Miksi ET vie lasta perhepäivähoitajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perustele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska hän on lähes aina yksin ja toiminta ei ole valvottua tai siis on aika-ajoin, mut ei päivittäin. Jos lapseni ei hänestä tykkää niin ei kiva, päikkärissä on kumminkin useampi hoitaja ja varmasti jonkun kanssa synkkaa. Päiväkodin toiminta monipuolisempaa. Jos pph sairastuu niin lapsi joutuu muualle(turhaa stressiä).

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Koska hän on lähes aina yksin ja toiminta ei ole valvottua tai siis on aika-ajoin, mut ei päivittäin. Jos lapseni ei hänestä tykkää niin ei kiva, päikkärissä on kumminkin useampi hoitaja ja varmasti jonkun kanssa synkkaa. Päiväkodin toiminta monipuolisempaa. Jos pph sairastuu niin lapsi joutuu muualle(turhaa stressiä).

Yhdyn tähän.

... olin pph, niin minulla oli 4 hoidettavaa. Yksi oli allerginen viljoille, yksi käytti vaan luomutuotteita ja yksi hylatuotteita. Ainoastaa yksi oli sellainen joka ei ollut allerginen millekkään, mutta äiti vaati että ruuassa ei saa olla kokolihaa vaan lapselle on tarjottava ainakin neljänä päivänä viikossa jotain jauheliharuokaa. Kasviksista hän ei syönyt muuta kuin tomaattia.
Olihan siinä vähän haastetta =)

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:

juuri tämän vuoksi.
eniten minua huolettaisi se kun pph toimii yksin. ties mitä voisi tapahtua ja hän voisi valehdella minulle ihan mitä vaan.
ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Jaa no kuopuksella on diabetes, joten hoitajan pitää olla valmis pistämään ja ottamaan sokereita ja varahoitopaikassa sama homma, joten ei taida onnata... :whistle: :/

Entäpä jos hoitajalla on koulutus siihen?

No sitte! =)

Mut varahoitopaikassa pitää olla valmius myös.

Et käympä tässä kyselee ja hommaamaan TAAS hoitajaa selittämään jolleen varmuuden vuoksi... :whistle:

Kun lapseni menee hoitoon niin tarvitsee hoitoa myös iltasin, viikonloppuisin ja öisin. Ikävä kyllä ei taida perhepäivähoitajaa jolle nuo ajat sopii. Muuten kyllä veisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kun lapseni menee hoitoon niin tarvitsee hoitoa myös iltasin, viikonloppuisin ja öisin. Ikävä kyllä ei taida perhepäivähoitajaa jolle nuo ajat sopii. Muuten kyllä veisin.

Sopii jos on valmis maksamaan yksityiselle jos viet!

Alkuperäinen kirjoittaja oma lapsi yksityisellä:

Onko yksityinen pph muuten velvollinen esittämään sinulle rikosrekisteriotteensa?

toiset lapset tykkää isosta ryhmästä, paljon toimintaa, tätejä jne. toiset lapset haluavat pienemmän ryhmän jne. Minusta se on ihan lapsikohtaista. Meidän esikoinen on aivan selvä päiväkotilapsi, mutta kuopuksesta ei vielä tiedä.

Anoppia (pph) seuraillessa kauhistuin. Omi yhden lapsen, äidiksi itseään kutsui hänelle. Muille ei riittänyt aikaa eikä kiinnostusta. Tupakilla ramppas kokoajan. Pihalla kävivät vain pikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja oma lapsi yksityisellä:

Minkäköhän verran yksityiselle vienti maksaisi? Ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Ei meillä ole kuitenkaan varaa maksaa hoitajan edes alinta palkkaa. Olen itse sairaanhoitaja ja ei taida kannattaa töihin lähtö, jos koko palkka menee toiselle hoitajalle...

Alkuperäinen kirjoittaja siksi ja siksi:
kun lapseni on minun ja minä häntä hoidan. en ole tehnyt lasta muiden hoidettavaksi!

Tuota en edes kommentoi! Hyvä että sulla on rahaa niin että voit aina olla lasten kanssa kotona....

2 lastani on olleet sekä pph että päiväkoti.

Eka pph oli aivan ihana tapaus!!

Toinen ei, kärsi burnoutista ja joskus oli nuorimmaisella kakat housuissa kun tuli kotiin (ja oli olleet kauan kun pylly oli niin punainen). Otettiin pojat pois tältä hoitajalta. Sit vanhempi poika sai paikan päiväkodista ja nuorempi yksityiseltä pph:lta joka ainakin vaikutti tosi hyvältä ja olikin.
Mut siirto tuli silti ja nuorimmainen meni ryhmikseen joka oli aivan kamala!!!
Lapsia liikaa ja vanhoja 60 v mummoja niitä hoitamassa. Meidän nuorimmainen oli tosi itkuinen, väsynyt, levoton iltaisin kotona.

Nyt sitten vihdoin saatiin pojat samaan päiväkotiin!! Ja tosi mahtavasti on mennyt.

Minä olen sillä kannalla että alle 3v (riippuu toki luonteesta) on parempi olla pph:lla.
Mutta sitten taas päiväkodissa on aikuisia (kuin myös lapsia) enemmän ja hoitajilla riittää enemmän aikaa askarteluihin ja muuhun toimintaan.

PPh ei välttämättä aina ehdi juuri muuta tehdä kuin perushoidon, vaikka muuta haluaisikin. Yksin kun on lasten kanssa niin aika on rajallista.

Se riippuu niin pph:ta lapsimäärästä ja iästä. Mutta me on koettu että päiväkoti on paras meille kun nuorimmainenin täytti 3v.

kyllä niitä taitaa olla joka kunnan palveluksessa kuka hoitaa iltaisin ja öisinkin.

Yhteistyössä