miksi esikoista odottavaa on niin ihana pelotella?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoista odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoista odottava

Vieras
Ottaa päähän ja rankasti!!

Mikä siinä on että ihmiset saa oikein tyydytystä siitä kun kertoo kuinka kamalaa elämä on kun on lapsia?!
-Väsyttää niin paljon ettei tiedä kuka on
-pyykkiä pursuaa joka paikka vaikka sitä pesee 24/7
-vauva vain huutaa ja huutaa
-ikinä ei ehdi itse syömään/juomaan/pukemaan saati käymään suihkussa tai vessassa
-miestä ei näy enää kotona
-hiukset tippuu, iho menee huonoksi

Miksi ei kukaan kerro että vauva arki on jotain muutakin kuin aivan täyttä helvettiä?

Tuossa jouluna totesin illalla kun oltiin syötyä tosi paljon ja olo oli tukala että huh huh, odotan että vauva syntyy niin helpottaa olo, nyt on rv 38 menossa. Siihen sitten sisko totesi että tuohan on se helppo vaihe! Sitten listasi tuon ylläolevan ja ties mitä kaikkea muuta.

Kertokaa nyt onko se sitten ihan helvetistä koko homma? Ikinä koskaan millonkaan ei vauvan kanssa ole ihanaa?

Vauva-arki on myös todella ihanaa, et kai oikeasti luule, että esim minä erittäin mukavuudenhaluinen ihminen olisin vapaaehtoisesti muuten saanut seitsemän lasta :wave:
Onnea vaan esikoisen kanssa, se on välillä aivan ihanaa, mutta voi olla joskus vähän väsyttävääkin... näin kun esikoinen täyttää jo kohta 18 vuotta, en minä ainakaan muista kuin kaiken sen ihanan niistä ajoista.

Ehkä se siskosi tahtoi sanoa, että se tukala olo tuskin häviää vaan muuttaa ehkä muotoaan.

Kyllä sen vauvan kanssa on ihanaakin. Itse en allekirjoita tuosta kuin tuon hiusten tippumisen, joka kylläkin loppuu aika nopsaan (kampaajana voin kertoa, että ei se kellään ikuisesti jatku) ja pyykkiä todellakin pursuaa. Tosin ei meillä nyt esikoisen aikaan sitä vielä pursunnut, mutta kolmen lapsen äitinä sitä kyllä tosiaan saa pestä 24/7 ja silti näyttää siltä, että en ikinä pesisi sitä.

Väsyttänyt ei ole sen enempää mitä nyt normaalistikaan ketä tahansa ihmistä, vauvat ei tosiaan ole huutanut (ei edes sitä yht. 4h päivässä mitä sanotaan), juon/syön/puen kuten ennenkin ja mieskin on kotona kuten ennenkin, mutta toki hän töissä käy ja joskus harrastaakin.

Vauva-arki on ihanaa, mutta siskollesi voisit sanoa, että taidatkos olla pikkuisen kade siitä, että sulta kohta lähtee tukka ja saat hoitaa sitä huutavaa nyyttiä. ;)

Mie taasen en noit pelotteluja ees kuuntele :) Se ku on nii yksilöllistä miten asiat hoitaa. Ja jos ei ehi syömää ni eihä se nii just ees oo ku en syö nykysinkää kovinkaa säännöllisesti saati terveellisesti :p no okei, ny oon sentäs yrittäny ku raskaana oon. Mut en sillo ko olin viel sinkku esim.

Se riippuu ihan vauvasta. Esikoisen kanssa oli raskasta kun hoiti hänet lähes yksin eikä lapsi nukkunut kokonaisia öitä. Nyt kun kuopus, 3kk nukkuu jo melkein joka yö kokonaisia öitä niin en mä yhtään ihmettele miten jotkut mammat hehkuttelee sitä vauva-arjen onnea, jos mulla olisi vain yksi tällainen vauva/lapsi niin mikäs tässä olisi ollessa. Illat ja yöt on toki nytkin helppoja, mutta päivisin on kädet täynnä kun vauvan hoidettavaksi on esikoinen. En mä silti valita B)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on jotain kostoa, kateutta, jotain. Älä välitä.

Tuskinpa on, ehkä siskolla ei vaan ole niin ruusuista ollut se äitiys, että heittelee omien tunteiden pohjalta noita kommentteja. Minä ainakaan en ole yhdellekkään odottajalle kateellinen kun omat raskaus-ajat ja vauvat on kärsitty onneksi jo ajat sitten. Saa nauttia jo isommista lapsista jotka ei paru, herättele yöllä, ei tarvi syöttää eikä vaippoja vaihtaa, ah!

jaa.e ei se mitään pelotteluu oo. ihan oikeeta elämää. mä taas luulin esikoista odottaessa et elämä on helppoo ja lapsi vaan syö ja nukkuu. :whistle: oi sitä karua totuutta. :D :kieh:

Noi on huijausta :laugh: !
Mä kuulin JOKA PÄIVÄ täällä ja muualtakin miten vaikeaa ja väsy jne...

