Miksi ihmeessä miehellä pitäisi olla vastuu naisen orkusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika moni ymmärsi väärin AP:n viestin. Eipä siinä mitään uutta. Jotkut ovat oikeilla jäljillä. Yleinen mielipide näyttäisi olevan, että miehen on tehtävä naiselle orgasmi tai mies ei osaa, on surkea, itsekäs ja vaikka mitä.

Mielestäni kummallakaan ei ole vastuuta toisen orgasmista. Sen saamiseen vaikuttaa kuitenkin moni asia, myös itsestä riippuva, ainakin allekirjoittaneella. Mutta mielestäni molemmilla on vastuu toisen nautinnosta. Jos vain oma nautinto kiinnostaa, voi yhtä hyvin vetää käteen. Hyvä rakastaja, niin nainen kuin mies, saa nautintoa toisen nautinnosta ja pyrkii sitä toiselle tuottamaan.

[QUOTE="Vieras";28347961]Linkitä tietoa siihen faktaasi.[/QUOTE]

Ei siihen mitään linkkejä tarvita. Jokainen nainen tietää tämän faktan, kun ensimmäisen kerran on törmännyt hyvään rakastajaan.

Niin?

Haluaisin vaan nähdä sen FAKTAN millä orgasmivaivainen nainen muuttuu saavaksi miestä vaihtamalla ja miten se todistetaan että taito ei kasva naisen omassa päässä. Kyllä se kuule on niin, että joko saat itse tai et. Miehellä siihen hyvin vähän tekemistä jos pääsi on lukossa.

[QUOTE="Heidi";28348089]Ei siihen mitään linkkejä tarvita. Jokainen nainen tietää tämän faktan, kun ensimmäisen kerran on törmännyt hyvään rakastajaan.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28347911]Laitappas jotain faktaa tästä faktasta tai tuki suusi, femakko.[/QUOTE]
Tyypillinen huonoitsetuntoisen miehen kommentti. Hyvällä itsetunnolla varustettu mies ei tällaiseen alennu. Hyvällä itsetunnolla varustettu mies on myös usein hyvä rakastaja.

Minä olen varmaan sellainen "orgasmivaivainen" kun en ole orgasmia saanut n. Kolmeen vuoteen, mutta ei ole tullut kyllä mieleenkään syyttää miestä siitä, koska en sitä itse itsellenikään kykene tuottamaan. (esikoisen raskausajasta jäänyt ongelma) tästä ongelmastani huolimatta nautin ja kaipaan kyllä seksiä mieheni kanssa, eli en ihan niele tuota kerralla etteikö huvittaisi seksiä harrastaa ilman että siitä saa sen orgasmin. Eri asia toki jos sen kykenisi saamaan, mutta miehen itsekeskeisyyden takia seksi jäisi osaltani jatkuvasti laimeaksi. Sellaista miestä en olisi edes ottanut.

Kuitenkin mielestäni seksiä harrastaessa tulisi kummankin ottaa toisensa huomioon ja normitilanteessa se tarkoittaa myös sitä, että kumpikin saa mahdollisuuden myös siihen orgasmiin. Mielestäni aapeen aloitus ei ole ihan loppuun saakka mietitty vaan äkkipikaa kirjoitettu, koska sanoma on ristiriitainen. Toisaalta mies ei olisi vastuussa naisen orgasmista, mutta toiseen suuntaan asia ei sitten olekaan ihan yhtä suora. Ja aapeella on joku (mielestäni väärä) mielikuva siitä, että vain mies tekee töitä seksissä - kyllä hyvässä seksissä nainen on elävä eikä leiki pumpattavaa. Ja ei, ei kukaan olekaan vastuussa toisen orgasmista, mutta hyvään seksiin kuuluu ottaa se toinen osapuoli huomioon kyllä, eli käytännössä kummankin soisi pyrkivän tyydyttämään toisiansa siinä missä itsensäkin. Seksin pitää toimia molempiin suuntiin, jotta se on kummallekin tyydyttävää, ei kukaam halua olla kouran tai dildon korvike.

