaläkärit, hameet on kaikki siveästi polvipituisia ja paidasta ei mitään printtiä löydä vaan joko "ihania" ruusuja, raitoja tai pitsiä. Siis hyh hyh.

Kun sitten käytin omia vaatteitani mahdollisimman pitkälle, kuulin ainakin viisi kertaa, ettei "tuollaisilla koroilla sovi kävellä odottajan, kun voi kaatua ja saada keskenmenon" Ai että yhtäkkiäkö en osaa enää kävelläkään kun tulen raskaaksi? Ihan kun se kompuroiminen olisi niistä kengistä kiinni. Olisi kai kengätkin pitänyt ostaa halosen mummomallistosta, sellaiset ihanan tukevat Jeesus-sandaalit.

[QUOTE="vieras";23508019]Itse olen normaalisti kokoa Xs tai 32, odotusaikanakaan en olult mikään iso, maha ainoastaan oli se "ongelma" Normaalisti tyylini on tiukat farkut, minihameet, korkeat saappaat, legginsit,, printti t-paidat, topit. Kaikkea sitä mitä ei ainakaan kohtuuhintaan mistään mammamallistosta löydä.

Farkkuja kyllä löytää, hirveän mallisia tätimäisiä nuorelle naiselle, samoin kuin ne inhottavat beessit puuvillaläkärit, hameet on kaikki siveästi polvipituisia ja paidasta ei mitään printtiä löydä vaan joko "ihania" ruusuja, raitoja tai pitsiä. Siis hyh hyh.

Kun sitten käytin omia vaatteitani mahdollisimman pitkälle, kuulin ainakin viisi kertaa, ettei "tuollaisilla koroilla sovi kävellä odottajan, kun voi kaatua ja saada keskenmenon" Ai että yhtäkkiäkö en osaa enää kävelläkään kun tulen raskaaksi? Ihan kun se kompuroiminen olisi niistä kengistä kiinni. Olisi kai kengätkin pitänyt ostaa halosen mummomallistosta, sellaiset ihanan tukevat Jeesus-sandaalit.[/QUOTE]

No mulla on ainakin farkkuminihame mallia mamma ja pillifarkut mallia mamma, onhan niitä farkkuleggareitakin mammamallisia. Niitten kanssa laitan mammatopin ja päälle tavallisia omia käytössä olevia paitoja. Että minusta kyllä tuota sinun tyyliäsi löytyy hyvinkin :)

[QUOTE="vieras";23508019]Itse olen normaalisti kokoa Xs tai 32, odotusaikanakaan en olult mikään iso, maha ainoastaan oli se "ongelma" Normaalisti tyylini on tiukat farkut, minihameet, korkeat saappaat, legginsit,, printti t-paidat, topit. Kaikkea sitä mitä ei ainakaan kohtuuhintaan mistään mammamallistosta löydä.

Kun sitten käytin omia vaatteitani mahdollisimman pitkälle, kuulin ainakin viisi kertaa, ettei "tuollaisilla koroilla sovi kävellä odottajan, kun voi kaatua ja saada keskenmenon" Ai että yhtäkkiäkö en osaa enää kävelläkään kun tulen raskaaksi? Ihan kun se kompuroiminen olisi niistä kengistä kiinni. Olisi kai kengätkin pitänyt ostaa halosen mummomallistosta, sellaiset ihanan tukevat Jeesus-sandaalit.[/QUOTE]

Mä olen kyllä löytänyt ihan noita kaikkia kuvailemiasi myös mammamallistoista, vaikka oma tyylini ei sinun kuvailemasi olekaan.

Ja joku ihmetteli, että pikkumustaako töissä sitten vaaditaan, niin olipa minulla sellainenkin raskausaikana...

Itselleni suurin muutos omaan tyyliin tuli lähinnä vaan siitä, kun vartalon malli muuttui. Ei voinut enää korostaa vyötäröä, ei käyttää korkeavyötäröisiä housuja. Tai olisi voinut, mutta ei kovin kauniilta olisi näyttänyt. Mä en ole legginsit/pillit ja tunika -tyyppi, mutta tuollainen nyt vaan sopii paremmin isomahaiselle kuin joku muu, siksi menin sitten niin.