Mutta mulla on terve mutta nälkäinen isohko vauva.. koko ajan saan olla sen kanssa ja onneksi isänkin syli kelpaa hetkittäin. Arki on asteikolla 1-5 niin 5 ja 4 koko ajan ja joka päivä. Meinaan pakahtua onnesta ja ylpeydestä koko ajan vauvan kanssa ja ei ne vähät unet joskus paina. Yleensä nukun hyvin.

Tuntuu älyttömän ihanalta olla kotona ja liikenteessä OMAN vauvan kanssa jota saa ihailla ja jonka jokaisesta liikkeestä ja söpöilystä hellyn 1000 kertaa päivässä totaalisesti.

Enkä usko niitä jotka väittää lapsen tulon muuttavan elämän vaikeammaksi. Sehän on odotettu muksu ja ei tässä kyllä mitään vaikeaa ole :heart: Onnen tunnetta sitäkin enemmän!

Ärsyttää ne pelottelut synnytyksestä.. jne. Niiden takia jouduin hankkia puheapua että en uskoisi kaikkea roskaa.

Mulla ei ollu helppo synnytys.. mutta eipä sekään vaivannu enää edes 1 min synnytyksen jälkeen enää. Luonto hoitaa äidin päätäkin yleenä.

Kyllä on ihanaa! Kunhan piruileevat! Koska ehkä heille on tehty/sanottu niin! Meillä vauva-aika oli ylä- ja alamäkeä, kuten varmasti muillakin! Tosin liian nopeasti meni se aika! Nyt lapsi on melkein kolme!

Pyykit peseentyy ja tiskit tiskaantuu aikanaan! Nauti vauvasta ja anna muiden mussuttaa! Väsynyt olet aika ajoin. Vauva itkee vain jos on jokin hänellä pielessä. Kyllä ehdit syömään ja hoitamaan myös itseäsi. Ja vessaankin ehdit! Mies palaa kotiin kyllä, kuinka hän nyt voisi olla teistä erossa! Hiukset saattaa ohentua ja iho kukkia, mutta se menee ohi!

Ihaninta on kun näet vauvan oppivan uutta ja kasvavan! Ja teidän kahdenkeskiset tuokiot ja askareet!

Voimia sulle jaksaa nuo piruilijat! Hoida nyt itseäsi ja massuasi! Ja ihanaa odotuksen jatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Noi on huijausta :laugh: !
Mä kuulin JOKA PÄIVÄ täällä ja muualtakin miten vaikeaa ja väsy jne...

Mutta mulla on terve mutta nälkäinen isohko vauva.. koko ajan saan olla sen kanssa ja onneksi isänkin syli kelpaa hetkittäin. Arki on asteikolla 1-5 niin 5 ja 4 koko ajan ja joka päivä. Meinaan pakahtua onnesta ja ylpeydestä koko ajan vauvan kanssa ja ei ne vähät unet joskus paina. Yleensä nukun hyvin.

Tuntuu älyttömän ihanalta olla kotona ja liikenteessä OMAN vauvan kanssa jota saa ihailla ja jonka jokaisesta liikkeestä ja söpöilystä hellyn 1000 kertaa päivässä totaalisesti.

Enkä usko niitä jotka väittää lapsen tulon muuttavan elämän vaikeammaksi. Sehän on odotettu muksu ja ei tässä kyllä mitään vaikeaa ole :heart: Onnen tunnetta sitäkin enemmän!

Ärsyttää ne pelottelut synnytyksestä.. jne. Niiden takia jouduin hankkia puheapua että en uskoisi kaikkea roskaa.

Mulla ei ollu helppo synnytys.. mutta eipä sekään vaivannu enää edes 1 min synnytyksen jälkeen enää. Luonto hoitaa äidin päätäkin yleenä.

Onneks me ihmiset ollaan erilaisia, saamme hyvin erilaisia vauvaja ja meillä muilla on myös oikeus olla mieltä asioista :) Siitä, että vauvan jatkuva itku on rasittavaa ja siitä että vuoden putkeen valvominen joka pirun yö on ihan helvetin raskasta. Synnyttäminenkin oli aika tuskaa, mutta senkin vielä kestäisin kun en niin fyysistä kipua säiky :) Eikö sitä sitten saisi omia kokemuksiaan kertoa, valehdella pitäisi että kyllä tämä kaikki vaan on ihanaa vaikka ei olisikaan :)

Niin ja mun vauva on tällä hetkellä kun kirjoitan tätä lausetta.. mun sylissä imetystyynyllä.. söi noin 30min sitten. Tossa se söpöilee sylissä vaan.