[QUOTE="Vieras";28348104]Niin?

Haluaisin vaan nähdä sen FAKTAN millä orgasmivaivainen nainen muuttuu saavaksi miestä vaihtamalla ja miten se todistetaan että taito ei kasva naisen omassa päässä. Kyllä se kuule on niin, että joko saat itse tai et. Miehellä siihen hyvin vähän tekemistä jos pääsi on lukossa.[/QUOTE]

kuule kun sun kirjoituksia lukee, niin en ihmettele yhtään vaikka sun naisella oliskin jotain lukkoa päässä, ihan vaan vinkkinä!

Toki sitä ite räpläämäll äsaa aina orgun, sehän on helppoa.. mutta jos mies ei pysty samaan,niin vika käännetään naiseen,vaikka vika on miehen rakastelutaidoissa. itsekkyydessä...joka paistaa tuostakin sun viestistä läpi.

Kyllä myönnän että jossain vaiheessa suhdetta aloin vaan makaamaan, miksi? No koska mies sai kaiken nautinnon,tehköön siis myös työt! reilua eikö!

kato mä söin e-pillereitä,koska kumpikaan ei halunnut lapsia,tästä johtuen 5-10min seksi ei riittänyt laukeamiseen,koska limakalvokuivuuden takia mä koin alussa kipua,jonka hellittämiseen meni ainaki se viisi minuuttia, ja juuri kun aloin nauttimaan,mies laukesi.

jos seksiä olis ollut useammin mies olis kestänyt kauemmin ja minäkin olisin lauennut,mutta koska miestä ei huvittanut useammin niin laukesi aina nopeasti.. jolloin minä sain seksistä vain KIVUN!

Seksiä oli siis liian harvoin,liianlyhyen aikaa,eikä mitään esileikkejä koskaan,se ol isiis vaan miehen itsekästä itsensä tyydyttämistä.. kattelin sitä n.1,5v sitten en enään pystynytkään seksiin, syy ei olltu se että jäin ilman vaan se että mies ei välittänyt minun nautinnostani yhtään.. eli lopulta oli vikaa siinä mun päässäkin,mutta sitä vikaa ei olis tullut jos mies olis ajatellut minuakin!

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vastasin väitteeseen jossa kehoitetaan vaihtamaan miestä jos itse (oletettavasti normaalista seksistä) ei saa orgasmia.
Kuinkahan moni perhe olisi rikki jos mieskin vaihtaisi naista aina kun on epätyydyttävää?
Huom!. siementen ulostulo ei ole mikään tae oikeasti nautinnosta.

[QUOTE="Onneli";28348118]Tyypillinen huonoitsetuntoisen miehen kommentti. Hyvällä itsetunnolla varustettu mies ei tällaiseen alennu. Hyvällä itsetunnolla varustettu mies on myös usein hyvä rakastaja.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28348210]Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vastasin väitteeseen jossa kehoitetaan vaihtamaan miestä jos itse (oletettavasti normaalista seksistä) ei saa orgasmia.
Kuinkahan moni perhe olisi rikki jos mieskin vaihtaisi naista aina kun on epätyydyttävää?
Huom!. siementen ulostulo ei ole mikään tae oikeasti nautinnosta.[/QUOTE]

Niinkö? Ja edellinen oli myös sinua nimitellyt ja käskenyt olemaan hiljaa? Enpä sellaista tässä ketjussa ole nähnyt kuin yhdessä viestistä.

Minulla on ihan tällainen radikaali idea: jos jompikumpi kärsii orgasmivaikeuksista rakastelun aikana, niin miten olisi, jos pariskunta vaikka yrittäisi yhdessä miettiä ongelmaan ratkaisua, sen sijaan että ap:n lailla alkaisi valittaa, että ei ole hänen velvollisuutensa tyydyttää naista?

