Miksi en onnistu hillojen tekemisessä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli olen tehnyt kesällä hilloa mansikoista ja viinimarjoista ja käytin hillosokeria. No mansikkahillo tuli vetistä kuin mehua ehkä aavistus "paksumpaa" ja mansikat pysyivät pinnalla jäähdyttämisenkin jälkeen. Sama juttu kävi viinimarjojen kanssa.

Ja ohjeen mukaan tein!
Missä vika?
 
siitä mansikkahillosta tulee vetistä...meillä kelluu myös mansikat pinnalla,mutta maku on silti niin hyvä!!!!!!!!!!!!!!!!!! ei kai sillä koostumuksella ole niin väliä???
 
Miten sä sitten teet sen*?
Ei mulla ole vastaavan laista tullut koskaan, ja teen aina vaan niin että marjat marjoina pakkaseen, ja sitten kun tarviin hilloa niin mikron kautta teen marjoista ja hillosokerista tarvittavan määrän hilloa.
Sehän on alkuun kuumana löysää mutta kyllä se siitä kiinteytyy jos sitä sokeria on tarpeeksi ollut.
 
Mä laitan ainakin vähän enempi sitä hillosokeria, kun ohjeessa on, koska haluun kiinteetä hilloa. Ja heti ekakerralla hoksasin kääntää purkit ylösalaisin, kun marjat pyrki aina vaan pintaan. Ja hyvää oli sekin, missä marjat ei suostuneet olemaan ihan oikeessa paikkaa:)
 

Similar threads

Yhteistyössä