Miksi ette pese lapsen käsiä aamulla päiväkotiin viedessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no me ainakin pestään. Ja ainakin juuri kun vein kävi muutkin pesemässä.[/quote

Näin sen pitäisi olla joka paikassa. Suuri osa vanhemmista toimii niinkuin pitää, ja syksyllä sikainfluenssan aikaan taisi kaikki pestä niitä käsiä possuflunssan pelossa. Mutta sitten se vaan jotenkin taisi joiltakin vanhemmilta unohtua.

Minullakin on aamulla kiire, muttei niin kiire etten ehtisi niitä käsiä käydä lapsen kanssa pesemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no me ainakin pestään. Ja ainakin juuri kun vein kävi muutkin pesemässä.[/quote

Näin sen pitäisi olla joka paikassa. Suuri osa vanhemmista toimii niinkuin pitää, ja syksyllä sikainfluenssan aikaan taisi kaikki pestä niitä käsiä possuflunssan pelossa. Mutta sitten se vaan jotenkin taisi joiltakin vanhemmilta unohtua.

Minullakin on aamulla kiire, muttei niin kiire etten ehtisi niitä käsiä käydä lapsen kanssa pesemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meillä kun lapset menee kerhoon, laitetaan käsidesiä, siksi emme pese käsiä.

Käsidesiä ei laiteta likaisiin käsiin, vaan pestyihin. Muuten vaikutus on kokolailla plusmiinusnolla.

TTämä ei kyllä pidä paikkansa. Joo, tokihan käsidesiä voi laittaa pestyihin käsiin, mutta sitten vaikutus on plusmiinusnolla. Huolellinen käsien pesu ja käsidesin käyttö on vaihtoehtoiset. ja käsidesi ei auta tosiaan niihin kihomadon muniin, eikä oikein pesukaan sinne kynsien alle, täytyisi olla kynsiharja.

Oletan että päikyn tädit pesettää lasten kätöset =)
Ja mulla on aamulla niin kiire, että jos mulle kävis joku räpätäti-vanhempi tilittää käsien pesusta voi olla että napauttaisin sitä litsarilla vasten taulua :/

Huolellinen saippua pesu on muuten tehokkaampi kuin käsidesi =) Nyt jo muhii sellaisia pöpö-kantoja joihin ei käsidesi pure.
Että saippujaa vaan kehiin ja käsidesit sairaalamaailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja mulla on aamulla niin kiire, että jos mulle kävis joku räpätäti-vanhempi tilittää käsien pesusta voi olla että napauttaisin sitä litsarilla vasten taulua :/

Jos vaikka nouset kaksi minuuttia aiemmin aamulla, niin ehdit hyvin hoitaa käsienpesun.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:

Jos vaikka nouset kaksi minuuttia aiemmin aamulla, niin ehdit hyvin hoitaa käsienpesun.

Sulla on just sellane asenne, että taitaisin napauttaa silmien väliin :D ja kun jotkut meistä menee töihin aamulla niin se tarkoittaa aikaista aamua, että siinäpä ei kuule minuutti sinne tai tänne meinaa mitään kun tempoo lapset kuudelta ylös. Ja jos siinä joku oikeesti tulis aukoo päätä ni voin vakuuttaa että ei hyvin sille aukojalle kävis.
Siellä päikkärissä ne tädit saa palkkaa siitä että huolehtii ko. asioista :D

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:

miten se vaikuttaa täh; kaikki eivät kulje vaikkapa autolla vaan ovat bussiaikataulujen orjia. Odotatko mielelläsi tunnin tai puolitoista seuraavaa bussia.

Vähän riippuu. Mulla jos on hoivissa esim 5klp 1v, niin ei siitä voi lähteä pesupuolelle yhden kanssa. Kyl siihe tarvitaan vanhempienkin aktiivisuutta. Meillä on päikyssä nyt kihomatoja eikä alkuperäsen lapsen kynsiä edes ole leikattu vaikka ohjeistimme kyseisen perheen kuten muutkin. Kaikkien on tehtävä osansa että saatais tartunnat kuriin.
Eteisessä on iso desipullo ja lappu että vanhemmat laittas siitä itselleen+lapselle mennentullen. Yhdenkään en ole nähny sitä käyttävän...Jos ei kiinnosta niin ei.

Meidän päiväkodin vessoissa ei ole saippuaa, aivan yhtä tyhjän kanssa koko "käsipesu". Lapselta pestään kädet viimeisenä kotoa lähtiessä, samoin ekana kotiin tultaessa.

Meidän päiväkodissa on sellainen tapa että KAIKKI lapset pesee kädet aamulla kun sinne menee... jos vanhemmat sen unohtaa niin hoitajat siitä kyllä lapsia muistuttaa!! Eipä ole tässä ryhmässä ollut mitään flunssaa/mahatautia tms. koko talvena...!!!

Yhteistyössä