Miksi ihmeessä en laihdu ollenkaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ei

Vieras
Moikka,

Osaisiko joku kertoa missä vika kun paino ei putoa ei sitten millään?? Olen aiemmin laihduttanut (noin vuosi sitten) reilut 20 kiloa ja uskallan väittää että tiedän miten pysyvän laihdutuksen PITÄISI onnistua. Mutta nyt ei vaan suju.. Tällä hetkellä mulla vielä jäljellä ylipainoa noin 15-20kg.

Alkuvuodesta lähtien (tammikuun alusta) olen laihtunut peräti KAKSI KILOA syömällä erittäin terveellisesti, huolehtimalla vitamiinien ym riittävästä saannista, jättämällä käytännössä kaikki herkut (mukaanlukien kaikenlaiset limpparit ja mehut) pois ruokavaliosta lukuunottamatta noin yhtä pätkistä viikossa jonka mielestäni voin/saan syödä ilman että se vaikuttaa painonpudotukseen mitenkään, juomalla kaksi litraa päivässä vettä, harrastamalla viidesti viikossa, reilun tunnin - puolentoista ajan aerobiccia, lenkkeilyä, tanssia, crossarilla olen polkenut samoin kuntopyörällä, aerobicohjelman yhteydessä lihaskunto+venyttelyt jnejne.. Monipuolista liikuntaakin siis. Kaksi lepopäivää viikossa pidän jottei mene ihan överiksi ja aikaakaan ei oikeastaan enempää ole kun on työt ja kolme lasta.

Lääkärissä olen käynyt, kilpirauhasessa tms ei vikaa, mikä siis voisi vaikuttaa siihen ettei paino putoa. Mitään lääkityksiä minulla ei ole. Mulla alkaa oikeesti motivaatio loppua, en ymmärrä mitä teen väärin!! Tuntuu että masennun ja soimaan vaan itseäni kun mukamas teen todella kovasti töitä ja mitään tulosta ei synny? Missä kohti löysäilen ja itse en sitä huomaa? Auttakaa! :(

Ootko kokeillu kirjata syömisiä esim. kalorilaskuriin tai kiloklubiin? Jos syötkin liian vähän tai todellisuudessa syötkin enemmän kuin tarvitset?

Itsellä vähän sama ongelma, paino on tippunut tammikuusta vaivaiset 3 kiloa. Mutta peilikuvasta kaventumisen huomaa, kaveritkin ovat sanoneet että oon laihtunu. Ja tottahan se onkin, esimerkiksi vyötäröltä on kadonnut 5 senttiä kolmessa kuukaudessa.

Mittanauha voi olla hyvä kaveri sillon kun vaaka ei sitä ole :D

Harrastat melkoisesti liikuntaa. Oletko mitannut rintojen, vyötärön, lantion, reiden ja olkavarren ympärystää. Tuollaisella liikuntamäärällä lihastakin tuppaa tulemaan. Pelkkä puntari ei ole hyvä mitta, vaan mittanauha ja tietysti vaatteet alkaa tuntua löysiltä.

Moikka,

Olen mittaillu ja vyötäröltä lähteny pari senttiä. Ravitsemusterapeutilla kävin kerran, joskus aiemmin, ja hän sanoi tuosta lihasmassasta että sitä tulee korkeintaan pari kolme kiloa vuodessa.. Eli tuskin sekään vaihtoehto tässä kyseessä.

Taidan luovuttaa.

Älä hullu luovuta, jos olet jo noin paljon onnistunut pudottamaan! Jossain vaiheessa painon putoaminen hidastuu, mutta mun mielestä tuokin on positiivista, että olet pudottanut tämänkin vuoden puolella jo pari kiloa. Pääasia, että suunta on alaspäin, eiks vaan :D
Vaikea sanoa, mutta tuntuu, että ehkä rääkkäät itseäsi liikaa? Yritä löytää sellainen liikuntaohjelma, jota voit kuvitella jatkavasi koko loppuelämän, ettet tympäänny heti.
Toisaalta ei kannata myöskään yliarvioida liikunnan vaikutusta laihdutukseen, se on loppujen lopuksi aika pieni siihen verrattuna, mitä oikealla syömisellä voi saada aikaan. Ehkä sun pitää vielä katsoa sitä ruokavaliota - vaikka söisit todella terveellistä ruokaa, kalorimäärä on se mikä loppujen lopuksi ratkaisee. Lasketko kaloreita?
Kun itse laihdutin aikoinani, kuvittelin polttavani liikunnalla paljon enemmän kaloreita kuin tosiasiassa poltin, ja söin sitten "huomaamattani" enemmän kuin kulutin, koska liikunta lisäsi ruokahalua.

Moikka,

Osaisiko joku kertoa missä vika kun paino ei putoa ei sitten millään?? Olen aiemmin laihduttanut (noin vuosi sitten) reilut 20 kiloa ja uskallan väittää että tiedän miten pysyvän laihdutuksen PITÄISI onnistua. Mutta nyt ei vaan suju.. Tällä hetkellä mulla vielä jäljellä ylipainoa noin 15-20kg.

Alkuvuodesta lähtien (tammikuun alusta) olen laihtunut peräti KAKSI KILOA syömällä erittäin terveellisesti, huolehtimalla vitamiinien ym riittävästä saannista, jättämällä käytännössä kaikki herkut (mukaanlukien kaikenlaiset limpparit ja mehut) pois ruokavaliosta lukuunottamatta noin yhtä pätkistä viikossa jonka mielestäni voin/saan syödä ilman että se vaikuttaa painonpudotukseen mitenkään, juomalla kaksi litraa päivässä vettä, harrastamalla viidesti viikossa, reilun tunnin - puolentoista ajan aerobiccia, lenkkeilyä, tanssia, crossarilla olen polkenut samoin kuntopyörällä, aerobicohjelman yhteydessä lihaskunto+venyttelyt jnejne.. Monipuolista liikuntaakin siis. Kaksi lepopäivää viikossa pidän jottei mene ihan överiksi ja aikaakaan ei oikeastaan enempää ole kun on työt ja kolme lasta.

Lääkärissä olen käynyt, kilpirauhasessa tms ei vikaa, mikä siis voisi vaikuttaa siihen ettei paino putoa. Mitään lääkityksiä minulla ei ole. Mulla alkaa oikeesti motivaatio loppua, en ymmärrä mitä teen väärin!! Tuntuu että masennun ja soimaan vaan itseäni kun mukamas teen todella kovasti töitä ja mitään tulosta ei synny? Missä kohti löysäilen ja itse en sitä huomaa? Auttakaa! :(

Se voi tehdä turvotusta? Käytätkö mitä ehkäsyä?

Mä olen huomannut että liikunta melkein hidastuttaa laihtumista. Varmaan nyt joku tulee väittämään vastaan mutta tää on mun kokemus. Kokeile vähentää liikuntaa ja myöskin kaloreita. Eiköhän se siitä uudelleen nytkähdä laskuun. Sulla on niin hyvä pudotus että ei tosiaankaan kannata luovuttaa.
Pääasia on että paino ei nouse, eli suunta vaikka hitaastikin alaspäin.
Mulla on 15kg urakka alussa.

[QUOTE="vieras";26083798]Harrastat melkoisesti liikuntaa. Oletko mitannut rintojen, vyötärön, lantion, reiden ja olkavarren ympärystää. Tuollaisella liikuntamäärällä lihastakin tuppaa tulemaan. Pelkkä puntari ei ole hyvä mitta, vaan mittanauha ja tietysti vaatteet alkaa tuntua löysiltä.[/QUOTE]

Lihasmassa ei kasva miinuskaloreilla.

Mulla myös on kokemusta siitä, että liikunta hidastaa laihtumista. Viime vuonna lähti 12 kg ja kun aloitin juoksemisen niin painonpudotus loppui siihen paikkaan. Nyt jatkan laihdutusta kaloreiden laskulla ja kävelylenkeillä.

Yhteistyössä