MIksi ihmiset antaa kaikille lapsille...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
...samalla alkukirjaimella alkavat nimet?

Sukulaislapsia on yhdessä perheessä 8 ja siellä on kaikki J:llä alkavia. 7 poikaa ja tyttö. ( en ees muista kaikkia nimiä )

Kaverillani on Jeremias, Julianna, Josefina, Joonatan ja Jadeline.

Vanhalla koulukaverillani on Jessi, Janna, Jasper ja Jadessa.

Ihan sit vaan mielenkiinnosta kysyn, en tappelumielellä =)

No sillä samalla syyllä kuin toinen ei anna. Joku valintaperustehan nimien annolla aina on. Joku voi antaa isovanhempien nimiä, toinen luontonimiä, kolmas vain tykkää nimistä, joita antaa, neljännellä on joku yhteinen piirre nimille jne. Siksi kai

samaa olen miettinyt, mutta ehkä siinä on sama logiikka kuin siinäkin että kaksoset/sisarukset puetaan täysin samanlaisiin vaatteisiin. sitäkään en ymmärrä, kun itse haluan että omat lapset on yksilöitä.

eikä anna :D en mä ainakaan vaikka mulla ja siskolla on tosin samat alkukirjaimet. äidin sisaruksilla on kaikilla eri alkukirjaimet, samoin isän sisaruksilla. kai ne istuu paremmin suuhun jos on sama alkukirjain. makuasia :D

No meillä 4 ekaa alkavat J-kirjaimella, ja jokainen heistä on saanut "omannäköisensä" nimen. Nimeä mietittäessä juuri se nimi on tuntunut oikealta sille kyseiselle lapselle.
Viitonen alkaa sit M-kirjaimella, kuutonen K:lla, seiska E:llä, kasi A:lla, ysi V:llä ja kuopus T:llä.
Eli alun "järjestelmällisyyden" jälkeen suloista sekamelskaa kaikkineen päivineen.

Meillä ei noissa nimissä oo mitään "tyylisuuntaakaan", kuten esim. luontonimi tai jotain sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Ja oon huomannu, et monissa perheissä joissa on just kaikki lapset samalla kirjaimella, alkaa just J:llä :D Onkohan J:llä alkavia sit niin paljon ja helppoja nimiä?

Meillä isännällä ihan norminimi, mutta tytöillä on kyllä erikoiset joita ei montaa ole väestörekisterin mukaan.

Nyt kun oikein rupesin miettimään, ni yhdelläkään kaverilla tai tutulla tai sukulaisella, joilla lapset on nimetty samalla kirjaimella, ni millään muilla kirjaimilla ei ole nimetty paitsi tuolla J:llä. Kaikilla muilla on sit lapset nimetty erikirjaimilla.. :)

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että mun lapsille ei tule samalla kirjaimella alkavia nimiä, mutta kuinkas sitten kävikään... Esikoinen on Akseli ja toiselle nimeä mietittäessä kaikki sopivimmalta kuulostavat nimet alkoivat A:lla. Nyt on sitten Akseli ja Aamu

Meillä on Sofia Anniina, Sonia Aurora ja Stella Amanda.

Ekalle ja tokalle haluttiin jollain lailla keskenään sopivat nimet. Kolmannen kanssa sitten mietittiin, ettei enää viitsi poiketa linjasta, jos se jääkin viimeiseksi.
Jos joskus neljäs tulee, niin varmaan samalla ajatuksella jatketaan samaa linjaa :ashamed:

Meillä on yksi lapsi eikä välttämättä toista tule, mutta jos tulisi, uskon että hänen nimensä alkaisi V:llä niinkuin tämän ensimmäisenkin. Jotenkin tykkään V:llä alkavista nimistä eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Meillä on Sofia Anniina, Sonia Aurora ja Stella Amanda.

Ekalle ja tokalle haluttiin jollain lailla keskenään sopivat nimet. Kolmannen kanssa sitten mietittiin, ettei enää viitsi poiketa linjasta, jos se jääkin viimeiseksi.
Jos joskus neljäs tulee, niin varmaan samalla ajatuksella jatketaan samaa linjaa :ashamed:

Meillä myös näin :wave:

Meillä kaikki lapset alkaa A-kirjaimella..
Ensimmäisen nimi oli se kaunein pojan nimi, toisen nimi se kaunein tytön nimi ja sit kolmannelle ei millään viitsinyt enää antaa eri kirjaimella alkavaa :D
Mikäli viel joskus lisäännytään, kyllä samalla kirjaimella alkaa kuin aikaisemmatkin..
Niin, ja kyllä meillä kaikki on ihan YKSILÖITÄ (viitaten ylempänä olevaan viestiin) vaikka nyt sattuvatkin alkamaan samalla kirjaimella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Meillä on yksi lapsi eikä välttämättä toista tule, mutta jos tulisi, uskon että hänen nimensä alkaisi V:llä niinkuin tämän ensimmäisenkin. Jotenkin tykkään V:llä alkavista nimistä eniten.

Peesaan sua. Mulla kans yksi V:llä alkava.

Meillä alkaa molempien lasten nimet V:llä ja sukunimi myös, ja ajatelkaa miten kauheaa, myös meidän kissojen nimet alkaa V:llä :o :o :o

Mutta tän kolmannen nimi tuskin alkaa V:llä, en ole vielä varma.

Siihen on helppo selitys. Niitä nimiä on hirveästi, hyviä nimiäkin on paljon. Eihän siitä valinnasta tullut mitään ennenkuin päätimme että pojan nimi alkaa samalla kirjamella kuin miehen ja hänen veljensä. Rajoitti valikoimaa kivasti :laugh:

No mä oon nimennyt lapset nimillä joista pidän. Jostain syystä nimiksi tuli sitten Vihtori, Valma ja Viliina :) Mun isän veljistä 2:lla nimi alkaa M-kirjaimella, 3:lla J:llä ja 2:lla R:llä.