Miksi hävetä kirjoituksiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Mä haluisin selitystä sille miksi jotkut häpeävät kirjoituksiaan palstalla ja tämän takia eivät voi kertoa esim.omaa paikkakuntaansa ettei vaan kukaan arvaa kenestä on kyse. Musta tuntuu hassulle että häpeää omia kirjoituksia.
Mitä siinä on hävettävää että me jokainen ollaan ihmisiä ilojen ja surujen kanssa. Itteäni ei todellakaan harmita jos kirjoitan aroista asioista tänne ja joku tunnistaa mut.tavallisia ihmisiä me ollaan kaikkia.
Tulee hieman sellainen olo että joillain on oikeasti isojakin ongelmia mutta pidetään "oikeessa" elämässä sitten kulissia yllä että kaikki on hyvin.vai oonko mä nyt ihan hakoteillä?

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
Mä haluisin selitystä sille miksi jotkut häpeävät kirjoituksiaan palstalla ja tämän takia eivät voi kertoa esim.omaa paikkakuntaansa ettei vaan kukaan arvaa kenestä on kyse. Musta tuntuu hassulle että häpeää omia kirjoituksia.
Mitä siinä on hävettävää että me jokainen ollaan ihmisiä ilojen ja surujen kanssa. Itteäni ei todellakaan harmita jos kirjoitan aroista asioista tänne ja joku tunnistaa mut.tavallisia ihmisiä me ollaan kaikkia.
Tulee hieman sellainen olo että joillain on oikeasti isojakin ongelmia mutta pidetään "oikeessa" elämässä sitten kulissia yllä että kaikki on hyvin.vai oonko mä nyt ihan hakoteillä?

siksikin että ongelman myöntäminen voi ottaa koville, jopa tuntemattomana.
Ihmisyyteen kuuluu ylä- ja alamäet ja epäonnistumisetkin. Se on sitten toinen juttu kannattaako niitä täällä keskustelupalstoilla pohtia. Ehkä paremminkin omien ystävien kanssa, silloin saa tukea ja turvaa eikä joudu kenenkään kiusan tai pilkan kohteeksi.

mä asun niin pienellä paikkakunnalla etten halua sitä mainita. tuskin täällä muita täältä kylältä on, mutta jos on niin taatusti kyllä oltaisiin tuttuja. en häpeä kirjoituksia, en vaan halua että niitä sitten koko kylässä leviteltäisiin.

Tämä palsta on parhaimmillaan tärkeä vertaistuki monelle vaikeissa elämäntilanteissa painiville. Tänne voi kirjoittaa asioista, joita on hankala ottaa puheeksi yhteisössä, jossa asustaa. En todellakaan usko, että anonymiteetin taustalla on häpeä omia kirjoituksiaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:

Miksi sinä et sitten kirjoita omalla nimelläsi, etu-ja sukunimellä ja lisää perään vielä paikkakuntaa?

No, mua ei haittaa vaik joku mut tunnistaiskin. Toisaalta taas en niin mainostakaan kuka olen :D Mut joku jos minut tuntee niin ei siinä mitään, en kirjoita tänne mitään mitä en haluaisi muiden tietävän. Piste. Heh. *väsyttää*

En minä kirjoituksiani häpeä. Mutta on aivan luonnollista, että eri ihmisille kertoo hieman eri asioita yksityiselämästään. Esim. työkaverille ei kuulu ajatukseni mm. uskonnosta, politiikasta jne. joten anonyyminä ei tarvitse miettiä tälläisiä. Täällä on tallaajaa joka lähtöön ja ihmettelen (edelleen) kuinka osa uskaltaa kertoa niinkin paljon itsestään.

Minulle on ihan sama jos tunnistetaankin, en siinä mitään menetä.

Pakko kertoa täällä avoimesti kaikki koska minulla ei ole oikeassa elämässä juuri ketään kelle puhua, joten jossakin on pakko saada purkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PenSasMusTikKa:
mä asun niin pienellä paikkakunnalla etten halua sitä mainita. tuskin täällä muita täältä kylältä on, mutta jos on niin taatusti kyllä oltaisiin tuttuja. en häpeä kirjoituksia, en vaan halua että niitä sitten koko kylässä leviteltäisiin.

Tämä onmullakin periaatteena! Nyt kyllä Mauran mummona kirjoittelin mutta tuo ei ole vaarallinen!
Siksi haluan olla vieras ettei tunnisteta!
Kirjoittelenäitinäja mummona, riippuu asiasta mitä vastaan taisit ihan jotain muuta!
Just sain kamalan haavan peukaloon jonka yksi lapsenlapsi juhannuksena rikkoi ja minulla vuotaa kauan, on laastaria ja paperia ja tulee vaan!
Ei oikein hyydy!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minulle on ihan sama jos tunnistetaankin, en siinä mitään menetä.

Pakko kertoa täällä avoimesti kaikki koska minulla ei ole oikeassa elämässä juuri ketään kelle puhua, joten jossakin on pakko saada purkaa.

Hyvä The Titityy! Jatka samaa rataa, aina sua joku tsemppaa!

Minä haluan olla nobody täällä. Tässä kaupungissa jossa asun on vain muutama samaa ammattia harjoittava kuin minä ja en halua että kukaan osaa yhdistää tämän kirjoittelija-minän oikeeseen minuun. Moni tuntee minut enkä haluaisi heidän 'salaa' lukevan mun elämästäni.

Yhteistyössä