Miksi ihmiset valitse itseään rumemman puolison?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29120800]Jokainen määrittelee omassa päässään sen kuka on ruma ja kuka ei. Jos sinun mielestä sinä olet se kauniimpi osapuoli niin joku toinen voi ajatella, että voi helkkari, kun tuo on ruma. Aivan järjetön aloitus.[/QUOTE]

Mä en siis puhunut tässä varsinaisesti rumista ihmisistä "vaan rumemmista/tavallisemman näköisistä", ei komeista/kauniista. Otetaanpa esimerkki, tässä on ruma nainen ja ruma mies
ugly-girl.jpg

ugly_man.jpg

Tässä taas tavallisen näköinen nainen ja tavallisen näköinen mies.
8183066511_ed461c55f0_z.jpg

http://img.gawkerassets.com/img/185eusilz4unfjpg/original.jpg[IMG]

Komeista/kauniista nyt varmaan kaikki tajuaa mitä tarkoitetaan.

Aloitus sisältää sen oletuksen, että vain kauniimpi/komeampi puoli voi valita. Rumempi tai vaatimattomamman näköinen ei voi valita tai vaikuttaa valintaan.

Tottakai voi valita, mutta mun mielestä on tavallaan loogisempaa valita hyvännäköinen puoliso kuin tavallisen näköinen/itseään rumempi. Itse esim. välillä ihmettelen miksi mieheni on valinnut olla mun kanssa kun olen niin vaikea persoona välillä, vaikka olenkin kivan näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;29120877:
Onko koululaisilla vielä syyslomaa vai mistä nyt kiikastaa aihepiirimme aloittajaa:laugh: ?

Anteeksi, mä en voi ymmärtää miten tuon mun aloituksen voi tulkita niin että mua kiikastais jostain? Ei mua haittaa se minkä näköisen ihmisen kanssa kukakin pariutuu tai mitään, kunhan halusin mielipiteitä ja arvauksia, tai ihan vaan vaikka omakohtaisia kokemuksia siitä miten tuohon päädytään. Osa onkin täällä vastannut ihan järkevästi, mutta sitten jotkut tulkitsee että mä nyt tässä haukun jotain tai oon kateellinen joillekin tai mitä lie. Hassua. :)

Kai se riippuu ihan kauneusihanteista. Joku komea mies saattaa tykätä pulleammasta naisesta, vaikka ulkopuolisen mielestä pari on ihan absurdi. Tai joku hyvännäköinen mies saattaa tykätä naisesta joka ei meikkaa tai käytä korkkareita, vaikka muita tämä pariskunta hämmentää. Tai kaunis nainen saattaa kertakaikkiaan tykätä 1,95 metrisistä lipputankoa muistuttavista luisevista miehistä, mikä on kans outoa jonkun mielestä.

Se että ap:n mielestä joku pariskunta on epäsuhta, ei tarkoita sitä että he ovat. Se vain tarkoittaa että yksi henkilö on tätä mieltä.

Omalla kohdalla olin ihan äimän käkenä kun selvis että mies (silloin vain ystävä, nykyään asutaan yhdessä) tykkäsi minun ulkonäöstäni, piti (ja pitää vieläkin :D ) kauniina. Ja hän oli yhtä hämmästyny kun minä kerroin kuinka komea hän minun silmissäni on. Molemmat siis pidetään itseämme ns. rumempana osapuolena meidän suhteessa. Tarvittaisiin joku ap:n kaltainen ulkopuolinen henkilö kertomaan kumpi meistä on se ruma ja kumpi kaunis/komea :D

Ihmiset pitäisi pisteyttää vuoden välein 1-10 ulkonäön perusteella. Helpottaisi parin valintaa, ettei vahingossa valitsisi seiskaa, jos itse on kasi. Ei kait sillä luonteella ole niin väliä. Akkojen hömpötyksiä sellainen.

Mua taas ihmetyttää lähinnä, miten kaksi tän näköistä ihmistä on saaneet aikaiseksi kolme noin jumalattoman kaunista lasta

Eiks jommankumman oo aina pakko olla vähän rumempi kuin toisen?

Ja onhan kauneus aina katsojan silmissä. Toiselle persoonallinen ulkonäkö voi olla se ihanne ja toinen taas haluaa jotain tavallista. Veikkaisin kuitenkin merkittävimmäksi syyksi sen, ettei se ulkonäkö vaan ole kaikille niin tärkeä juttu vaan puolison muut ominaisuudet (kuten ap:llekin).

Jos tippuu tai nousee asteikolla täytyy puolisoa vaihtaa. Tai voidaan antaa 2kk korjausaika, jolloin toisen täytyy kaunistua tai toisen rumentua samoille pisteille. Mutta se aika täytyy kulkea erillään, tietenkin.

[QUOTE="vieras";29121408]Eiks jommankumman oo aina pakko olla vähän rumempi kuin toisen?

Ja onhan kauneus aina katsojan silmissä. Toiselle persoonallinen ulkonäkö voi olla se ihanne ja toinen taas haluaa jotain tavallista. Veikkaisin kuitenkin merkittävimmäksi syyksi sen, ettei se ulkonäkö vaan ole kaikille niin tärkeä juttu vaan puolison muut ominaisuudet (kuten ap:llekin).[/QUOTE]

Kyllä persoonallisen näköinenkin voi olla kaunis, tavallinen tai ruma. Silti se on ihan tosiasia että on olemassa ihmisiä joita ei kiinnosta toisten ulkonäkö yhtään, ja lisäksi ihmisiä joille ulkonäkö on tosi tärkeä kriteeri ihmissuhteita muodostettaessa. En tosiaan tarkoittanut tästä mitään haukkumis ja naljailuketjua, mutta jotkut sitten tästäkin loukkaantuivat ja alkoivat minulle huutelemaan. En kyllä tiedä miksi tällainen aihe ottaa joillain noin koville. Josko sitten itse ovat näitä tavallisen näköisiä joilla on hyvännäköinen puoliso? Ja edelleen en tarkoittanut rumemmalla susirumaa, en vaan keksinyt parempaa adjektiivia ihmiselle joka on vähemmän hyvännäköinen kuin hänen puolisonsa.

Mulle ulkonäössä merkkaa vain asiat, jotka kertovat ihmisestä itsestään. Eli esim siisteys mukaanlukien laittautumisen, pukeutumisen jne. Naama geeniarvalla on toissijainen asia ja ällöttää miten sitä pidetäänkin joskus kuin ansaittuna saavutuksena. :D

Miksi ihminen valitsee itseään kauniimman/komeamman puolison? Nii ... Mietippä toi asia nyt toisinpäin. Oot kyllä ihan bimbo :D Oon huomannu että tän palstan kirjoittajilla on monesti joko tyhmä puoliso tai toisinpäin.

[QUOTE="aapee";29120861]Mä en siis puhunut tässä varsinaisesti rumista ihmisistä "vaan rumemmista/tavallisemman näköisistä", ei komeista/kauniista. Otetaanpa esimerkki, tässä on ruma nainen ja ruma mies
ugly-girl.jpg

ugly_man.jpg
[/QUOTE]

Ei tuo mies kyllä ole yhtään ruma. Se ei vaan ole huolehtinut itsestään.

Piirteistä näkee heti, että ei mitenkään päin ole RUMA.

Yhteistyössä