Miksi elätte parisuhteessa, jos haluatte omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Näyttää ainakin tätä palstaa lukiessa siltä, että naimisissa olevat äidit ei saa koskaan omaa aikaa, vaikka niillä on se ukko saman katon alla.
Outoa sanon minä, eikö se mies osaa jälkikasvustaan huolehtia?? Miksei äiti saa olla rauhassa, vaikka isä asuu samassa taloudessa?? Miksi ylipäätään olette ihmisen kanssa joka ei toimita vanhemman virkaa?

Tuntuu vähän siltä että ns."vkl-isät" ottaa isyyden paljon vakavammin kuin ne ydinperhe-siipiveikot.
YH-äidille jää jopa sitä vapaa-aikaa, JOS vaan lapsella on hyvä isä.
Ydinperheiden isät sitävastoin hyvin harvoin antavat äidin hengähtää ja isyys on mitä on.

:snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja uneilmasäleikkö:
kyllä välillä kaipaa sitä omaa aikaa mm...mennä kavereitten kanssa kaffille jne....se on ihan kivaa päästä hetkeksi irti kodista :) :) :)
Ap kai tarkoitti, että jos perheessä on kaksi vanhempaa, niin kai sitä omaa aikaa saa ihan niin paljon kuin on tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kyllä välillä kaipaa sitä omaa aikaa mm...mennä kavereitten kanssa kaffille jne....se on ihan kivaa päästä hetkeksi irti kodista :) :) :)
Ap kai tarkoitti, että jos perheessä on kaksi vanhempaa, niin kai sitä omaa aikaa saa ihan niin paljon kuin on tarvis.

Pitäisi saada, mutta ilmeisesti sitä saa vaan se mies aina. Kirjotuksista päätellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Pitäisi saada, mutta ilmeisesti sitä saa vaan se mies aina. Kirjotuksista päätellen.
meillä mies saaa omaa aikaaa kun on tallilla korjaamassa firman autoja niinkun taas tänään tuli tieto että yks firman autoista on jälleen rikki ja taas ketuttaaa

:'( :'( :'( ite meen usein vaan seinän taakse kaffille kun lapset nukkuuu ja mies :D :D :D :D

meillä mies saaa omaa aikaaa kun on tallilla korjaamassa firman autoja niinkun taas tänään tuli tieto että yks firman autoista on jälleen rikki ja taas ketuttaaa
Onko se omaa aikaa? Mä juoksin aikoinaan - ennenkuin opin sanomaan EI - korjaamassa sukulaisten ja kavereiden tietokoneita, joskus useita tunteja kerrallaan, mutta en mä koskaan pitänyt sitä omana aikanani.

:'( :'( :'( ite meen usein vaan seinän taakse kaffille kun lapset nukkuuu ja mies :D :D :D :D

Niinpä niin, tää on just tätä. :/ :)

Onko se omaa aikaa? Mä juoksin aikoinaan - ennenkuin opin sanomaan EI - korjaamassa sukulaisten ja kavereiden tietokoneita, joskus useita tunteja kerrallaan, mutta en mä koskaan pitänyt sitä omana aikanani.

No eihän tolla ukolla ole ne lapset mukana. Ja miehet menee aina just kaikenmaailman hommiin, ettei niitten vahingossakaan täytyis olla lapsiensa kanssa, turha sievistellä.
Siis ydinperhe-isät!
Vkl-isät sitävastoin haluaa olla lapsiensa kanssa aina kun mahis. Ihan omasta tahdostaan. Ihan oikeesti.

Ja nyt en yleistä että kaikki, mutta näin on monessa tapauksessa. Molempien isä-lajikkeiden kohdalla.
B)

No eihän tolla ukolla ole ne lapset mukana. Ja miehet menee aina just kaikenmaailman hommiin, ettei niitten vahingossakaan täytyis olla lapsiensa kanssa, turha sievistellä.
Siis ydinperhe-isät!
Vkl-isät sitävastoin haluaa olla lapsiensa kanssa aina kun mahis. Ihan omasta tahdostaan.

