I
Irina K.
Vieras
Syy miksi kirjoitan tänne on se, että haluan jotenkin ymmärtää itseäni ja toista osapuolta, jotta pääsisin yli mahdottomasta suhteesta. Tapailin vajaa 30-vuotiasta miestä puolisen vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä "vain kavereina". Hän oli minuun ensimmäisten kuukausien ajan tosi ihastunut omien sanojensa sekä käyttäytymisensä mukaan. Silloin tein kuitenkin töitä mahdottoman paljon työskennellen myös eri maassa ja suhteemme päätyi seurustelusta kaveruuteen. Mies oli myös epävarma siitä, mitä haluaa, koska oli juuri eronnut avoliitosta ja oli ahdistunut työelämään ja perheeseensä liittyviin asioihin joita ei tässä kannata eritellä. Kun surullisesti ja riitaisastikkin päädyimme vain kaveruuteen, jatkui yhteydenpitomme kuitenkin ja mies otti tietyin väliajoin yhteyttä, koska oli kuulemma ikävä seuraani. Hän on kutsunut itseään sitoutumiskammoiseksi ja ahdistuneeksi ylipäätänsä elämässään. Hänen tunteensa heittelevät laidasta laitaan niin työ- kuin ihmissuhdeasioissa ja tuntuu, ettei hän tiedä mitä haluaa. Nyttemmin olemme sopineet olevamme OIKEASTI vain hyvänpäivän tuttuja, koska on vaikeaa olla kaveri jonkun kanssa johon on kaveruutta syvempiä tunteita.
Meillä ei siis ole enää muuta hyvää syytä olla olematta yhdessä, kuin miehen ahdistus ja päämäärättömyys. Eli suomeksi sanottuna; hän ei ole varmaankaan rakastunut minuun. En vain voi ymmärtää, miten ihminen voi tuntea syviäkin tunteita ja sitten taas unohtaa, sitten taas ihastua ja unohtaa ja ikävöidä ja unohtaa.. Uskon hänellä tunteitakin olleen, koska hän ei ole sellainen tyyppi joka hehkuttaisi tunteitaan tai puhuisi söpöjä aikansa kuluksi, vaan oikeasti sain tuntea, kuulla ja aistia tykkäämisen.
Olen aivan uupunut, koska pohdin vain mikä minussa on vikana. Miehen mukaan syy ei ole ulkonäössä tai siinä etten ole seksuaalisesti kiinnostava. Hän on myös ystävilleen kehunut älykkyyttäni, hauskaa seuraani, sydämellisyyttäni ja iloisuuttani. En siis ymmärrä mitä en ole. Miksi en riitä?
Tiedän, että minun pitää päästä eteenpäin ja unohtaa, mutta miten pyyhitään jo tärkeäksii muodostunut ihminen sydämestä ja mielestä? Tai miten palautetaan itsetunto?
Meillä ei siis ole enää muuta hyvää syytä olla olematta yhdessä, kuin miehen ahdistus ja päämäärättömyys. Eli suomeksi sanottuna; hän ei ole varmaankaan rakastunut minuun. En vain voi ymmärtää, miten ihminen voi tuntea syviäkin tunteita ja sitten taas unohtaa, sitten taas ihastua ja unohtaa ja ikävöidä ja unohtaa.. Uskon hänellä tunteitakin olleen, koska hän ei ole sellainen tyyppi joka hehkuttaisi tunteitaan tai puhuisi söpöjä aikansa kuluksi, vaan oikeasti sain tuntea, kuulla ja aistia tykkäämisen.
Olen aivan uupunut, koska pohdin vain mikä minussa on vikana. Miehen mukaan syy ei ole ulkonäössä tai siinä etten ole seksuaalisesti kiinnostava. Hän on myös ystävilleen kehunut älykkyyttäni, hauskaa seuraani, sydämellisyyttäni ja iloisuuttani. En siis ymmärrä mitä en ole. Miksi en riitä?
Tiedän, että minun pitää päästä eteenpäin ja unohtaa, mutta miten pyyhitään jo tärkeäksii muodostunut ihminen sydämestä ja mielestä? Tai miten palautetaan itsetunto?