Miksi ihmiset joutuvat asumaan näin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olenko ainoa, jolla menee hermot(!) lopullisesti kerros/rivitaloihin?! Siis nyt, oikeasti minä en jaksa. En jaksa enää!!!

Olen alkanut etsimään mummon mökkiä, 5 vuoden rivitaloasumisen jälkeen. Sääli vain, että tuloni ovat hyvin pienet mikä haittaa asiaa.

Tai vaikeuttaa. Mutta sen jälkeen, kun naapuri kokemukset ovat kärjistyneet ja psyyke oikeasti hajoamassa naapurien vuoksi, niin pakko!

Miksi ihmeessä ihmisiä asutetaan näin? Eihän kukaan voi viihtyä kerros/rivitalossa eihän? Onko todella ihmisen mentävä siihen pisteeseen, että jäljellä on vai muutto tai oman käden kautta lähtö?

Vain siksi, että asuu liian lähellä naapureitaan??!

Ei kukaan pakota asumaan niin. Se on oma valinta. Toki raha sanelee paljon asioita, mutta sitten pitää tehdä jotain sen eteen, että saa sen verran rahaa, että on vara ostaa tai edes vuokrata omakotitalo. Itse asun paritalossa ja olen muuten tyytyväinen, mutta naapuri vainoaa jatkuvasti mun koiria ja vain siksi, että hän pelkää niitä ja on ilmeisesti sitä mieltä, ettei maailmassa saisi sen takia olla koiria ollenkaan. Jatkuvasti mm. syyttää, että koirat haukkuvat öisin ja pitävät hereillä, mutta kas kummaa, kun minä en ikinä herää siihen vaikka nukutaan koirien kanssa samassa sängyssä... Naapurustossa on muitakin koiria, mitkä kyllä haukkuvat todella myöhään vielä ulkona, mutta päättää sitten aina syyttää mun koiria ensimmäiseksi. Usein satutaan samaan aikaan uloskin ja koirat kyllä haukahtavat, jos hän tulee yllättäen nurkan takaa, mutta lopettavat samantien, eikä niillä ole mitään aikomustakaan mennä naapurin "päälle". Ei edes haistelemaan, kun olen niitä kieltänyt. Mut muuten ihan hyvin menee... Mut joo, olen itsekin miettinyt, että tarvisko tosiaan vielä vaihtaa kämppää ja ostaa omakotitalo, mut tää on juuri sopiva mun loppuelämän kodiksi, Esteetön mahdollisia vanhuuden apuvälineitä ajattellen, sopivan kokoinen ja hyvällä paikalla. Ei paljon pihaakaan, mitä tarvitsee hoitaa, kun iän myötä myös krempat lisääntyy.

Mikä siinä nyt on niin hankalaa?

Kaikki! Siis esimerkiksi tässä taloyhtiössä kytätäön muita. Naapureideni käytös minua kohtaan on jo melkein vainoamista!!!!

On mm koitettu ajaa päälleni ja useita kertoja, paketti aina paikalta. Sen lisäksi minua haukutaan, jutut ovat kunnianloukkaus tasoa. Olen tosissani harkinnut aiemmin jopa poliisin puheille menoa, mutta ovat sana sanaa vastaan tilanteita.

Toki naapurit saavat narkata ja juhlia miten haluavat, kukaan ei valita. Vain minua vainotaan. Elämästäni on tehty niin suuri h e l veetti, että ajoistan ulos ja sisään menoni siihen, kun naapurit ovat töissä.

Koti on vankila. Tämä on kauheaa. En enää ikinä halua myöskään ottaa riskiä, että seinän takana on joukkovainoamiseen yhtyvä sekopää.

Ap

Mummomökissä asuvillakin on naapuri.

Joo on, mutta se on eri asia! Olen asunut elämäni aikana pariinkin kertaan ok-talossa, mutta eron jälkeen jouduin muuttamaan rivariin.

