Miksi Huhtasaari meni mepiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no miks maksoit kokoomuksen sekoilut?. nojoo mä oon eläkkeellä

Selitäs nyt elätti että mitä kokoomus on sekoillut. Sinähän niin ymmärrät taloudesta kovasti niin osaat kertoa suhdanteet ja ymmärrät milloin velka on tarpeen ja milloin ei.
No joo, vassarit elää aina muiden rahoilla niin velkakaan ei haittaa vaikka se periytiikin pikkulapsille ja niiden lapsille. Pääasia että minä minä minä vassarit saa kaiken ilmaiseksi ja aina vaan lisää... ja tämä vielä tekemättä itse yhtään mitään.

Selitäs nyt elätti että mitä kokoomus on sekoillut. Sinähän niin ymmärrät taloudesta kovasti niin osaat kertoa suhdanteet ja ymmärrät milloin velka on tarpeen ja milloin ei.
No joo, vassarit elää aina muiden rahoilla niin velkakaan ei haittaa vaikka se periytiikin pikkulapsille ja niiden lapsille. Pääasia että minä minä minä vassarit saa kaiken ilmaiseksi ja aina vaan lisää... ja tämä vielä tekemättä itse yhtään mitään.
uuh ketkäs ne oli bf tukii hakemas ja ketkä niitä tuki? kerro mulle mitä niillä kokoomuksen ottamalla 100 miljardilla saatiin? ja mitä se hyöydytti kansalaista?

ihanaa kun kuvittelet mun olevan koko vasemmisto.
En kuvittele, olen vain todennut tämän saman ilmiön myös muiden vassareiden parissa.
Löytyi toki eräs vassarikin joka osasi laskea ja ymmärsi velkaasian... hän avasi suunsa ja mitä seurasi?
-Vasemmistoliitto antoi varoituksen.

En kuvittele, olen vain todennut tämän saman ilmiön myös muiden vassareiden parissa.
Löytyi toki eräs vassarikin joka osasi laskea ja ymmärsi velkaasian... hän avasi suunsa ja mitä seurasi?
-Vasemmistoliitto antoi varoituksen.
no mitä vänkäät mä oon samoilla linjoilla ei pidä tukee pankkei niiden mokien takia. eihän noi rahat mee köyhälle

uuh ketkäs ne oli bf tukii hakemas ja ketkä niitä tuki? kerro mulle mitä niillä kokoomuksen ottamalla 100 miljardilla saatiin? ja mitä se hyöydytti kansalaista?
Bf tukia? Business Finland on tyttöhallituksen käskyvallan alla ja toimii Työ- ja elinkeinoministeriön tulosohjauksessa .
Siellähän oli Marinin mies konsulttifirmansa kanssa väsäämässä hakemuksia näille yrityksille ja sitten Marinin perhe sai hyvät massit himaan.
Kansalaiset eli Marin on hyvin tyytyväinen.

no mitä vänkäät mä oon samoilla linjoilla ei pidä tukee pankkei niiden mokien takia. eihän noi rahat mee köyhälle
Ei kai nyt valtion rahoja pidä köyhille antaakaan, sehän tuhoisi koko yhteiskunnan hetkessä. Avustukset on sitä varten että ihmiset tulee jotenkin toimeen ja näinhän avustuksilla tuleekin.

Eu paskatuet on taas puolestaan asiansa huonosti hoitaneille valtioille tarjottuja almuja joilla pelastellaan pankkeja... eli me veronmaksajat maksetaan muiden valtioiden mokat. Kiitos EU ja kiitos punikkihallitus.

Miksi ei takaa?

2. asteen tutkinnon suorittaminen kestää noin 3 vuotta ammattikoulussa, lukiossa taitaa olla jo lähempänä 4 vuotta. Suoraan peruskoulusta tulevan 15-16-vuotiaan opiskelijan ei siis tarvitse suorittaa tutkintoa loppuun, vaan hän voi häipyä opinnoista heti sinä päivänä, kun täyttää 18.

2. asteen tutkinnon suorittaminen kestää noin 3 vuotta ammattikoulussa, lukiossa taitaa olla jo lähempänä 4 vuotta. Suoraan peruskoulusta tulevan 15-16-vuotiaan opiskelijan ei siis tarvitse suorittaa tutkintoa loppuun, vaan hän voi häipyä opinnoista heti sinä päivänä, kun täyttää 18.
Eli pitäisikö oppikoulu ikää nostaa siihen asti kunnes saa toisen asteen päätökseen?. Ja sitten voi tehdä mitä haluaa?

Eli pitäisikö oppikoulu ikää nostaa siihen asti kunnes saa toisen asteen päätökseen?. Ja sitten voi tehdä mitä haluaa?

Olenko väittänyt sellaista? Totesin vain laissa olevan ongelman, että se ei takaa 2. asteen tutkinnon suorittamista. Jos opetusministerit näin luulevat, niin eivät tunne omaa hallinnonalaansa ollenkaan. Etkä sinäkään ole selkeästi tutustunut aiheeseen, kun kuvittelet, että jokaikinen suorittaa nyt tutkinnon. Ei suorita.

Olenko väittänyt sellaista? Totesin vain laissa olevan ongelman, että se ei takaa 2. asteen tutkinnon suorittamista. Jos opetusministerit näin luulevat, niin eivät tunne omaa hallinnonalaansa ollenkaan. Etkä sinäkään ole selkeästi tutustunut aiheeseen, kun kuvittelet, että jokaikinen suorittaa nyt tutkinnon. Ei suorita.
Emmä väittänytkään et olisit sanonut noin. Kysyin siis et pitäisikö toinen aste tehdä pakolliseksi ja kun sen on suorittanut saa tehdä mitä haluaa?.

Emmä väittänytkään et olisit sanonut noin. Kysyin siis et pitäisikö toinen aste tehdä pakolliseksi ja kun sen on suorittanut saa tehdä mitä haluaa?.

Mieluummin tuen kohdistaminen sitä tarvitseville oppilaille. Nyt ammutaan haulikolla kärpästä.

Mitä tekisit asialle ja niille lukemattomille nuorille, jotka surullisesti päätyvät jo nuorella iällä työkyvyttömyyseläkkeelle?

Miksei persut puhu koskaan tästä? En ole ainakaan kuullut.

Vaille toisen asteen tutkintoa jää 16 prosenttia ikäluokasta, vaikka nyky-yhteiskunnassa työllistymisen ja osallistumisen vaatimuksena on tunnistettu minimissään toisen asteen tutkinto kaikille. Ammatillisen koulutuksen uudistuksen sinänsä oikeat tavoitteet työpaikalla tapahtuvan oppimisen lisäämiseksi eivät näytä tuottavan riittävää osaamista.

Tuetaan koulujen johtamisjärjestelmien ja osaamisen kehittämistä. Sitoudutaan perusopetuksen pitkäjänteiseen kehittämiseen ja rahoitukseen sekä opetussuunnitelman toimeenpanoon.
Varmistetaan tasavertaiset mahdollisuudet yksilöllisillä oppimispoluilla, positiivisen diskriminaation rahoituksella, joustavammalla opetuksella ja riittävällä tuella. Vahvistetaan koulun merkitystä yhteisön keskuksena ja hyvinvoinnin edistäjänä.
Tarkastellaan samassa yhteydessä erityisopetuslainsäädännön ja siihen sisältyvän inkluusion toimivuutta ja näihin kohdennettujen resurssien riittävyyttä muun muassa oppilaiden yhdenvertaisuuden ja opettajien jaksamisen näkökulmasta.
Otetaan opettajat, tutkijat ja perheet mukaan peruskoulun pitkäjänteiseen kehitystyöhön.

Korotetaan oppivelvollisuusikä 18 ikävuoteen. Rakennetaan oppivelvollisuuden sisään erilaisia opinto- ja tukimuotoja, jotka voidaan sisällyttää toisen asteen tutkintoihin, esimerkiksi kymppiluokat, kansanopistot, työpajatoiminta, kuntoutus, valmentavat koulutukset.

Eri koulutusasteiden toimintaa, ohjausta ja rahoitusta kehitetään siten, että Suomeen syntyy kattava tarjonta työelämälähtöisiä, monimuotoisia jatkuvan oppimisen koulutuskokonaisuuksia.

Yhteistyössä