[QUOTE="mammat";23508043]No mulla on ainakin farkkuminihame mallia mamma ja pillifarkut mallia mamma, onhan niitä farkkuleggareitakin mammamallisia. Niitten kanssa laitan mammatopin ja päälle tavallisia omia käytössä olevia paitoja. Että minusta kyllä tuota sinun tyyliäsi löytyy hyvinkin :)[/QUOTE]

Ihan samaa meinasi sanoa. Leggareita ja fankkuminejä löytyy mammamallistoista oikein runsaasti. Printtipaitojakin on, mutta pitkä toppi on ratkaisu ongelmaan.

Mitä te käytätte normaalisti, jotka ette löydä äityiysvaatteita. Ja minkä kokoisia olette.
Mä käytän töissä suoria housuja, hametta, kauluspaitaa- tai siistiä trikoopaitaa sekä neuleita tai jakkuja. Kauluspaitoja ja trikoopaitoja löytyy äitysmallisiakin ja neuleiden ja neuletakkien kanssa voi laittaa pitkän trikoopaidan alle ihan tavallisesta mallistosta. Siistejä housuja ja hameita löytyy mamma-mallistoista.
Nyt on muoti muutenkin hempeää ja romanttista röyhelöä, joten siksi ehkä äitiysvaatteetkin ovat.

Mä oon aika laiha,enkä kasvanut muuten kuin mahan kohdalta muuta kuin loppuraskaudessa.Niin mulla oli ainakin se ongelma että kaikki äitiysvaatteet oli liian isoja,tuntui että ne oli suunniteltu niin että lihotaan muualtakin.:D Ja olin 23 kun olin raskaana niin tuntui että ne vaatteet oli myös suunniteltu vanhemmille,niissä vaatteissa näytti kun ois ollu joku 35-vuotias.
Silloin oli myös (kylmä!)talvi niin ei pystynyt painelemaan pelkissä legginseissä.Mun tyyli normaalisti on..öö..trendikäs?Ei mikään erikoinen mutta silti tietynlainen ja olen tarkka mitä päälleni pistän.

Mun pitäisi löytää joku kiva mekko juhliin jossa mahan kanssa näyttää hyvältä.. Kova urakka, kun en halua minipituutta, vaan polveen olevan.

Mulle käy farkut ja neuletakki -linja, mutta on ollut vaikea löytää istuvia farkkuja. Yhdet hyvät ja hyvännäköiset olen löytänyt, pillifarkut. Joku ylempänä sanoi, ettei löydä pillifarkkuja, minihameita, printtipaitoja? Mun mielestä noita kaikkia on, ja jos ei printtipaitaa löydy, onko se printti niin oleellinen?

Musta ja valkoinen ainakin sopii kelle vaan, ja niitä saa aina. Mulle ainakin menee ihan tavalliset vähän pitemmät paidat vielä pitkään, pidän niitä enkä haali mitään mamma-malliston paitoja. Neuletakkia pidän auki, jos napit kinnaa liikaa. Nyt olen vähän yli puolivälin raskautta.

Viimeksi muokattu:
Mä oon aika laiha,enkä kasvanut muuten kuin mahan kohdalta muuta kuin loppuraskaudessa.Niin mulla oli ainakin se ongelma että kaikki äitiysvaatteet oli liian isoja,tuntui että ne oli suunniteltu niin että lihotaan muualtakin.:D Ja olin 23 kun olin raskaana niin tuntui että ne vaatteet oli myös suunniteltu vanhemmille,niissä vaatteissa näytti kun ois ollu joku 35-vuotias.
Silloin oli myös (kylmä!)talvi niin ei pystynyt painelemaan pelkissä legginseissä.Mun tyyli normaalisti on..öö..trendikäs?Ei mikään erikoinen mutta silti tietynlainen ja olen tarkka mitä päälleni pistän.

