Miksi ihmiset pitävät liian pieniä vaatteita?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina sopivissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tunnen pari sellaista naista jotka on lyhyitä ja vähän tukevia mut heillä ei pokka anna periksi ostaa L tai XL vaatteita vaan sulloutuvat väkisin S ja M koon vaatteisiin,koska nehän on "pienten naisten" kokoja.

Oma äitini on kokoa xl ja ottaa kaikista vaatteista kokomerkinnät pois kun häntä itseään häiritsee vaatteiden iso koko.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellasia vatsan peittäviä kivoja puseroita ei edes saa kaupasta! Mä en ole lihava mutta lapsista jääny toi "reppu". Vaikka kuinka sopivat housut on niin aina löllyy vatsa yli. Se sit pitäs peittää puserolla mutta KAS! kaikki paidat sellasia nippanappa vyötärölle yltäviä. Ja jos ostaa pitkän, se on kuosia mummo. Mut joo, samaa mieltä kuin ap.

Kaupat on TÄYS pitkiä tunikoita ym lähes polveen ulottuvia paitoja, sekä pitkiä pepun päälle meneviä "pitkiä" toppeja..

Mistä pönttövuoren alepasta sä vaattees ostat

:xmas: :whistle: :kieh:

näytä miullekkin tämmönen kauppa..tunikoita oon ettiny samoin kun kaveri ja ei oo missään täällä kaupoissa.
Kaikki päättyy just ja just tohon vyötärölle

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Sellasia vatsan peittäviä kivoja puseroita ei edes saa kaupasta! Mä en ole lihava mutta lapsista jääny toi "reppu". Vaikka kuinka sopivat housut on niin aina löllyy vatsa yli. Se sit pitäs peittää puserolla mutta KAS! kaikki paidat sellasia nippanappa vyötärölle yltäviä. Ja jos ostaa pitkän, se on kuosia mummo. Mut joo, samaa mieltä kuin ap.

Kaupat on TÄYS pitkiä tunikoita ym lähes polveen ulottuvia paitoja, sekä pitkiä pepun päälle meneviä "pitkiä" toppeja..

näytä miullekkin tämmönen kauppa..tunikoita oon ettiny samoin kun kaveri ja ei oo missään täällä kaupoissa.
Ainakaan Lindexissä ja Kappahlissa ei just paljo muita ole ollutkaan tänä keväänä.

Mun sisko ahtautuu myös aina liian pieniin vaatteisiin. Tunnustaa kyllä lihoneensa, mutta yrittää ilmeisesti vakuuttaa itselleen sopivansa vielä koon 44 vaatteisiin, vaikka pursuaakin niistä yli. Onhan se tietysti varmaan suuri kynnys siirtyä plus-malliston käyttäjäksi...

mä olen ostanu kappahlilta ja henkkamaukalta....

on tosi kamalan näköstä ku isoperseiset käyttävät liian tiukkoja vaatteita. Esim. lyhyt tiukka pusero leventää persettä entisestään.

tarkotan sekä pullukoita, normaaleja ja laihoja isoperseisiä. laihallaki voi olla suhteessa muihin vartalon osiin verrattuna iso perse.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
No entä jos heillä ei ole varaa oikeasn kokoisiin vaatteisiin? Sekin voi olla. Mulle itselleni on periaatteessa aivan sama mihin kukin pukeutuu, en kauheasti bongaile.

Mites mä olen ollut huomaavinani että paitatangoissa jne samat hinnat erikokoisissa? Ei se Jos löytyy mielunen niin valkkaa sopivan koon.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Ainakaan Lindexissä ja Kappahlissa ei just paljo muita ole ollutkaan tänä keväänä.