[QUOTE="Onneli";28348228]Minulla on ihan tällainen radikaali idea: jos jompikumpi kärsii orgasmivaikeuksista rakastelun aikana, niin miten olisi, jos pariskunta vaikka yrittäisi yhdessä miettiä ongelmaan ratkaisua, sen sijaan että ap:n lailla alkaisi valittaa, että ei ole hänen velvollisuutensa tyydyttää naista?[/QUOTE]

Minusta vähän tuntuu, että AP on käynyt keskustelua ja lopputulos on ollut, että miehen vika, miehen täytyy osata tyydyttää naisensa. Tai on miehen vastuulla, että nainen saa orgasmin. Sitähän tässä kyseltiinkin. Miksi näin?

Et sinäkään itseäsi paljon ajatellut jos et kunnolla saanut suutasi auki.

[QUOTE="Helmi";28348204]kuule kun sun kirjoituksia lukee, niin en ihmettele yhtään vaikka sun naisella oliskin jotain lukkoa päässä, ihan vaan vinkkinä!

Toki sitä ite räpläämäll äsaa aina orgun, sehän on helppoa.. mutta jos mies ei pysty samaan,niin vika käännetään naiseen,vaikka vika on miehen rakastelutaidoissa. itsekkyydessä...joka paistaa tuostakin sun viestistä läpi.

Kyllä myönnän että jossain vaiheessa suhdetta aloin vaan makaamaan, miksi? No koska mies sai kaiken nautinnon,tehköön siis myös työt! reilua eikö!

kato mä söin e-pillereitä,koska kumpikaan ei halunnut lapsia,tästä johtuen 5-10min seksi ei riittänyt laukeamiseen,koska limakalvokuivuuden takia mä koin alussa kipua,jonka hellittämiseen meni ainaki se viisi minuuttia, ja juuri kun aloin nauttimaan,mies laukesi.

jos seksiä olis ollut useammin mies olis kestänyt kauemmin ja minäkin olisin lauennut,mutta koska miestä ei huvittanut useammin niin laukesi aina nopeasti.. jolloin minä sain seksistä vain KIVUN!

Seksiä oli siis liian harvoin,liianlyhyen aikaa,eikä mitään esileikkejä koskaan,se ol isiis vaan miehen itsekästä itsensä tyydyttämistä.. kattelin sitä n.1,5v sitten en enään pystynytkään seksiin, syy ei olltu se että jäin ilman vaan se että mies ei välittänyt minun nautinnostani yhtään.. eli lopulta oli vikaa siinä mun päässäkin,mutta sitä vikaa ei olis tullut jos mies olis ajatellut minuakin![/QUOTE]

Minusta vähän tuntuu, että AP on käynyt keskustelua ja lopputulos on ollut, että miehen vika, miehen täytyy osata tyydyttää naisensa. Tai on miehen vastuulla, että nainen saa orgasmin. Sitähän tässä kyseltiinkin. Miksi näin?
Siis ap:n ongelmahan on selvästi se, että:
a) Hän on sitä mieltä että mies tekee seksin aikana kaiken työn, nainen vaan makaa ja saa
b) Hän tuntee että toiselle osapuolelle nautinnon tuottaminen on "vastuu" tai "velvollisuus", ei osa normaalia rakastelua

Ap:n naisen ongelmista emme voi tietää mitään, kun hän ei täällä ole kommentoimassa, mutta näkisin että ap:n ongelman ratkaisemiseksi hänen pitäisi ensin muuttaa ajatteluaan noiden kahden asian suhteen.

Kysymys oli lyhykäisyydessään, onko miehellä VASTUU naisen orgasmista? Jos nainen ei saa esilämmittelyissä ja normaalissa yhdynnässä niin vielä sen kaiken "työn" jälkeen vastuu on miehellä? Naiselle annetaan mahdollisuus laukeamiseen jos yhdyntä on normaali, sen kun räplätköön klittaa panon aikana. Tuskin miehet ovat mustakaloja jotka joka paikkaan ehtivät. Sitten kun on puoli tuntia jyystänyt, niin akka kiljaisee että nuole sika. Sekö on kiitos rakastelusta ja mahdollisuudesta nauttia?

