Miksi en laihdu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhtis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26929481]Tämäpä se...vuorotyön tekijällä tosi tiukkaa tekee painon pudotus, yövuorot vetää kropan aina ihan sekasin :| ja paino vaan junnaa..univaje on jatkuva[/QUOTE]

kokeile rentoutumista! Menet makuulle ja rentoutat itses. Rentoutukseen auttaa syönti! Ne ajatukset jos vaivaa niin etsi meditaatiosta ajatuksen hiljentävää rentoutusta.

Kun laihdutin aikaisemmin punnitsin kaikki ruokani, joten osaan laskea kalorit kalorilaskurilla oikein. Lisäksi laitan ne aina hieman yli jos epäilyttää. Syön siis normaalisti 2 kertaa päivässä jolloin syön itseni kunnolla kylläiseksi, mutta hiilareita vain toisella aterialla (eikä silloinkaan paljoa). Ja syön siis terveellistä ruokaa, eli salaatteja, keittoja, lihaa ym. Toinen ruoka on aina keitto tai salaatti, toinen sitten normaalia perusruokaa, jota syömme kotona.

Mulla ei paino laske, jos syön liian harvoin. Elimistö menee jotenkin säästöliekille. Jos jaan kalorit useammalle (4-5) syömiskerralle, joista kaksi on isompaa (lounas ja päivällinen) ja loput pienempiä (väli- aamu- ja iltapalat) niin on aina laskenut. Nyt kevennys käynnissä ja kahdessa viikossa lähtenyt 2,5kg ja vyötäröltä 3,5cm. Ja vaatteet alkoi taas mahtumaan päälle kiristämättä.

Mä olen huomannut hyväksi, että kun teen lapsille kuitenkin tavallista ruokaa, niin syön siitä osan myös itse (esim. kastikkeen), mutta korvaan pastan tai perunat kaaleilla tai muilla kasviksilla. Tulee paljon vatsantäytettä ja kuituja, mutta ei juurikaan kaloreita.

[QUOTE="vieras";26929497]mutta se on niin pieni osa siitä mitä keho voi ottaa ravinnosta! Se loppu varastoituu läskiks! Keho ottaa sen mitä tarvitsee! Loput on jätettä![/QUOTE]
Mutta jos tilanne on se, ettei keho saa sitä mitä tarvitsee. Mulla itselläni tuli hormonihäiriöitä, kun olin vähärasvaisella ruokavaliolla, ja jouduin aloittamaan hormonilääkityksen. Jos olisin silloin tajunnut mistä on kyse, niin olisin mieluummin siirtynyt kevyttuotteista normaaleihin tuotteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;26929566:
Mulla ei paino laske, jos syön liian harvoin. Elimistö menee jotenkin säästöliekille. Jos jaan kalorit useammalle (4-5) syömiskerralle, joista kaksi on isompaa (lounas ja päivällinen) ja loput pienempiä (väli- aamu- ja iltapalat) niin on aina laskenut. Nyt kevennys käynnissä ja kahdessa viikossa lähtenyt 2,5kg ja vyötäröltä 3,5cm. Ja vaatteet alkoi taas mahtumaan päälle kiristämättä.

Mä olen huomannut hyväksi, että kun teen lapsille kuitenkin tavallista ruokaa, niin syön siitä osan myös itse (esim. kastikkeen), mutta korvaan pastan tai perunat kaaleilla tai muilla kasviksilla. Tulee paljon vatsantäytettä ja kuituja, mutta ei juurikaan kaloreita.

keho ei todellakaan mene säästöliekille yhdestä päivästä. tarvitaan monta viikkoa vähällä syömisellä (alle 1000kcal) ja sitten vasta alkaa säästöliekki, ja senkin saa pois kun yhden päivän syö kunnolla

Kuinka pitkä olet? Mietin vain että itse olen 170cm ja mahduin vaatekokoon 36 kun painoin 55kg. Nyt painan 63kg ja käytän vaatekokoa 38-40. Enkä missään nimessä haluaisi enää painaa tuota 55kiloa, hiukset harveni ja kuukautiset temppuili. Olen nyt paljon onnellisempi ja terveempi kuin tuolloin laihempana.

Jospa sinäkin olet nyt ihannepainossasi, ja sen takia painoa on vaikea tiputtaa? Aloita kunnon liikuntaharrastus, esim kuntosali jos haluat kiinteytyä. Lihaskunto vaikuttaa yllättävän paljon ulkonäköön.

Lisää liikuntaa, eipä ehdi olla jääkaapilla ;) Itse en osaa sanoa hiilareista, kun en syö lihaa niin tykkän herkutella leivällä. Mulla talvipaino tuon 58, kesäpaino 55-56, osansa on liikunnan lisäksi ehkä valolla?

[QUOTE="minä";26929892]Kuinka pitkä olet? Mietin vain että itse olen 170cm ja mahduin vaatekokoon 36 kun painoin 55kg. Nyt painan 63kg ja käytän vaatekokoa 38-40. Enkä missään nimessä haluaisi enää painaa tuota 55kiloa, hiukset harveni ja kuukautiset temppuili. Olen nyt paljon onnellisempi ja terveempi kuin tuolloin laihempana.

Jospa sinäkin olet nyt ihannepainossasi, ja sen takia painoa on vaikea tiputtaa? Aloita kunnon liikuntaharrastus, esim kuntosali jos haluat kiinteytyä. Lihaskunto vaikuttaa yllättävän paljon ulkonäköön.[/QUOTE]

Olen 160 senttiä ja ikää 30. Eli aika ikävästi näkyy nuo ylimääräiset kilot :/

Joku mainitsikin usein syömisen, sitä meinasin itsekin tulla ehdottamaan. Jos syöt liian vähän päivässä, ei paino putoa, vaan elimistö alkaa säästää pahan päivän varalle. Vähähiilarinen ruokavalio, tarpeeksi (muttei liikaa) ruokaa (rasva on hyvä juttu, mutta ei senkään kanssa pidä liioitella) ja tasaiset syömisajat pitkin päivää. Itselläni tulee aina nälkäkin jo ihan normisti ruokien välissä, mutta esimerkiksi yksi ystäväni joutui kellosta katsoa että nyt pitää syödä taas... :)

Yhteistyössä