Miksi ihmeessä kukaan haluaa ostaa kesämökkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Vaihtelu virkistää. Mökillä on niin erilaista kuin kaupungissa kotona ja ihanan rauhallista ja hiljaista, ainakin yleensä. Luonto on just oven takana ja melkein sisäpuolellakin. Ja kyllä mä ainakin pidän ekologisempana sitä, että ajetaan mökille autolla kuin reissataan lentokoneella, syödään ulkona, ysm. mitä nyt etelänreissuihin kuuluu.

Mutta en mä mökkiä ostaisi, se pitää rakentaa tai rakennuttaa itse. Kun vuosia sitten mietin, niin tulin siihen tulokseen että en haluaisi myydä meidän "sukumökkiä", kaupunkiasunnostakin on paljon helpompi muuttaa muualle kuin myydä pois mökki, jonka oma isä on rakentanut ja johon liittyy paljon muistoja lapsuus- ja nuoruusajalta.

miten ulkona syöminen on epäekologista? eikö se ole ekologisempaa kuin syödä kotona ja lämmittää vaan yhtä perhettä varten ruokaa. ja kotiin ostetaan kaikki pienissä pakkauksissa ja tulee jätettä. ravintolaan todennäköisesti tukusta isommissa... oletan...

lentäminen on tottakai epäekologisinta mitä on, ja toiseksi autoilu ja kyllä se suomen ilmanalassa peruslämmön pitäminen ja lämmittäminen on paha juttu, eli isot asunnot/mökit. ei suomessa ole mitään ekolgoista tapaa lämittää kämppää, kun tuulivoima ja aurinkoenergia on niin vähäistä.

puun polttaminen aiheuttaa kymmeniä ellei satoja kuolemia joka vuosi, ja aiheuttaa syöpää. ne pienhiukkaset. ja ilmastonmuutosta öljy ym. lämmitys.

Maalla lapsuuteni kasvaneena en myöskään ymmärrä mökkeilyn "ihanuutta". Työsiirtoloita ne lähinnä ovat. Itse tykkään enemmän matkustella ja nähdä erilaisia paikkoja kuin jämähtää jonnekin mökille hyttysten syötäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Maalla lapsuuteni kasvaneena en myöskään ymmärrä mökkeilyn "ihanuutta". Työsiirtoloita ne lähinnä ovat. Itse tykkään enemmän matkustella ja nähdä erilaisia paikkoja kuin jämähtää jonnekin mökille hyttysten syötäväksi.

ei meillä kyllä ole mikään työsiirtola.... meillä ei muuta ole ku kerran viikkoon nurtsin leikkuu. kaikki muu mitä täällä puuhataan on ihan omaa halua. eli paljon mitään. mä en käsitä mitä täällä olisi töitä......