Miksi ei syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti77

Vieras
Olisiko kellään jotain vinkkiä, miten saada vauva vajaa 9kk syömään? Ruokamäärät tosi pieniä, n. 3dl/vrk. Mikään omatekemä ruoka ei kelpaa, lähinnä Piltti-lihasose. Allergian takia valmisruokiakin on vain vähän sopivia. Mikään lentokone ym leikki ei auta, suu ei aukea. Maitoa vaan joisi, tissikään ei kelpaa päivisin, joten pullosta saa maidon.

Mitä tehdä? Ollaan miehen kanssa huolissaan, kun paino ei oikein nouse.

Meillä on ollut samoja ongelmia tooooosi pitkään. Niin kauan kun on kiinteitä syötetty. ja tyttö on ollu aina ns. alipainonen
Neuvolasta ei saanut ainakaan oikein mitään neuvoa..

Ainoo selitys tohon oli neuvolasta se että joko on hampaita tulossa tai neiti on ""hienokurkku"" eli ei kelpuuta kaupan valmisruokia. No, tehtiin itse ruoat, ja meni alas vielä huonommin. Meni varmaan yks kuukaus niin että tyttö söi maidon lisäksi vaan puolikkaan purkin ruokaa. vähänhän se on mutta ei kuulemma tarvitse huolestua asiasta.

Ja sit mä oon antanu aika paljon ruisleipää, se on meidän talouden hittituote ;) neuvolassa sanoi että jos ei muuta suostu syömään ni sitä voi antaa niin paljon ku vaan syö. meillä menee vuoden ikäisellä n. 2-3 reissumies viipaletta päivässä :)

Yhteistyössä