Miksi orgasmivikaisuus pitäisi sälyttää toisen niskoille?

[QUOTE="Onneli";28348266]Siis ap:n ongelmahan on selvästi se, että:
a) Hän on sitä mieltä että mies tekee seksin aikana kaiken työn, nainen vaan makaa ja saa
b) Hän tuntee että toiselle osapuolelle nautinnon tuottaminen on "vastuu" tai "velvollisuus", ei osa normaalia rakastelua

Ap:n naisen ongelmista emme voi tietää mitään, kun hän ei täällä ole kommentoimassa, mutta näkisin että ap:n ongelman ratkaisemiseksi hänen pitäisi ensin muuttaa ajatteluaan noiden kahden asian suhteen.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28348303]Kysymys oli lyhykäisyydessään, onko miehellä VASTUU naisen orgasmista? Jos nainen ei saa esilämmittelyissä ja normaalissa yhdynnässä niin vielä sen kaiken "työn" jälkeen vastuu on miehellä? Naiselle annetaan mahdollisuus laukeamiseen jos yhdyntä on normaali, sen kun räplätköön klittaa panon aikana. Tuskin miehet ovat mustakaloja jotka joka paikkaan ehtivät. Sitten kun on puoli tuntia jyystänyt, niin akka kiljaisee että nuole sika. Sekö on kiitos rakastelusta ja mahdollisuudesta nauttia?

Miksi orgasmivikaisuus pitäisi sälyttää toisen niskoille?[/QUOTE]

Niin, ja lyhykäisyydessään minä vastasin tähän kysymykseen jo ketjun viestissä numero kolme, että velvollisuudeksi sitä ei voi sanoa.

En kyllä ole huomannut mainitsemiasi vaatimuksia naisilta ainakaan tässä ketjussa. Seksi on aina kahden (tai useamman) kauppa. Jos vain yhdellä on kivaa, silloin on jokin vialla. Entä jos nainen tulee ensin, onko silloin asiallista vain lopettaa homma siihen, ja todeta miehelle että "mä tulin jo, hoida itse homma loppuun"? Ei tulisi itselläni mieleenkään toimia näin. TIETENKIN hoidan myös miehen loppuun saakka, silloin kun ennen tulen. Muu olisi huonoa käytöstä.

[QUOTE="Vieras";28348303]Kysymys oli lyhykäisyydessään, onko miehellä VASTUU naisen orgasmista? Jos nainen ei saa esilämmittelyissä ja normaalissa yhdynnässä niin vielä sen kaiken "työn" jälkeen vastuu on miehellä? Naiselle annetaan mahdollisuus laukeamiseen jos yhdyntä on normaali, sen kun räplätköön klittaa panon aikana. Tuskin miehet ovat mustakaloja jotka joka paikkaan ehtivät. Sitten kun on puoli tuntia jyystänyt, niin akka kiljaisee että nuole sika. Sekö on kiitos rakastelusta ja mahdollisuudesta nauttia?

Miksi orgasmivikaisuus pitäisi sälyttää toisen niskoille?[/QUOTE]

No tässä oli kyllä hyvä kuvaus kamalan kuuloisesta seksistä :D

Kyllä omalta mieheltäni halutessa riittää yksi käsi myös minun paikkojani hyväilemään. Entä kun ei ole ns orgasmivaivainen niin saako nainenkin lopettaa sen yhdynnän heti tulemisen jälkeen, kun mieskin kerran saa lopettaa seksin harrastamisen heti tultuaan? (oikeastihan seksi ei ole työtä vaan siitä nauttii kun saa tyydyttää itsensä lisäksi myös kumppaninsa, vaikka sitten lipomalla sen yhdynnän jälkeen hetken aikaa)