Ja koskaan ok-talossa ei ollut naapureiden kanssa samanlaisia ongelmia. Toki tontin kokoa on hieman katsottava.

En olisi ikinä ennen tänne muuttoa uskonut, millaista rivarissa on. Ihan oikeasti, tämä on sairasta!

Ap

Noh nyt sinä leimaat vain yhden taloyhtiön. Valitettavasti jos on huonot naapurit niin yleensä helpoimmalla pääsee kun vain itse muuttaa. Mutta jos elää ihan normaalia elämää ilman että häiritsee muita niin ei silloin asumiseen myöskään tarvitse mitään mummonmökkiä että saa itse olla myös rauhassa. Kuulostaa myös että sinulla on muitakin ongelmia jos naapureiden takia pohdit oman käden kautta lähtöä.

Olen kanssasi samaa mieltä. Ei ole kaikkia varten kerros- ja rivitalot, joissa ei ole mitään tekemistä. Olen maalta, asunut kaupungissakin, nyt asun "mummonmökissä" maalla, elämä ei voisi olla parempaa. Kulje kohti unelmaasi, ei se ole mahdotonta.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
En olisi ikinä ennen tänne muuttoa uskonut, millaista rivarissa on. Ihan oikeasti, tämä on sairasta!

Ap
Rivarissa naapurit ovat lähellä ihan eri tavalla kuin kerrostalossa. Se ei ole epäsosiaalisen ihmisen asumisratkaisu lainkaan, vaikka moni kuvittelee että se on jotain kerrostalon ja omakotitalon väliltä. Ei ole! Oikeasti järjestys menee rivitalo -> kerrostalo -> omakotitalo.

Suosittelen ap:lle ja kaikille naapureista kärsiville muuttoa.

Rivarissa naapurit ovat lähellä ihan eri tavalla kuin kerrostalossa. Se ei ole epäsosiaalisen ihmisen asumisratkaisu lainkaan, vaikka moni kuvittelee että se on jotain kerrostalon ja omakotitalon väliltä. Ei ole! Oikeasti järjestys menee rivitalo -> kerrostalo -> omakotitalo.

Suosittelen ap:lle ja kaikille naapureista kärsiville muuttoa.
Totta. Rivarissa yleensä jotenkin odotetaan, että olet sosiaalinen ja osallistut taloyhtiön talkoisiin jne. Kerrostalossa ei tarvitse edes tervehtiä naapureita. Kerrostalossa tietenkin vaivana meteli, jos yläkerroksessa asuu kanta-astuja tai naaurin vauva itkee pitkin yötä tai joku riitelee. Omakotitalo on vaihtoehto, mutta pientaloalueella täälläkin odotetaan, että naapureiden kanssa jutellaan ja tehdään yhteistyötä, esim. lainaillaan työkaluja ja auton peräkärryjä jne. Mummon mökki jossain syrjässä on varmaan rauhallinen asuinpaikka, mutta suurimmalle osalle ei mahdollisuus, jos töissä käy eikä voi etätöitä tehdä.

Kaikki! Siis esimerkiksi tässä taloyhtiössä kytätäön muita. Naapureideni käytös minua kohtaan on jo melkein vainoamista!!!!

On mm koitettu ajaa päälleni ja useita kertoja, paketti aina paikalta. Sen lisäksi minua haukutaan, jutut ovat kunnianloukkaus tasoa. Olen tosissani harkinnut aiemmin jopa poliisin puheille menoa, mutta ovat sana sanaa vastaan tilanteita.

Toki naapurit saavat narkata ja juhlia miten haluavat, kukaan ei valita. Vain minua vainotaan. Elämästäni on tehty niin suuri h e l veetti, että ajoistan ulos ja sisään menoni siihen, kun naapurit ovat töissä.

Koti on vankila. Tämä on kauheaa. En enää ikinä halua myöskään ottaa riskiä, että seinän takana on joukkovainoamiseen yhtyvä sekopää.

Ap
Kannattaisikohan hakea apua itse ongelmaan?

Yhteistyössä