miksi annatte lapsillenne saman nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis miksi jotkut antaa sisaruksille toiseksi tai kolmanneksi nimeksi saman nimen??? tämäkään tapaus jota nyt ihmettelen, ei kulje edes suvussa se nimi kuulema mitenkään, mutta niin vaan on tytöillä sama toinen nimi. loppuiko maaillmasta nimet?

haluan perusteluja, miksi lapsillanne on sama nimi?

Me emme tee noin, mutta voihan jotkut ajatella vaikka niin, että kun tytöt miehiään kunnioittaen ottavat heidän sukunimensa, niin heille yhä kuitenkin jää joku siskoksia yhdistävä nimi. :)

Miksi en antaisi. Esikoisella on mun toinen nimi kans toisena nimenä. Ja jos nyt tämä vatsassa oleva kaveri on tyttö niin hänen toinen nimensä tulee olemaan sama. Eikä ole kuin kaksi nimeä esikoisellakaan. Eiköhän ne lapser etunimestä eroteta. :)

Mä olen ihmetellyt myös tätä järjen köyhyyttä. Kertoo ihmisestä aika paljon. Tuttavallani pyörii Iida/Ida-nimi kahdella tyttärellään. Toisella etunimenä, toisella toisena nimenä. Miksi, oi miksi?

Meillä on kaikilla pojilla -tyttöjä ei vielä ainakaan ole- sama toinen nimi, myös mieheni toinen nimi on sama kuin pojilla. En ollut kuvitellutkaan että se jotain haittaisi!? Ei minua haittaa vaikka jonkun lapset ovat esim. Pekka Antti Johannes ja Jaakko Olavi Hermanni.

Nimeämispalvelun pitäisi sijaita nykysikaisesti netissä. Voisi sitten luoda väestörekisteriin "käyttäjänimen" ja ihan kuten vaikkapa mihin vaan muuhun netin palveluun. Tämä takaisi, että jokaikinen pikku Unelma Onnenpalleroinen saa uniikin nimen.

Rekisteröintilomake herjaisi sitten punaisella, että Unelma Onnenpalleroinen on jo käytössä ja suosittelisi vapaana olevaa nimeä esim. "Suru Murheenkryynilä#365" heti vapaana. :'D