Kuvailemasi tapaus ei ole orgasmivaivainen, itse kuvailisin orgasmivaivaista sellaiseksi jolla on oikeasti vaikeuksia tulemisessa eikä niin, että on vaan miestä hitaampi tulemaan. Harvassa parisuhteessa molemmat tulee joka kerta samaan aikaan ja siksi se toinen osapuoli kyllä "joutuu" jatkamaan omat tarpeensa tyydytettyään jotta myös toinen osapuoli saisi tyydytyksen. Niin ja minä ainakin (ja tämän ketjun perusteella moni muukin) saan tyydytystä myös siitä, että kumppanini saa orgasmin..

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="Onneli";28348336]Niin, ja lyhykäisyydessään minä vastasin tähän kysymykseen jo ketjun viestissä numero kolme, että velvollisuudeksi sitä ei voi sanoa.

En kyllä ole huomannut mainitsemiasi vaatimuksia naisilta ainakaan tässä ketjussa. Seksi on aina kahden (tai useamman) kauppa. Jos vain yhdellä on kivaa, silloin on jokin vialla. Entä jos nainen tulee ensin, onko silloin asiallista vain lopettaa homma siihen, ja todeta miehelle että "mä tulin jo, hoida itse homma loppuun"? Ei tulisi itselläni mieleenkään toimia näin. TIETENKIN hoidan myös miehen loppuun saakka, silloin kun ennen tulen. Muu olisi huonoa käytöstä.[/QUOTE]

Juuri näin.

Mielestäni sängyssä pitää pystyä myös opastamaan hienovaraisesti kumppania, siis kertomaan äänin ja elein ja tarvittaessa sanomalla ja ohjaamalla mitä haluaa, miten tehdään, millä tahdilla jne. En siis nyt tarkoita mitään erikoiskoulutusta, mutta ainakin pitkässä suhteessa sitä kyllä oppii tuntemaan toisen ja kun on avoimet välit siitä voi puhua ja kertoa tuntemuksistaan.
Luulen että monikin nainen saisi helpommin kun uskaltaisi kertoa mikä tuntuu missäkin kohtaa hyvältä. Ja samaten sitten kehottaisin monia miehiä kuuntelemaan aidosti mitä se nainen toivoo ja haluaa. Samaten miesten ei pitäisi tyytyä siihen että nainen tekee "väärin" vaan se pitäisi pystyä ilmaisemaan mikä juuri minusta nyt tuntuu hyvälle ja miten toivoisin tehtävän.
Jokaisellahan ne asiat ovat henkilökohtaisia ja vaihteleekin mielialan mukaan. :) Kannatan avointa keskustelua seksistä parisuhteissa, sehän jo pelkästään toimii eräänlaisena esileikkinä kun puhutaan siitä ;)

Joskus ottaa päähän kun joku pitkässä suhteessa oleva nainen ruikuttaa miten ei tule miehen kanssa kun se "tekee liian hellästi/kovakouraisesti/hitaasti/nopeasti/en tykkää suuseksistä ja mies sitä antaa/haluan suuseksiä mutten kehtaa pyytää" jnejne.

Suut auki niin miehillä kuin naisillakin niin johan alkaa hommat sujua jos vain kumppanilla on korvia ja sydäntä kuunnella. :)

Joskus ottaa päähän kun joku pitkässä suhteessa oleva nainen ruikuttaa miten ei tule miehen kanssa kun se "tekee liian hellästi/kovakouraisesti/hitaasti/nopeasti/en tykkää suuseksistä ja mies sitä antaa/haluan suuseksiä mutten kehtaa pyytää" jnejne.

Suut auki niin miehillä kuin naisillakin niin johan alkaa hommat sujua jos vain kumppanilla on korvia ja sydäntä kuunnella. :)

aika iso jos ja veikkaan että sellasia helmiä ei ole joka simpukassa

Yhteistyössä