B)
Ei mullakaan ollu muksut mukana, kun tietsikoita kävin korjaamassa. En silti pitänyt sitä omana aikanani. Mun mielestä omaa aikaa on se, kun voi halutessaan vaikka vaan maata ja syljeskellä kattoon.

Siis ydinperhe-isät!
Vkl-isät sitävastoin haluaa olla lapsiensa kanssa aina kun mahis. Ihan omasta tahdostaan.

B)
Ei mullakaan ollu muksut mukana, kun tietsikoita kävin korjaamassa. En silti pitänyt sitä omana aikanani. Mun mielestä omaa aikaa on se, kun voi halutessaan vaikka vaan maata ja syljeskellä kattoon.

No joo joo, sä et olekaan mikään pikku-vaimo vaan rotunainen. B)

No joo joo, sä et olekaan mikään pikku-vaimo vaan rotunainen. B)
Tänks :) Lisäksi olen yh ;)

a102.gif
;)

Lunatic, puhut vähän mutta asiaa. :D Mä kuulun niihin onnellisiin, joilla on mahdollisuus ottaa sitä omaa aikaa aina kun mies on kotona. Olen miettinyt kanssa monesti, että jos kerran mies on 50/50 mukana lapsentekohetkellä, saa se olla sitten saman verran jatkossakin. No ok, eihän se nyt toteudu, jos äiti on kotona ja mies töissä, mutta sen "vapaa-ajan".

Ja mä en ole mikään pirttihirmu vaan itseäni ja miestäni kunnioittava ihminen, joka huolehtii omasta, miehensä ja lastensa hyvinvoinnista sillä, että kaikki saavat sitä omaa aikaa.

Kyllä tuo mies meillä vapaa-aikanaan viettää aikaa lasten kanssa, ja mie saan omaa aikaa.
Tosin, omasta valinnastamme kun näitä lapsia on näinkin monta, usein meillä mennään niinkin, että mies vie osan lapsista esim. kalaan, ja mie jään osan kanssa kotiin... ja sekin tuntuu jo osittain "vapaalta"... Varsitenkin, jos kotiinjäävät ovat päikkäri-ikäisiä taio sit ihan noita isompia ;)

sehän on vähä miten se katsotaan se oma aika. mulle se oma aika on sitä, että vaikka muut siinä ympärillä pyörii, niin siti voin istua lukemassa kirjaa tai tekemässä käsityötä. tai että otan lapset ja menen kylään niiden kanssa, sekin on mulle sitä omaa aikaa vaikka lapset on mukana. jollekin se oma aika tarkoittaa sitä, että saa yksin mennä vaikka elokuviin tai että saa olla yksin kotona lukemassa sitä kirjaa. oman ajankin kun voi käsittää monenlailla.

vaikka olen naimisissa ja minulla on lapset niin minä olen silti minä enkä vain aivoton ja tahdoton äiti ja vaimo. Mutta silti minä haluan olla äiti ja vaimo. Oman ajan tarve on suhteellista ja enemmän minä tarvitsen perhettäni!

Mitä jos ei halua omaa aikaa? :whistle:

Yritin tässä miettiä koska olisin ollut niin et ei ketään olis kotona, tai jossain mukana, enkä just kyllä muista..
Mä varmaan tylsistyisin kuoliaaks jos joutuisin olemaan yksin :ashamed:

Mulle parasta "omaa aikaa" on jääkiekkomatsit jossa miehen kanssa käydään tai joku shoppailureissu Likan kanssa..tai kaksin Sällin kanssa kotona, tai lenkillä Neidin kanssa..

