V
vieras
Vieras
Mua ei häiritse muiden valitus, hermoilu eikä räiskyntä, kunhan mun ei oleteta ottavan kantaa valituksen kohteena olevaan asiaan tai edes kuuntelevan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Komps. Merkittäköön tämä päivä valkoisella kivellä, olin Emilynin kanssa jostain samaa mieltä!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Komps. Merkittäköön tämä päivä valkoisella kivellä, olin Emilynin kanssa jostain samaa mieltä!![]()
mä haluun että te eri mieltä olevat perustelette tai kerrotte jotenkin, mikä tekee tällaisesta ihmisestä huonosti käyttäytyvän?
Ihan siis asiallisesti![]()
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
mä haluun että te eri mieltä olevat perustelette tai kerrotte jotenkin, mikä tekee tällaisesta ihmisestä huonosti käyttäytyvän?
suomalainen kulttuuri ja koulumaailmahan arvostavat ihmistä, joka näkyy muttei kuulu. koulussahan jopa saa hyvän numeron olemalla tiettyä temperamenttia (!). temperamentti ei kuitenkaa saa olla syynä huonoon käytökseen eli esim päivää -sanomiseen ja työkavereiden huomioonottamiseen. ihmisen tärkein oppi maan päällä onkin tunteet. niiden eläminen ja läpikäyminen on meille kaikille haaste. se, miten ne yhteiskunnassa saa osoittaa hyväksyttävästi on jokaisessa maassa hieman eriä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mitä sillä räiskymisellä sitten tarkoitetaankin, voi sitä opetella ainakin olemaan aukomatta päätään ihan turhista asioista, ihan niinku raskaus antais luvan olla joku tyranni joka saa tehdä toisten elämän helvetiksi, saatikka jos ei ole edes raskaana. Voihan tunteitaan näyttää mutta jotain rajaa sais olla .
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mun mielestä saa tiettyyn rajaan asti räiskyä, mutta sen ylitettyä toiset alkaavat pelkäämään ja ei sen räiskymisen tarkoitus kuitenkaan ole toisia pelästyttää. Jokatapauksessa mielestäni on parempi räiskähtää silloin kuin räiskyttää, eikä pantata perjantaihin ja kännissä soittaa suuta (pahimmillaa lyödä nyrkillä) sitten jokaikisestä asiasta joka ikiselle sivullisellekin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Räiskyminen on ok, mutta mielestäni on lapsellista, että aikuinen ihminen vinkuu, valittaa jne. aina ja jatkuvasti niin yksityisesti kuin julkisilla paikoillakin. Sellainen tietynlainen hankalan ihmisen maine ja kaikessa huonon puolen näkeminen ovat tosi ärsyttäviä.
Joo, miljardit ovat olleet raskaana ennen valittajaa ja tulevat olemaan hänen jälkeensäkin. Jos jokin ruumiillinen asia vaivaa, voi mennä lääkäriin ja yrittää hoitaa sen kuntoon. Ei paljon auta se natkuttaminen, eikä sympatiat heru valituksesta.
Hunajalla saa edelleen enemmän kärpäsiä kuin lätkällä. On olemassa aikuismaisia tapoja hoitaa asiat kuntoon, jos ne eivät miellytä, ilman että tarvitsee alentua rätkyttämiseen ja naiiviin mielenosoittamiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tunteitaan voi osoittaa muutoinkin, kuin turhanpäiväisellä hermoilulla ja räiskymisellä.
Mun mielestä huonoa käytöstä on sellainen huutaminen ja mesoaminen ja pahimmillaan rumilla sanoilla säestettynä. Kyllähän multa temperamenttia löytyy varmasti keskivertoa enemmän, mutta en tykkää huutamisestakaan yhtään. Olen toki huutanut usein ja osaan sen jalon taidon, mutta aikuisena sitä voi kuitenkin ajatella ja päättää kuinka käyttäytyy. Jos esim. mies pettää, niin olen kyllä karjunut. Välillä saatan karjaista lapsille että "Nyt loppuu" tosin kun asunnossa on 100 neliötä joutuu vähän karjumaankin toiselle puolelle kämppää.
Mulle tuosta räiskymisestä tulee mieleen sellainen käytös jonka tosiaan huomaa. Silti kyllä näytän tunteeni. Kyllä tuo neiti 3veekin osaa sanoa, että äiti on suuttunut, ihan ilmeenkin perusteella tai äänensävyn, joka ei tarvitse kovia desibelejä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minusta tuntuu että me ollaan myös käsitetty asioita eri tavoin, en esimerkiksi rätkyttämisestä oo puhunut mtn. Mielestäni en myöskään ole rätkyttäjä vaan yleensä tulee asiat sanottua suoraan, en kuitenkaan turhasta valittele![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minusta tuntuu että me ollaan myös käsitetty asioita eri tavoin, en esimerkiksi rätkyttämisestä oo puhunut mtn. Mielestäni en myöskään ole rätkyttäjä vaan yleensä tulee asiat sanottua suoraan, en kuitenkaan turhasta valittele![]()
Kyllä mäkin sanon suoraan, jos joku on pielessä. Mutta senkin voi sanoa niin monella tavalla. Esimerkiksi töissä olen kuullut mestariopettajasta, joka opetti vanhempia naisia kotitalouden saralla. Opettaja kysyi oppilaaltaan vastausta kysymykseen. Saatuaan hieman väärän vastauksen opettaja ei mollannut oppilasta tai ilkkunut, vaan sanoi, että "Ihan kelpo yritys, mutta täydentäisin vastausta vielä näin..." ja jatkoi aiheen oikeammalla raiteella loppuun.
Arvostelua ja kritiikkiä on monensorttista. Jos palautteensaajalle jää paska maku suuhun, hän tuskin muuttaa asiaa paremmaksi. Kun taas rehellinen ja aikuismaisesti annettu palaute, ns. rakentava kritiikki voi tuottaa hedelmällisen lopputuloksen.
olen sua täällä yrittäny kompata ja puolustaa, harva vaan näkee asiat niinkuin me!!Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:Tais moni ymmärtää aloitukseni vähän väärin. Sanoinhan, että riehuminen on asia erikseen, enkä pidä sitä mitenkään hyvänä asiana. Mutta sellanen vapaa meininki, sitä tässä koitan ajaa takaa...eikä sekään tarkoita, että saisi loukata toisia...hmm...
Sanotaanko, että olla vapaa oma itsensä siinä määrin, ettei se aiheuta toisille pahaa?![]()
En ole itse mikään päänaukoja, todellakaan, mutta osaan sanoa asioita suoraan ja saatan lauleskella ruokakaupassa ja kaupungilla kävellessäni...ehkä moni suomalainen voi pitää hulluna, mutta ei voi mitään. :xmas:
Lisäksi mielestäni voi vapaasti valittaa asioista, mutta jos se jää päälle, vois sitten kurkata sinne peiliin...mutta mielestäni on hullua, ettei kanssaihmisiltä voi sulattaa minkäänlaista negatiivisuutta tai toisin sanoen inhimillisyyttä.
Ihmisiä me kaikki vain kuitenkin ollaan ja meillä on hyvät ja huonot päivät jokaisella, ei kaikkea näkemäänsä ja kuulemaansa kannata ottaa haudanvakavasti ja jokainen voi tehdä osansa sen eteen, että jokaisella olisi mahdollisimman hyvä päivä! :hug: