Miksi en keksi ainuttakaan tytön nimeä, pojalle on jo montakin =(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purnaan vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purnaan vaan

Vieras
Raskaana siis ollaan ja jos/kun täm lapsi syntyy niin pitäisi kai sille nimikin antaa. Pojan nimi on ollut valmiina jo kauan, tytölle pää lyö ihan tyhjää.

Pidän normaaleista Suomalaisista nimistä ja pakko myöntää että vähän on kivoja tytön nimiä siinä.

Oiskohan jostain nimikirjasta apua, kalenterit yms. on selattu jo monesti läpi.

Voi äh.
 
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)

öö,ei ollut sen näköinen kun syntyi :p
mitäs toi tarkotti..ei meillä sen takia nimiä oon annettu et minkä näkönen lapsi on :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)

öö,ei ollut sen näköinen kun syntyi :p
mitäs toi tarkotti..ei meillä sen takia nimiä oon annettu et minkä näkönen lapsi on :D :D

Meillä ainaki on =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)

öö,ei ollut sen näköinen kun syntyi :p
mitäs toi tarkotti..ei meillä sen takia nimiä oon annettu et minkä näkönen lapsi on :D :D

Meillä ainaki on =)

eikä :D

siis onpas hullua et sen perusteella antaa nimen,en ole koskaan kuullutkaan.
vähän naurettiin miehen kanssa tälle jutulle äsken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)

öö,ei ollut sen näköinen kun syntyi :p
mitäs toi tarkotti..ei meillä sen takia nimiä oon annettu et minkä näkönen lapsi on :D :D

Meillä ainaki on =)

eikä :D

siis onpas hullua et sen perusteella antaa nimen,en ole koskaan kuullutkaan.
vähän naurettiin miehen kanssa tälle jutulle äsken.

No ei me pelkästään sen perusteella olla annettu, mutta on se aina vaikuttanut. Esikoiselle oli valmiiksi mietitty Minttu nimeä, mutta hän oli tumma kuin yö, ja Mintusta tulee mieleen vaalea pellavapää, joten ei annettu sitä nimeä :D Vaan löydettiin paljon kivempi, ja sopivampi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Meillä oli kanssa pojille valmiina, mutta tytölle saatiin vääntää pitkään... sitten löydettiin molempia miellyttävä nimi, mutta lapsi ei ollutkaan yhtään sen näköinen kun syntyi! Eli saatiin sitten ottaa sellainen kompromissi-nimi, mutta se sopi tytölle täydellisesti :)

öö,ei ollut sen näköinen kun syntyi :p
mitäs toi tarkotti..ei meillä sen takia nimiä oon annettu et minkä näkönen lapsi on :D :D

Meillä ainaki on =)

eikä :D

siis onpas hullua et sen perusteella antaa nimen,en ole koskaan kuullutkaan.
vähän naurettiin miehen kanssa tälle jutulle äsken.

Mutta tottahan se on.
Jos ajattelee että tulevan tytön nimi on Laura, mutta kun hän syntyy niin ei näytäkkään yhtään Lauralta silloin pitää keksiä uusi nimi.

Tää on ihan totta!

Se on se ensifiilis mikä tulee kun näkee vauvansa vastasyntyneenä ja miettii sitä nimeä mitä oli ajatellut.. mutta jos se ei sovi vauvan kanssa yhteen.. niin ei sitten.
Tätä on tosi vaikea selittää mutta joskus jos omalle kohdallesi se tulee niin tiedät kyllä :saint:
 
Itse asiassa tuo Pihla nimi kuullostaa kauniilta. Vilja nimeäkin mietittiin mutta ollaan maanviljelijöitä niin ei haluta tytölle sellaista mielikuvaa siitä että sai nimensä meidän elinkeinon takia tai jotain.
Anni nimikin on kiva mutta esikoisen nimi alkaa a:lla ja en halua että nimet on niin samankaltaiset. Anni olisi myös mummoni nimi.
Voi hitsi kun on vaikeaa. Mutta voi olla parempi ettei tätä nyt edes mieti, poika meille varmaan syntyy, miehen suku on poikavoittoinen (16 poikaa yhtä tyttöä kohden serkuksissa).
 
Laita vaikka Pihla Anni Elina (tai joku muu tuonne jatkoksi). Minusta ainakin sopii hyvin yhteen tuo Pihla ja Anni, mutta kaipaa sit kolmannen, vähän pidemmän nimen. :D

Ja kyllä meilläkin nimet annetaan sen perusteella, miltä lapsi (tai eläin) näyttää. Pitäähän nimen nyt sopia kantajalleen. Joskus muinoin äitini alakerrassa asui pieni pellavapäinen tyttö, jonka nimi oli Veronica. Minun mielestäni nimi ei sopinut ollenkaan tytölle, miellän Veronican tummaksi ja tuliseksi etelän kaunottareksi ja tämä pieni tyttö oli kaukana siitä.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä