Miksi ihmeessä häihin kutsutaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuri85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

potkuri85

Aktiivinen jäsen
05.10.2006
4 177
0
36
sellasia sukulaisia joihin ei pidä mitään yhteyttä. Eikä ole edes nähnyt parhaimassa tapauksessa 20 vuoteen... :whistle:
Meillä anoppi meinas alkaa kutsumaan meidän häihin joitain miehen serkkuja+pikkuserkkuja joita ei ukko ollu ees ikinä nähny... :o
Ja siitä lystistä olis pitäny vielä maksaa 40?/hlö... :kieh:

tota mä oon kans aina ihmetellyt.jos oltais isot häät järkätty niin mieleenkään ei olis tullu kutsua ketään sukulaista kenen kanssa en ole ollut tekemisissä.mun mielestä toi on suorastaan typerää....sama pätee muissakin kekkereissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jotta saa paljon häälahjoja!
En itekään tajua tommosta, että pitää tuntemattomia ihmisiä kutsua vaan sen vuoksi, koska ovat sukua.

Meillä ei ees ollu mitään lahjalistaa :D
En oikeesti käsitä niitä jotka kutsuu häihin tyyliin kaikki ketä tuntee... :snotty:

me ei ainakaan kutsuttu.. sit saatiin vähän ajan päästä kutsu toiselta serkultamme joihin emme pidä yhteyttä lähes ollenkaan...menimme kuitenkin häihin ja tulimme toimeen ja oli ihan kivaakin..

Oon miettiny ihan samaa. Meidän häistä karsitaan ainakin kaikki vieraammat ihmiset pois, sitten kun niitä joskus juhlitaan. On niin hitsin isot suvut molemmilla, ettei kaikkia tätejä, setiä, enoja, serkkuja ja pikkuserkkuja voisi ajatellakaan kutsuvansa.Rankalla kädellä vaan pois ne joihin ei oo yhteydessä.

Kyllä meidän häihin kutsuttiin kaikki mun ja miehen serkut, vaikka ei ollakaan tekemisissä sen enempää. Missä niitä sukulaisia muuten näkee kuin tuollaisissa perhejuhlissa.

Käly laskeskeli ennen häitä että kutsuu kaikki joilta luulee saavansa yli 50e lahjan :)
Tapansa kullakin . Itse kutsuttiin vaan ne joiden kanssa ollaan tekemisissä muutenkin kun vaan suvun juhlissa. .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän häihin kutsuttiin kaikki mun ja miehen serkut, vaikka ei ollakaan tekemisissä sen enempää. Missä niitä sukulaisia muuten näkee kuin tuollaisissa perhejuhlissa.

Oon vähän sama mieltä. Meillä tosin ei olekaan iso suku, joten oli helppo kutsua. Ja musta oli kiva nähdä oma kummini jota en ole nähnyt varmaan 15 vuoteen. Tavallaan törkeetä ettei ole pitänyt yhteyttä, tuli kuitenkin juhliin.

Kaverit jätettiin vähemmälle. Niitä näkee useammin muutenkin. Kutsuttiin toki läheisimmät. Ja kaverit tuppaa olemaan ne, jotka saattaa muuttua. Esim. opiskeluaikasista en tapaa kovinkaan monta vaikka aikoinaan oltiin paljon tekemisissä. Suku sen sijaan ei vaihdu.

Kohteliaisuudesta? Koska niin "kuuluu" tehdä?

Mä en kyllä halua meidän häihin edes miehen veljeä, koska tiedän, että se saattaa tehdä niistä bileistä helvetin - ja sitä en halua stressata (tosin, en kyllä oo vielä menossa namisiinkaan, mutta...)

Miehen puolella kutsutaan pääosin kaikki sukulaiset kaikkiin juhliin.Eivät lahjojen takia kutsu vaan niin tehdä vuosikymmenet.
Me emme häihin kutsuneet,kun tein miehelle selväksi että raja vedetään vuoden sisällä tekemisissä olleisiin.
Hieman anoppi nikotteli,muttei voinut mitään kun maksajia olimme me itse.ymmärsi etei hänellä sananvaltaa asiassa.

Meillä häät on sukujuhlat ja koska suku on levinnyt ympäriinsä, niin juuri häiden kaltaiset suuret perhejuhlat on oikeastaan ainut tapa jolla ehtii näkemään kaukana asuvia sukulaisia. M

Minusta on mukavaa että niitäkin sukulaisia, joiden kanssa lapsena leikittiin näkee sentään joskus. Aikatauluja kun on niin vaikea nykyään sovittaa yhteen nykyään kun kaikilla on omat menot ja toisaalta yökyläily on niin harvinaista ja ehkä jopa tungettelevaa kaukaisemmille sukulaisille. Eikä toiselle puolen Suomea viitsi lähteä ajelemaan vain parin tunnin kahvihetken vuoksi.

meille kutsutaan ne joiden kanssa olemme tekemisissä.mulla isän puolelta paljon serkkuja,tätejä...ym jotka olen nähnyt 10 vuotta sitten.heille ei kutsua lähtenyt.sanoin miehen puolella tätejä,setiä,serkkuja joita mä en esim.ole koskaan nähnytkään ja 9 vuotta ollaan yhdessä oltu.joten hekin jäävät ilman kutsua.

Yhteistyössä