ei vuan täällä ollut(kuopiossa). Nää tissit kun ei mahu 32 tai 36sen paitaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
en mäkään kyllä ymmärrä miks pitää pitää liian pieniä vaatteita. Kyllähän ihminen nyt sen huomaa jos lihoo ja "ei oo varaa". On sillä varaa niihin herkkuihinkin jotka lihottaa...jättäis ne pois ja ostais sopivat vaatteet. Kyllä munmielestä ihmisten ilmoille sais pukeutua asiallisesti, varsinkin kun nykymuoti ei kyllä ole napapaitavaan vimenomaan pitkänmallinen paita. Nuo housut, joo malli on usein lantiomalli, mutta sitä tarkeäpmää oliskin just että ne olis edes sopivat! Vaatteilla saa laihankin näyttämään lihavalta ja toisinpäin.

sama asia kuin se et polttaa tupakkaa vaik rahaa ei ois ruokaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
No entä jos heillä ei ole varaa oikeasn kokoisiin vaatteisiin? Sekin voi olla. Mulle itselleni on periaatteessa aivan sama mihin kukin pukeutuu, en kauheasti bongaile.

Mites mä olen ollut huomaavinani että paitatangoissa jne samat hinnat erikokoisissa? Ei se Jos löytyy mielunen niin valkkaa sopivan koon.

:laugh: Näinpä. :laugh:

Tjaa, se on suuri mysteeri. Meilläkin on töissä yksi parikymppinen kaunis nuori nainen, jolla on noin 20 kg ylimääräistä. Pukeutuu viimeisen päälle muodikkaasti, mutta niin pieniin vaatteisiin, että vatsamakkarat pursuaa ja jakuista melkein napit sinkoilee ja nappien välit pursuaa. Jos ostaisi kokoa-paria isompia, näyttäisi paljon paremmalta.

Muistelen sitä järkyttävää aikaa, kun jäin työttömäksi nuorena neitosena.

Olin muuttanut kotoa pois, jouduin uuteen kotiin ostamaan sängyn, johon meni rahaa niin, että vuokran jälkeen palkasta ei säästöön jäänyt. Jäin työttömäksi yllättäen, en ollut varautunut, olin ollut töissä pari kuukautta ja sitten sanottiin että ei tarvitse tulla enää..

Sain siihen aikaan kelan työttömyyspäivärahan, josta vuokran jälkeen jäi käteen niin vähän, ettei se edes yhden ihmisen ruokaan riittänyt. En käyttänyt alkoholia, en tupakoinut, en harrastanut, en tilannut lehtiä, en ostanut makeisia tms.
Sillä rahalla ei oikeasti ostettu enää mitään muuta kuin se vähäinen pakollinen ruoka, ettähengissä pysyi.
Siihen aikaan ei ollut leipäjonoja, ei EU-ruokaa eikä edes kirppareita.
Vaatteisiin ei rahaa todellakaan jäänyt.
Ne oli niitä vaatteita, joita kaapista löytyi: monta monta vuotta vanhoja.
Olin kasvanut ja naisistunut, esim. rinnat kasvaneet, ja olin lihonutkin, siitä ajasta kun ne vaatteet oli ostettu. Toppatakki oli niin rikki, että täytteet pursusti ulos.

Jokunen sopiva vaatekappale oli, mutta ei sillä pitkälle pötkitty, kun kaiken verhosi tuo vanua tursuava toppatakki ja silmille valuvat hiukset, kun en parturiin voinut mennä, ja risaksi menneet kengät.

Häpesin itseäni. En todellakaan halunnut olla sen näköinen, mutta mistä minä vaatetta repäisen, kun ei sitä rahaa ollut..
Jos silloin olisi nettipalstoja ollut, olisi minuakin kauhisteltu.
Pääsin sitten töihin, eka palkasta ostin uuden toppatakin, muuta vaatetta ei ollut varaa ostaa, että jäisi elämiseen rahaa.

eli köyhä uudistaa vaatekaappiaan vaate kerrallaan sitten kun sitä rahaa on. siihen asti mennään niissä, mitä kaapissa on.

Pahimmalta tuntui, kun entinen hyvä ystävä ei enää tervehtinyt, oli kuin ei olisi tuntenutkaan. Se loukkasi.

Eilen kiersin "kappaalin", henkan ja lindeksin.. Löysin ja oli paljon valinnan varaa... Ai niin myö seppälässä ja espritis oli ihania..

Yhteistyössä