Miksi ihmeessä...

23.02.2006
334
0
16
Jäin tuossa miettimään, että miksi ihmeessä niin moni on sitä vastaan, että mies olisi rekkakuski? (Tuli mieleen tuosta ketjusta, mihin ammattiin ei miestä haluaisi). Minun ukko on rekkakuski ja hyvä mies on vaikka onkin paljon poissa kotoa ja työajat epäsäännöllisiä. Niin ne on kyllä mullakin ku teen kolmivuorotyötä ja vapaat sattuvat harvoin yksiin, mutta en mie silti haluaisi ukkoani 8-16 työhön. Olenko mie vaan niin tottunut sitten tähän ku olemme olleet 17v kun aloimme seurustelemaan ja mies on aina ajanut rekkaa.

no mun mies ei rekkamies, mutta pois viikot kotoa ja vain vkl kotona. mutta en valita. meille sopii tämä ja yhteinen aika on arvossa. ja onneksi on lomat ja satunnaiset vapaapäivät silloin tällöin=)

No sanotaan niin että jos toi mies rekkahommiin palaisi, en mä riemusta kiljuisi. Toisaalta, eipä se linja-auton ratin takana istuminen ole tässä tapauksessa juuri parempi. Mä olen nyt vihdoin 23 vuotiaana autonkuljettajavanhempien ja autonkuljettajamiesten kanssa elämäni eläneenä valmis ääneen tunnustamaan, että mä olen niin perhekeskeinen ja nössö, että mä päästäisin mieheni koska tahansa kivaan ja siistiin päivätyöhön jonnekin lähelle, mistä pääsisi illaksi kotiin meidän kanssa syömään yhdessä ja lapsia katsomaan. Toisaalta olen miehestä hirveän ylpeäkin, en sitä sano. Mutta tässä elämäntilanteessa...

Ukko ajaa nyt kuorma-autoa, oikeestaan ihan hyvä homma. Huono puoli vaan on se, että vasta tuntia ennen saa tietää, koska pitää töihin... Ei voi oikeen suunnitella mitään. Reuhua ukko ei kyllä enää rupea ajamaan, sairasta hommaa |O Ajoi 40h putkeen, nukkui kotona pari päivää univelkoja pois ja taas 40h töissä. Tietysti sillä rahaa sai, mutta ei oo kauheen kivaa, ku ukko joko nukkuu tai on töissä :kieh: Kyllä mä vielä toivoisin, että se löytäis jonku toisen työpaikan, jossa olis tarkat työajat... Mutta eipä tuo semmoseen taida haluta, eikä tarvikaan.

Mun äijäni on rekkakuski. =) Luojan kiitos et se sentäs tulee joka päivä kotia reissusta eikä oo viikkoja pois.Ajaa pelkästään öisin ja kotimaassa.Vapaitakin on ihan kiitettävästi. :heart: Tässä näin lyhyesti :D

mulla ukko ajaa talvet turvetta ja kesät vähän mitä sattuu. Nyt elokuussa lähtee asfaltin ajoon. yleensä kyllä tulee yöksi tai päiväksi nukkumaan. Kahta tuntia ennen lähtöä soitetaan töihin. Ei mekään suunnitella mitään ku ei ne ikinä toteudu. Mutta sitten ku yhteinen vapaa on niin siitä nautitaan. Välistä taas käy niitä 40h reissuja ja käy kotona nukkumassa 4-6h ja taas jatkaa matkaa. Mutta taitaa olla niin, että mihin tottuu ja mitä pää kestää. Itse en toista lasta suostu tekemään tähän hässäkkään. Yksi riittää vallan mainiosti. :D

Yhteistyössä