[QUOTE="aloittaja";28223912]Mun tuntemani (tai tietämäni) 6kk ikään täysimeytksellä olleet ilman minkäänlaista kiinteää on molemmat painokäyrillä miinuksen puolella ja allergioita nyttemmin enemmän kuin kellään. En tiedä sitten, onko allergioilla ja sillä yhteyttä, mutta tuo painonnousu (tai nimenomaan lasku) pitäis kyllä mun mielestä herättää vanhemmat antamaan muutakin ravintoa kuin rintamaitoa.
Eri juttu, jos se maito oikeasti riittää tuonne asti, mutta kun monasti ei riitä.
Mulla olis riittänyt maito, mutta halusin päästä yöimetyksistä eroon ja aloitin kiinteät 4.5kk:n iässä jolloin 6kk iässä söi jo täydet ateriat ja saatiin lopettaa yöimetykset. Ei minkäänlaista allergiaa ja koko ja kasvu olleet aina tasaisia ja kuten pitääkin. Tehdään sama tämän kakkosen kohdalla, ihana päästä 6kk:n valvomisten jälkeen nukkumaan yöt

[/QUOTE]
Okei. Eli mun 6kk täysimetetty (+10 - +20 -käyrällä kasvanut) nukkui 2 kk iästä alkaen täydet yöunet eikä hänellä ole minkäänlaisia allergioita. Tuosta toisesta 6 kk täysimetetystä ei voi vielä vuoden iässä sanoa tuleeko hänelle allergioita seuraavien 10 vuoden aikana.
Taas se lapsista, joka sai rintamaidon lisäksi korviketta sekä kiinteät aloitettiin 4 kk iässä (kasvoi muuten tästäkin huolimatta aina -10 - -15 -käyrillä), hänellä on astma ja muutamia ruoka-aineallergioita.
Eli tämän perusteella siis sinun puheesi, ap, on ihan täyttä hevonpaskaa

!
Tilastollisuus ja yksilön tilanne on kaksi eri asiaa...