G
Gluteus maximus
Vieras
Meillä on ollut sellainen sääntö leikkipaikoilla, että jos sinne lelun vie niin sillä saa KAIKKI leikkiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Meillä on ollut sellainen sääntö leikkipaikoilla, että jos sinne lelun vie niin sillä saa KAIKKI leikkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Vakkariporukan kans on tullut jo kirjoittamaton sääntö siitä, että kaikki saa käyttää kaikkien leluja, eikä lupaa tarvitse kysyä erikseen. Samoin selvää on, että toisten hiekkaleluja ei viedä pois hiekkikseltä. Mutta jos paikalle tulee uusia perheitä, niin totta kai lupa kysytään. Tutustumisen myötä paikan tavat sitten tulee uusillekin tutuksi.
Mua harmittaa tuo pummimeininki nimenomaan lasten kannalta. Paitsi että oppiivat ikäviä tapoja, niin näyttää heitä harmittavan, kun ei ole koskaan itsellä mitään omaa. Oma leikki voi keskeytyä koska vaan, kun toiset lähtee puistosta pois. Plus että kyllä mä ainakin pakosta näihin röyhkeisiin pikkuihmisiin suhtaudun nuivasti, vaikka tiedänkin, että vika ei ole heidän.
Eli "vakkariporukalla" kaikki lelut on kaikkien käytössä, mutta uusien puistoon tulijoiden pitää kysyä lupaa?
Ei ihme, etteivät kaikki lapset tai vanhemmat tajua että pitäisi lupia kysellä, kun nuo muutkin saa lainata leluja lupaa kysymättä. Kiva nokkimisjärjestys.
Meillä on omat lelut mukana lähes aina. Tiistaina ei ollut, kun poikettiin puistoon lääkärireissun jälkeen, mutta sanoin pojalle että muiden leluja ei sitten saa ottaa, olenhan palstalta oppinut että se on lähes maailmanloppu :snotty:. Toisten lasten äiti oli onneksi niin fiksu ja mukava että antoi luvan lainata leluja. Ja pojalla & kyseisen naisen lapsilla olikin kiva leikkihetki yhdessä
Meidän leluja saa lainata, muttei tietenkään rikkoa tai omia, tai viedä puistoalueelta pois. Enkä suhtaudu nuivasti niihin pikkulapsiin, jotka lupaa kysymättä meidän lasten lapiota lainaa, hänhän on lapsi ja minun ainakin pitäisi olla aikuinen...Aina ollaan saatu lelut takaisin, kun ollaan sanottu että me lähdetään nyt kotiin. Eikä mitään ole muistaakseni rikottu tai pöllittykään.
Kirjoitin sekavasti ja / tai ymmärsit väärin. Tarkoitin, että jos hiekkikselle tulee uusia ihmisiä, minä en anna lapseni mennä ottamaan heidän lelujaan lupaa kysymättä. Ja itse aina sanon, jos uusia tulee, että meidän leluilla saa leikkiä. Se, että muut leikkii mun lapsen leluilla, ei ole ongelma, vaan se, jos nämä muut kuljettaa meidän leluja ympäriinsä, omiivat lelut vain omaan käyttöönsä tai eivät anna leluja takaisin "suosiolla" kun lähdemme. Ja etenkään aikuisten ei tarvitsisi kailottaa siinä samalla suureen ääneen, että "kyllä äiti/isi ymmärtää että sulle tuli paha mieli kun joudut nyt lopettamaan leikin, mutta kun tuo täti ei halua, että sä leikit niiden leluilla". Ihan niin kuin kyse olisi siitä... *hakkaa päätään seinään*.
Tämäkin porukka, johon suivaannuin tänään, tavataan puistossa melkein joka viikonloppu, mutta silti he eivät voi edes tervehtiä - ei lapset eikä aikuiset - vaikka varmasti tunnistavat meidät. Jotenkin olisi mukavaa, jos heillä olisi joskus omia leluja mukana, joita minun lapseni voisi puolestaan lainata, ei olisi niin hyväksikäytetty olo.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kirjoitin sekavasti ja / tai ymmärsit väärin. Tarkoitin, että jos hiekkikselle tulee uusia ihmisiä, minä en anna lapseni mennä ottamaan heidän lelujaan lupaa kysymättä. Ja itse aina sanon, jos uusia tulee, että meidän leluilla saa leikkiä. Se, että muut leikkii mun lapsen leluilla, ei ole ongelma, vaan se, jos nämä muut kuljettaa meidän leluja ympäriinsä, omiivat lelut vain omaan käyttöönsä tai eivät anna leluja takaisin "suosiolla" kun lähdemme. Ja etenkään aikuisten ei tarvitsisi kailottaa siinä samalla suureen ääneen, että "kyllä äiti/isi ymmärtää että sulle tuli paha mieli kun joudut nyt lopettamaan leikin, mutta kun tuo täti ei halua, että sä leikit niiden leluilla". Ihan niin kuin kyse olisi siitä... *hakkaa päätään seinään*.
