Miksi imetyksen lopettaminen on niin paha juttu?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Eli siis oon miettinyt sitä, että miksi ihmeessä se imetyksen lopettaminen tuntuukin niin pahalle?

Olen tässä ollut vajaan 2 viikkoa imettämättä meidän 1v3kk vanhaa poikaa..Ja tavallaan se imetyksen lopettaminen vieläkin "mietityttää", vaikkakin selkeesti oli jo sen aika. Pojan yöunien ja minun oman jaksamisen takia. Esikoista imetin tuplasti pidempään, siitä ei ole mitään huonoja omatuntoja jäänyt, enkä kyllä toivon mukaan tästäkään sellaisia saa..Mut outo semmonen kaivertava "huono omatunto" silti on imetyksen lopettamisesta. Ilman järkisyytä siis...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mua ahdistaa ihan hirveesti se että meen töihin kahen viikon päästä ja pelkään et imetys loppuu siihen :'(

Ei se välttämättä lopu! Minulla esikoisen aikaan jatkui imetys vielä melkein vuoden kun olin työelämässä jo mukana. Poika meni päiväkotiin siis 1v8kk iässä.

Musta tuntui kans tosi kurjalta lopettaa imetys..jotenkin oli myös syyllinen olo vaikka ei mitään syytä.Tyttö ei ollut moksiskaan vaikka tissi jäi pois.Minä olin ihan tolaltani itse :/ Mitenhän käy tämän toisen kans.Imetän poikaa varmaan kymmenen vuotiaaksi :D

Oliskohan siinä joku sellainen juttu että äiti kokee ettei lapsi saa tarpeeksi läheisyyttä kun imetyksen jättää pois? Mulle nimittäin tuli todella orpo olo kun ei ollut niitä ihania pötköttelyhetkiä....kunhan pohdin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Oliskohan siinä joku sellainen juttu että äiti kokee ettei lapsi saa tarpeeksi läheisyyttä kun imetyksen jättää pois? Mulle nimittäin tuli todella orpo olo kun ei ollut niitä ihania pötköttelyhetkiä....kunhan pohdin :heart:

Meillä on miljoona halausta ja sylityshetkeä päivässä nyt kuopuksen kanssa. (Samoin kyllä 6v esikoisenkin kanssa).. Aika paljon siis sohvan kulmassa kulutan sylikkäin aikaani noiden parissa.. :heart:

Niin pitääkin :heart: Mulla oli jotenkin sellainen olo imetyksen loputtua etten kykene antamaan lapselle tarpeeksi hellyyttä kun ei ole tuossa rinnalla.Ajattelin että tytöllä oli siinä jotenkin turvallisempi olo..hassuja sitä ajattelee...

Yhteistyössä