Sun ongelma oli se, että et löytänyt oikeita nettikauppoja. Mä olen myös pieni, ja hyvin löytyi mammapillifarkkujakin tuumakoossa 25. Se on kyllä totta, että esim. Hennesissä on vaan isoja, monista ei tehdä edes kokoa xs ja vaikka tehtäisiinkin niin ne on myyty loppuun. Myös kunnon paksua talvitakkia on vaikea ulkomaisista nettikaupoista löytää, mutta itselleni ainakin sopi ihan kokoa tai paria liian iso normitakki, eikä edes näyttänyt hassulta. Vähän leudompaan säähän on taas tarjolla villakangastakkeja nätteinä mammaversioina.

Itse en ollut mikään kevein keijukainen ainakaan raskausaikana ja en todellakaan pitänyt mitään
mammavaatteita kuin raskauden 2 viimeistä viikkoa eli mulla oli yhdet mamma farkut ja suorat
housut.
Itse käytin normaaleita farkkuja, leggareita, mekkoja, lyhyitä mustia trikoohameita, joissa
joustovyötärö, t-paitoja, paitapuseroita ja toppeja.
Ei siis todellakaan tarvi osataa mitään karmeita äitiysvaatteita.
Minä ainakin pärjäsin normaaleilla vaatteilla melkein koko raskausajan.

OUTOA!!! Minusta taas H&M mammafarkut on melkoisen tiukkoja ja istuvia, kun täällä nyt on jo moni sanonut että tätimallisia lököfarkkuja vaan on :O Onko me katottu samoja kauppoja?!

Mä olen kyllä löytänyt ihan noita kaikkia kuvailemiasi myös mammamallistoista, vaikka oma tyylini ei sinun kuvailemasi olekaan.

Ja joku ihmetteli, että pikkumustaako töissä sitten vaaditaan, niin olipa minulla sellainenkin raskausaikana...

Itselleni suurin muutos omaan tyyliin tuli lähinnä vaan siitä, kun vartalon malli muuttui. Ei voinut enää korostaa vyötäröä, ei käyttää korkeavyötäröisiä housuja. Tai olisi voinut, mutta ei kovin kauniilta olisi näyttänyt. Mä en ole legginsit/pillit ja tunika -tyyppi, mutta tuollainen nyt vaan sopii paremmin isomahaiselle kuin joku muu, siksi menin sitten niin.

Se että sinä olet löytänyt ei poista sitä faktaa etten minä löytänyt tyyliini mitään kun odotin lapsia vuonna 2006 ja 2007. =/ Netistä löysin jotain järjettömän kalliita vaatteita itsekin aikoinani, mutta ei olisi tullut mieleenkään maksaa sitä hintaa. Äitiysvaatteet ihan arkisetkin koin paljon kalliimmiksi kuin ihan normaalimalliston vaatteet, saati mitä hieman erikoisemmat maksoi.

Minä nyt vertaan esimerkiksi tuohon hm:n mallistoon. Sieltä ainakin löytyy legginssit, tregginssit ja lyhyt farkkuhame. Sieltä löytyy myös noita ihan perustrikoopaitoja, joku tiikerinraitaprinttitoppi. Näiden lisäksi voi käyttää ihan normaalimalliston löysempiä puseroita ja toppeja jos ne printit on ihan välttämättömiä. Legginssit oli 10 euroa, printtitoppi 8 euroa, muut topit ja puserot mielestäni ihan saman hintaisia kuin normaalistikin.

Muoks. kommentoin siis h&m:n farkkuja :D

Mulle ei vaan istuneet, aina oli pepusta iso, vaikka jaloista sopiva. Oli siellä joku kivan näköinenkin malli mun mielestä, vaikka kaikki ei olleet, mutta ei vaan istunut. Ehkä sitten pidemmällä raskautta.

