Miksi ihmisen täytyy olla niin tyhmä, että syö itsensä muodottomaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekuria kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekuria kaipaava

Vieras
Katsoin tänään oikein kriittisesti itseäni peilistä ja nyt alkoi ruokaremontti.

Sain vauvan maaliskuussa ja painoin laitokselta kotiin tultuani 69kg. Kun raskaus alkoi paino oli 57kg. Nyt tammikuussa paino on jo 73kg.
En kestä. Olo on kuin jollain valaalla, mutta en saa itseäni niskasta kiinni, että tarkkailisin syömisiäni. Koko ajan tulee jotain pientä syötyä kun on kotona ja syyskuussa pitäisi mennä töihin. Mitäköhän painan sitten.

Ajattelin kokeilla auttaisiko ruokapäiväkirjan pito, jos ei sitten tulisi syötyä näin paljon kun täytyy kirjoittaa ylös mitä syö.
Yritin katsoa netistä joitain liikuntaohjeita kotona tehtäväksi, mutta olen laiska. Vauvan päikkäreiden aikana siivoan ja istahdan hetkeksi ja sitten vauva jo herääkin.
Täytyy yrittää vaan laihduttaa, jos olisi kesällä edes ihmisen näköinen. Masentaa vain tällainen lihavuus.

Mä kävelin joka päivä 2 tuntia päivunien ajan ulkona...kilot karisi ja sai happea ja mieli virkeä.REIPASTA VAUHTIA.
No huusholli näytti ja näyttää siltä.Mutta olenpahan sutjakka ja pirteä äiti ja vaimo.

Voi ystävä rakas, älä masennu! Nyt psyykkaat itseäsi siihen että "mä laihdun", älä laihduta...Ruokapäiväkirja auttaa kyllä, mutta siinä pitää olla rehellinen. Jokaikinen suupala merkattava ylös... Ja vettä juot sen 2 litraa päivässä!

samaa vikaa täällä.. peilistä kun kattoo niin kyllä ahdistaa.
laihdutettuakin olen aina välillä saanut mutta tullut taas takasin.
tarkotus olis kyllä taas alottaa. mut auttaako tuo suklaalevy tuolla kaupassa mikä oli ihan pakko saada.

Nuo painosi lukemat kuulostavat tutuilta..
Kun aloin odottamaan lasta painoin 58kg. Raskauden aikana paino nousi 90 kiloon.. :ashamed: Kun laitokselta kotiudiun ja turvotukset katosivat jäi vaakaan lukemaksi 69kg.. Tunsin myös itseni valaaksi ja olo ahdisti.. Päätinkin heti pikimmiten laihduttaa loput kilot pois jottei ne "jäis roikkumaan"..
Laskinkin pisteitä ja kävelin vaunulenkin aamuin illoin.. Paino tippuikin 61 kiloon 8 viikossa.. :) painoni pysyikin siinä 61-62kg pitkään mutta sitten viime keväänä innostuin kokeilemaan karppausta ja sain painoni kuin itsestään takaisin tuonne 58kg.. Painan nyt ehkä 59kg, ainahan tuo heittelee hiukan.
Mut itseään vaan niskasta kiinni ja liikuntaa myös kehiin, kyllä se siitä! :hug:

Imettäminen on kyllä paras laihdutuskeino. Ite en kyllä ymmärrä miten voisi lihoa jos imettää? Kun aloin ite oottaa junioria ni painoin 53 kiloa. synnärille lähtiessäni painoa oli 63, ja parin kk:n kuluttua paino oli taas normaali, ja nyt se on enää 49, vai en edes urheile (vaikka kyl pitäs kohottaa vähä kuntoa)

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
Imettäminen on kyllä paras laihdutuskeino. Ite en kyllä ymmärrä miten voisi lihoa jos imettää? Kun aloin ite oottaa junioria ni painoin 53 kiloa. synnärille lähtiessäni painoa oli 63, ja parin kk:n kuluttua paino oli taas normaali, ja nyt se on enää 49, vai en edes urheile (vaikka kyl pitäs kohottaa vähä kuntoa)

Kyllähän se noin nuorena lähtee kuin itsestään, mutta kun oot 30 tai yli niin eipäs vaan lähdekään niin sutjakasti. Ja tollanen kehuskelu tuskin parantaa ap:n mieltä, sehän on kuin vääntäis puukkoa haavassa...

Tua noin... Ei mua raskaudet lihottanut ja esikoisen syntymän jälkeen laihduin kahdessa kuukaudessa 8 kg.
mutta nyt on kaikki toisin. KOTIÄITIYS on lihottavaa. Varsinkin jos on vilkaat lapset. Kun menee hermo, otan suklaata. Olen vähän pitkävihaista sorttia, niin siinä kohtaa kun konflikti lapsen kanssa on ohi, lapsi on tyytyväinen yms niin minä pakenen suklaakaapille kun olen taas venyttänyt hermoni äärimmilleen.
Työssäkäynti ei ole tuonut helpotusta, koska edelleen syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä plus illalla herkkuja. En ymmärrä niitä jotka voivat syödä kuuden jälkeen vain kaksi porkkanaa. Olisin itse niin kärtty että mies varmaan ajais mut pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:

Kyllähän se noin nuorena lähtee kuin itsestään, mutta kun oot 30 tai yli niin eipäs vaan lähdekään niin sutjakasti. Ja tollanen kehuskelu tuskin parantaa ap:n mieltä, sehän on kuin vääntäis puukkoa haavassa...

:ashamed: *nolo*

Hei

Kiitos teille.
Ehkä tässä on vielä toivoa.
Huomenna aamupäivällä tämä käpy lähtee vaunulenkille. Ja ajattelin kokeilla jotain sisäjumppaa vatsaliikkeitä tai jotain myös lisäksi.

Niin minäkin laihduin ekan lapsen jälkeen imettämäll.
Tokan lapsen imetyksen aikana en laihtunut grammaakaan, vaikka imetin 6kk pidempään, ja söin vähemmän kuin ekan aikana.

Ärsyttää tosiaan tuollaiset "imettämällä paino vaan laskee, pari viikkoa synnytyksen jälkeen paremmassa kunnossa/laihempi kuin ennen raskautta"-jutut..toisilla kun se paino ei todellakaan noin vaan laske vaikka kuinka imettäis.
Pakko myöntää että mulla tulee syötyäkin liikaa ja vääriä ruokia (=rasvaista/makeaa) mut silti nuo jutut masentaa vaan entisestään:(

Yhteistyössä