Tämäkin porukka, johon suivaannuin tänään, tavataan puistossa melkein joka viikonloppu, mutta silti he eivät voi edes tervehtiä - ei lapset eikä aikuiset - vaikka varmasti tunnistavat meidät. Jotenkin olisi mukavaa, jos heillä olisi joskus omia leluja mukana, joita minun lapseni voisi puolestaan lainata, ei olisi niin hyväksikäytetty olo.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kirjoitin sekavasti ja / tai ymmärsit väärin. Tarkoitin, että jos hiekkikselle tulee uusia ihmisiä, minä en anna lapseni mennä ottamaan heidän lelujaan lupaa kysymättä. Ja itse aina sanon, jos uusia tulee, että meidän leluilla saa leikkiä. Se, että muut leikkii mun lapsen leluilla, ei ole ongelma, vaan se, jos nämä muut kuljettaa meidän leluja ympäriinsä, omiivat lelut vain omaan käyttöönsä tai eivät anna leluja takaisin "suosiolla" kun lähdemme. Ja etenkään aikuisten ei tarvitsisi kailottaa siinä samalla suureen ääneen, että "kyllä äiti/isi ymmärtää että sulle tuli paha mieli kun joudut nyt lopettamaan leikin, mutta kun tuo täti ei halua, että sä leikit niiden leluilla". Ihan niin kuin kyse olisi siitä... *hakkaa päätään seinään*.
Ok, ymmärsin tosiaan väärin...tuosta ekasta lainaamastani tekstistä sain sellaisen kuvan, että "sisäpiiri" saa leikkiä toistensa leluilla lupaa kysymättä, mutta harvemmin puistossa käyvät joutuvat anomaan erikseen lupaa, ja olin ihan että täh:ashamed:
Muakin rassaa ne, joilla ei koskaan ole omia leluja mukana, joita voisivat vastavuoroisesti lainata mun lapsille. Tai sitten niillä ei ole koskaan omaa juomapulloa mukana, ja mun pitää viikosta toiseen juottaa sekä omani että niiden lapset. Sekä ne, joiden on pakko saada juuri se ainoa traktori mikä meillä on mukana ja millä mun poika leikkii, eikä niillä ole tarjota mitään lelua vaihturiksi. Onneksi tuollaiset tapaukset on harvassa.
Maauimalassa sain paheksuvia katseita, kun hain siipiratasalus-lelun takaisin yhdeltä ehkä 7-8 v pojalta, kun olimme lähdössä pois, ja poika oli mitään sanomatta napannut lelun meidän viltin reunalta...Pyysin ensin pari kolme kertaa kauniisti, poika ei antanut lelua. Kun otin tiukemman sävyn ja sanoin että "me lähdetään nyt ja sä annat sen lelun mulle nyt" niin pojan äiti alkoi mulkoilla murhaavasti. Sitä ennen ei ollut sanonut mitään - ei silloin, kun poika nappasi lelun meidän viltiltä ilman lupaa, eikä silloin kun pariin kertaan nätisti pyysin lelua ja poika sanoi että ei :headwall: . Olisi varmaan pitänyt joko istua siellä sulkemisaikaan saakka ettei hellanteltun leikki jää kesken, tai ehkäpä antaa se juuri hankittu lelu pikku mussulle omaksi, ettei lapsi traumatisoidu :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kirjoitin sekavasti ja / tai ymmärsit väärin. Tarkoitin, että jos hiekkikselle tulee uusia ihmisiä, minä en anna lapseni mennä ottamaan heidän lelujaan lupaa kysymättä. Ja itse aina sanon, jos uusia tulee, että meidän leluilla saa leikkiä. Se, että muut leikkii mun lapsen leluilla, ei ole ongelma, vaan se, jos nämä muut kuljettaa meidän leluja ympäriinsä, omiivat lelut vain omaan käyttöönsä tai eivät anna leluja takaisin "suosiolla" kun lähdemme. Ja etenkään aikuisten ei tarvitsisi kailottaa siinä samalla suureen ääneen, että "kyllä äiti/isi ymmärtää että sulle tuli paha mieli kun joudut nyt lopettamaan leikin, mutta kun tuo täti ei halua, että sä leikit niiden leluilla". Ihan niin kuin kyse olisi siitä... *hakkaa päätään seinään*.
Ok, ymmärsin tosiaan väärin...tuosta ekasta lainaamastani tekstistä sain sellaisen kuvan, että "sisäpiiri" saa leikkiä toistensa leluilla lupaa kysymättä, mutta harvemmin puistossa käyvät joutuvat anomaan erikseen lupaa, ja olin ihan että täh:ashamed:
Muakin rassaa ne, joilla ei koskaan ole omia leluja mukana, joita voisivat vastavuoroisesti lainata mun lapsille. Tai sitten niillä ei ole koskaan omaa juomapulloa mukana, ja mun pitää viikosta toiseen juottaa sekä omani että niiden lapset. Sekä ne, joiden on pakko saada juuri se ainoa traktori mikä meillä on mukana ja millä mun poika leikkii, eikä niillä ole tarjota mitään lelua vaihturiksi. Onneksi tuollaiset tapaukset on harvassa.
Maauimalassa sain paheksuvia katseita, kun hain siipiratasalus-lelun takaisin yhdeltä ehkä 7-8 v pojalta, kun olimme lähdössä pois, ja poika oli mitään sanomatta napannut lelun meidän viltin reunalta...Pyysin ensin pari kolme kertaa kauniisti, poika ei antanut lelua. Kun otin tiukemman sävyn ja sanoin että "me lähdetään nyt ja sä annat sen lelun mulle nyt" niin pojan äiti alkoi mulkoilla murhaavasti. Sitä ennen ei ollut sanonut mitään - ei silloin, kun poika nappasi lelun meidän viltiltä ilman lupaa, eikä silloin kun pariin kertaan nätisti pyysin lelua ja poika sanoi että ei :headwall: . Olisi varmaan pitänyt joko istua siellä sulkemisaikaan saakka ettei hellanteltun leikki jää kesken, tai ehkäpä antaa se juuri hankittu lelu pikku mussulle omaksi, ettei lapsi traumatisoidu :xmas:
Siis törkeää :O!