Kohta laitan sen heijaustuoliin tai sohvalle hetkeksi makoilemaan ja tiskaan.

Vauva on helppo kun se vaan syö ja nukkuu :heart: Hellyyttäkin kaipaa ja on tyytyväinen kun sitä saa. Ihan keskiverto vauva mulla ja on noin helppo.

Kiva kun tuot sen ilmi tässä kaikilla kun ei yhtä tuuri käy lapsen kanssa. Onneksi ne sitten kasvaa ja muuttuu lapset :) lähes hirviö koliikkivauva kasvaa hellyyttäväksi lapseksi ja hyväntuulinen vauva voi kasvaa raivostuttavaksi kiukkupussiksi.

Älä välitä! Itsekin ärsyynnyin joistain vastaavista kommenteista, mutta HAH! Vaikka olin henkisesti valmistautunut täyteen höykytykseen, kaikki olikin paljon helpompaa! Joskus voi käydä näinkin: Vauva nukkui ja nukkuu edelleen yöt läpeensä, rauhassa ja hyvin. On ollut terve, ei koliikkia, ei korvatulehduksia, ei mitään. Enterorokon näppylätkään eivät kutisseet tai kirvelleet. Syöminen on aina onnistunut loistavasti. On seurallinen ja aktiivinen, ja kuitenkin myös viihtyy itsekseen. Iloinen, normaali, helppo lapsi. Mies on täysipainoisena vanhempana, ja kasvatusperiaatteet ovat meillä samat, ei tule riitaa niistä. Lapsi saa rajat ja rakkautta. Tukiverkko läheisistä on ollut toimiva. LÄLLÄLIERU kaikille peloittelijoille! En saa muka nukkua jne.PAH! (Jotta tarina ei olisi liian auvoinen, voin kertoa, että olen ollut vakavasti sairaana pitkän aikaa aiemmin, joten elämä ei ole meille aina hymyillyt niinkuin nyt...)
Mutta siis; onko mitään ärsyttävämpää kuin kaikkitietäväinen "Nii-i, kyllä sen tietää niin...et saa unta ja kyllä ne ylevät haavekuvat sitten karisee..nii ja omaa elämää on turha toivoa...nii.." Teki mieli sanoa noihin sarkastisesti että "Ai kauheeta! Onko noin! Hyvä kun kerroit, mä ihan luulin ruusuilla tanssimiseksi! Nyt kyllä menen sairaalaan ja pyydän laittamaan sen takas mistä tulikin!" PRKL

Niin ja mun vauva on tällä hetkellä kun kirjoitan tätä lausetta.. mun sylissä imetystyynyllä.. söi noin 30min sitten. Tossa se söpöilee sylissä vaan.

Kohta laitan sen heijaustuoliin tai sohvalle hetkeksi makoilemaan ja tiskaan.

kiva :) Mun vauva huusi just kolme tuntia vuorotellen minun sylissä vuorotellen isin sylissä kuten joka iltapäivä. Samaa on luvassa vielä ennen nukkumaan menoa, joka saattaa venyt 1-2 asti yöllä. Joo niin en ole ehkä maailman hehkuvin äiti tällähetkellä, mutta uskallan sen myöntää reilusti :)

Olin myös varautunut että lapsi olisi koliikki ( huutaisi yli 30% hereilläolo ajasta ).
Mutta keskiverrolla tarkoitankin ettei ole mitään vaivaa. En siis todellakaan tarkoita koliikkivauvaa. *myötätunto kaikille koliikkilapsen vanhemmille*. Enkä keskiverrolla tarkoittanut kehua. Tarkoitin sitä millä keskiverto määritellään>> pikkuvauva ilmoittaa itkullaan nälän, vaipat, hellyyden kaipuun, väsymyksen, lämpötilaerot, sairauden, eikä itke muusta syystä. Koliikkia kait tulee vain pienelle osalle vauvoista?
Ei ole tarkoitus väheksyä koliikkiperheiden hätää. Olen kuullut miten koliikkilapsi huutaa sairaalassa viereisessä huoneessa 2 vrk putkeen pienillä tauoilla. Oli itsenikin vaikea nukkua ja oma vauva heräili toisen itkuun jne.

Osa koliikkilapsista huutaa lähes 100% hereilläolosta.,. hyvä kun syövät :ashamed:
Se mun naapurihuoneen vauva oli sellainen sairaalassa. Pikku vauva raukka :(
Mutta sitä vauvaa sattuu.

Yhteistyössä