Sun ongelma oli se, että et löytänyt oikeita nettikauppoja. Mä olen myös pieni, ja hyvin löytyi mammapillifarkkujakin tuumakoossa 25. Se on kyllä totta, että esim. Hennesissä on vaan isoja, monista ei tehdä edes kokoa xs ja vaikka tehtäisiinkin niin ne on myyty loppuun. Myös kunnon paksua talvitakkia on vaikea ulkomaisista nettikaupoista löytää, mutta itselleni ainakin sopi ihan kokoa tai paria liian iso normitakki, eikä edes näyttänyt hassulta. Vähän leudompaan säähän on taas tarjolla villakangastakkeja nätteinä mammaversioina.

Ei millään pahalla, mutta tuo villakangastakki jo paljastaa, ettet todellakaan pukeudu samaan tyyliin mitä itse pukeudun, jotenkin vaan ei kävisi mielessänikään mikään villakangasryijy.

Mutta okei okei. luovutan, sinä tiedät että minulle löytyisi tyyliini äitiysvaatteita, mutta kas kun minä en vaan niitä koskaan löytänyt, varsinkaan sopuhintaan. Ja luojan kiitos ei tarvinnut ostaa, kun ostamalla ihan normaalista mallistosta säästin monet pennit, ne kun menivät päälleni ja ompelutaidon ansiosta sain fiksattua parista farkuistakin odotusajalle sopivat.

Mä en rehellisesti jaksanut edes välittää mistään mammavaatteista.
Enkä koskaan ole ollut enkä usko että tulenkaan olemaan semmoinen pitkätkalsarit+säkkipaita-tyyppi.
Käytän normaalisti hyvin istuvia farkkuja, trikoopaitoja, huppareita yms, joten raskausaikana ostin vain pari pidempää hupparia, toppia ja trikoopaitaa ja niillä mentiin.

[QUOTE="vieras";23508142]Minä nyt vertaan esimerkiksi tuohon hm:n mallistoon. Sieltä ainakin löytyy legginssit, tregginssit ja lyhyt farkkuhame. Sieltä löytyy myös noita ihan perustrikoopaitoja, joku tiikerinraitaprinttitoppi. Näiden lisäksi voi käyttää ihan normaalimalliston löysempiä puseroita ja toppeja jos ne printit on ihan välttämättömiä. Legginssit oli 10 euroa, printtitoppi 8 euroa, muut topit ja puserot mielestäni ihan saman hintaisia kuin normaalistikin.[/QUOTE]

Mutta minäpä puhun ihan omasta odotusajastani, jos ymmärtäisit ettemme voi puhua kaikki vain tämän kevään mallistosta vaan dotusmallistoista yleensäkin miten kukakin on sen aikanaan kokenut. Kai ymmärrät että kaksplussalla on odotettu vauvaa myös muina vuosina kuin 2011? Ja minä en voi puhua tämän kevään mallistosta kun en todellakaan odota lasta tänä vuonna, eikä mielenkiintoni yllä tutustumaan tämän vuotiseen mallistoon ihan huvin vuoksi. Sitä ei kumoa se, että sinä olet tänä vuonna sattunut näkemään sellaisia mitä minä olisin etsinyt vuonna2006 ja 2007 , se on tänä vuonna jo 4-5 vuotta vähän liian myöhäistä.

Kerro mitä sulla oli vaikkapa viikonloppuna ylläsi. Ja mitä sulla on normaalina toimistopäivänä ylläsi. Neuletakit ei sovi ja jakutkin ovat rajoilla? Siis mikä ihmeen työpikka se on? Pikkumustako siellä pitää olla päällä?

En osaa kuvailla niin tarkkaan, tuossa nyt yksi esim. mikä lähentelee sitä, mitä oli yllä viikonloppuna, tosin eri väreissä, mut mallit aika samat. http://images.nymag.com/images/2/daily/2010/02/20100215_treeup_560x375.jpg

Heh, eikä tarvitse olla pikkumusta. Olen kapiainen. Tähän mennessä en ole toimiston puolella niin paljon ollutkaan ja silloin kun olen, niin päällä on ollut tyyliin tumma kauluspaita. Niitä ei ole vaan mun silmään osunut kaupunkini äitiysosastolta. Siis sellaisia neutraaleja ja tummia, unisex-tyyppisiä.

Uusimmat

Yhteistyössä