Jos olen ihan yksin, niin yleensä siivoan kunnolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Lunatic, puhut vähän mutta asiaa. :D Mä kuulun niihin onnellisiin, joilla on mahdollisuus ottaa sitä omaa aikaa aina kun mies on kotona. Olen miettinyt kanssa monesti, että jos kerran mies on 50/50 mukana lapsentekohetkellä, saa se olla sitten saman verran jatkossakin. No ok, eihän se nyt toteudu, jos äiti on kotona ja mies töissä, mutta sen "vapaa-ajan".

Ja mä en ole mikään pirttihirmu vaan itseäni ja miestäni kunnioittava ihminen, joka huolehtii omasta, miehensä ja lastensa hyvinvoinnista sillä, että kaikki saavat sitä omaa aikaa.

Hyvä että teidän kaltaisiakin perheitä on!
Yleensä kun täällä saa lukea vaan siitä, että vaikka se ukko on taloudessa, kaikki kaatuu aina muijan niskaan. Ja jotkut raukat vielä pitää sitä normaalina, käyhän se ukko kuitenkin töissä ja tuo rahaa, mitä muuta siltä voisi enää vaatia! :headwall:
Jos niitä lapsia on kaksin tehty, kyllä niistä tosiaan on molempien vastuuta otettava. :flower:

Onnellinen olen kun saas nykyään omaa aika os haluan vaikka lähteä lenkille illalla, poikkeuksena tietysti ne ajat kun mies on työkeikalla tai tekee muuten vaan jotain 12 tunnin päivää.. ja muutenkii otan yleensä tuon oman ajan sitten kun lapset nukkumassa ( meillä mennään sänkyyn klo. 19.00)

Näyttää ainakin tätä palstaa lukiessa siltä, että naimisissa olevat äidit ei saa koskaan omaa aikaa, vaikka niillä on se ukko saman katon alla.
Outoa sanon minä, eikö se mies osaa jälkikasvustaan huolehtia?? Miksei äiti saa olla rauhassa, vaikka isä asuu samassa taloudessa?? Miksi ylipäätään olette ihmisen kanssa joka ei toimita vanhemman virkaa?

Tuntuu vähän siltä että ns."vkl-isät" ottaa isyyden paljon vakavammin kuin ne ydinperhe-siipiveikot.
YH-äidille jää jopa sitä vapaa-aikaa, jos vaan lapsella on hyvä isä.
Ydinperheiden isät sitävastoin hyvin harvoin antavat äidin hengähtää ja isyys on mitä on.

:snotty:

Hei tosi hyvä kirjoitus. Itse aina mietin tuota äitiysmyyttiä. Kun on paljon äitejä jotka ovat niitä täydellisiä ettei isä riitä mihinkään. Ilmankos se isä kutistuu sinne taustalle ja sitten syntyy näitä perheitä missä kaikki voivat pahoin.

Vaikka äiti sitä lasta odottaa ja synnyttää, missään ei sanota että lapsen vuoksi pitää ryhtyä marttyyriksi.

Äiti ei ole sidoksissa lapseen. Isä osaa ja isän pitää antaa tehdä kaikkea, koska kokemus tuo varmuutta. Mutta ikävä kyllä suomessa se menee niin, että äiti tekee kaiken. Mistä on vallalla ajatus että eron tullessa vain äiti voi ottaa lapsen.

Mulla nousee niskakarvat pystyyn että äiti on se ainut joka eron jälkeen voi ottaa lapsen. Lapsi vieraantuu isästä, kiitos näiden täydellisten äitien. Ilmankos iseistä tulee lapatossuja jotka ottaa kaljaa ja istuu netissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Onnellinen olen kun saas nykyään omaa aika os haluan vaikka lähteä lenkille illalla, poikkeuksena tietysti ne ajat kun mies on työkeikalla tai tekee muuten vaan jotain 12 tunnin päivää.. ja muutenkii otan yleensä tuon oman ajan sitten kun lapset nukkumassa ( meillä mennään sänkyyn klo. 19.00)

:/ Tässä se taas nähdään. Eikö miehesi osaa huolehtia valveilla olevista lapsista?

Yhteistyössä