Miksi järjestätte lapsillenne yhteissynttärit?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Voi miksi jotkut vanhemmat järjestää eri ikäisille ja eri sukupuolta oleville lapsilleen yhteissynttärit? :( Lapsen parhaan kaverin vanhemmat tekevät aina näin. Kutsu tulee Nicon ja Janican synttäreille, vaikka vain Nico on lapsen kaveri. Janican kanssa ei ole missään tekemisissä. Nyt joudun siis ostamaan juhliin kaksi lahjaa ja - uskokaa tai älkää - se kirpaisee jo meidän budjetissa.

Lapsi valitti jo viime vuonna, että juhlat ei olleet kovin kivat, koska vieraita on paljon, asunto pieni ja porukka ihan eri ikäistä. Pienemmät riehuvat ja sotkevat isompien leikkejä, eivätkä isommat saa tehdä mitään keskenään koska juhlat ovat yhteiset (sanovat siis synttärisankarien vanhemmat ). Hetken tuo poika jo mietti jättäisikö väliin, mutta päätti kuitenkin mennä kun on hänen paras kaveri.

Melkein tekisi mieli laittaa meidän nuorempikin lapsi mukaan juhliin, kun on saman ikäinen Janican kanssa ja joskus leikkivätkin yhdessä muttei kutsuttu kuitenkaan. Jos mä joudun ostamaan kaksi lahjaa niin kai mä saan laittaa juhliin myös kaksi lasta? ;) (en siis oikeasti tee näin, on mulla käytöstapoja )

No, kun noin stressaa, sekä sua että lasta, taitaa olla helpointa, ettet laita yhtään lasta ko. kemuihin.

Ehkä vanhemmat eivät jaksa lyhyen ajan sisällä kahta synttärirumbaa, siksi näin, en tiedä. Mutta se on heidän valintansa, ei ole pakko osallistua.

Meilläkin on toimittu niin, että sukulaisille pidetty yhteiset juhlat (poikien synttäreillä 2 viikkoa väliä ) mutta kaverisynttärit on erikseen, kun on eri kaveritkin.

Mulla isommat pojat on suht saman ikäisiä ja synttäritkin suht samaan aikaan ja meillä pojat itse haluaakin pitää yhteis synttärit. Tosin kyllä kaveritkin on ollut samoja, en tiedä miten nyt sitten kun vanhempi meni kouluun niin täytyy varmaan järjestää kaveri synttärit erikseen.

Mä taas olen aina ajatellut, että se on fiksua. Ainakin minun tuttavapiirissäni se on melko yleistä, jos esim. molemmat lapset syntyneet syksyllä. Järjestämisessä on kuitenkin oma vaivansa, pääosin vieraat samoja, ja näillä samoilla vieraillakin omat menonsa. Isommille lapsille toki kaverisynttärit on syytä pitää erikseen.

Miehen veljellä 3 ja 5vuotiaat tytöt, synttäreillä viikko väliä ja kaikki sukulaiset raivoissaan, kun ei samalla kertaa voi pitää. Kiva kahtena viikonloppuna juosta kahvilla. Ymmärtäisin jos ikäeroa enemmän ja vanhemmalle pidettäisiin kaverisynttärit, mutta noin pieniä ja juhlat vaan mummoille,papoille ja sisarusten perheille.

Meillä pidetään nyt esikon 6v ja kuopuksen 1v synttärit yhdessä,mutta vain sukulaisille.Esikolla synttärit huomenna ja kuopuksella joulukuun 12pvä,ens viikonloppuna sitten juhlitaan molempia.Esikon kaverit tulee ihan eri päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Sukulaisille ja muille aikuisille mä oon joskus järjestäny yhteissynttärit, selviää sitten yksillä kahvituksilla.

Mutta kaverisynttärit on aina ja iankaiken vain yhdelle kerrallaan.

Näin myös meillä, eli kolmet pippalot on aina parin viikon sisällä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen on syntyneet peräkkäisinä päivinä, mutta eri vuonna. Yhteissynttärit käy lapsille ja äidille. Älä tule, jos ei kiinnosta. :)

Jaa niin ja sitten kahden viikon päästä olis taas yhdet synttärit ja taas kahden viikon päästä yhdet. Eli yhteissynttäreillä menneen, KUN se lapsille sopii.

Meillä pojilla on ikäeroa 3-v.7 päivää ja olen kyllä ajatellut pitää yhdet synttärijuhlat.Paitsi esikolle sitten vielä kaverijuhlat toisena päivänä,eli yhteisiin juhliin tulee sukulaiset ja sitten toisena päivänä on kaverijuhlat.Keväällä esikko täyttää 4-v ja kuopus 1-v.

Alkuperäinen kirjoittaja rrrr:
Eikö lahjan voi viedä vain sille, kenen juhliin kutsuttu?

Niin mä tekisin. Meillä on neljän lapsen synttärit kuukauden sisään ja suosin yhteissynttäreitä. Enkä odota, että vieraat tuo kaikille lahjoja. Hullua. Omituinen ongelma...

Sukulaisille järjestän yhteissynttärit, turha sitä on tulla satojen kilometrien päästä pariin kertaan käymään pienen ajan sisällä. Käytännössä kuitenkin hoitaisivat sen yhdellä käynnillä.

Lasten kavereille en pidä yhteisiä juhlia.

ensinnäkin..

a)ovat samassa kuussa syntyneet toinen alku ja toinen loppu kuusta
b)sukulaiset tulevat 300km päästä ja eivät pääse työttensä takia joka vkl
c)isommalle tarvitsee kuitenkin järjestää myös kaveri synttärit missä saavat olla
tytöt ihan rauhassa pienemmiltä
d)mieheni tekee vuorotyötä ja kaikki viikonloput eivät ole vapaita joten synttärit
katsotaan aina niin että hän ei ole töissä vaan pääsee osallistumaan myös
synttäreille.

Mä ymmärrän tuon, että jos lapset on suht saman ikäiset ja kaveripiiri edes osittain sama. Mutta tässä tapauksessa näin ei ole. Kutsu tuli nimenomaan Nicon ja Janican synttäreille, eli en kehtaa pistää lasta sinne vain yksi lahja mukanaan.

Kaiken huippu on, että synttärisankarit esittävät vielä lahjatoiveitakin, eikä ne ole ihan halvimmasta päästä. :( Jotenkin ei huvita ostaa lapsen kaverin pikkusiskolle baby bornin vaatesettiä 20?:lla, kun en oikeastaan tunne koko tenavaa, eikä lapsikaan. Tästä tuli muuten mieleen, että kuinka pieni muksu osaa kertoa, että haluaa just kyseisen merkkisen vaatesetin ja tietää vielä kertoa että sen saa Prismasta 20?:lla?? Eli onkohan vanhemmat laittaneet sanat suuhun tuolle pienelle? :(

Anteeksi vaan jos sanon rumasti, mutta musta kyllä vähän tuntuu että yksi syy tuplasynttäreihin (ainakin tässä perheessä ) on tuplalahjat molemmille lapsille...

Tottakai järjestän! Mutta vain lähipiirille ja sukulaisille yhtäaikaa. Meilä muksut syntyneet 14.2 ja 3.3. ja minäkin vielä 3.3., eli ihan turhaa ois sukulaisia ja lähimpiä moneen kertaan kahvittaa, eihän siitä tykkäisi vieraatkaan!

Kaverisynttärit sitten aikanaan tottakai kummallekin erikseen. :)

Niin ja siis kysymys on kaverisynttäreistä. Meidänkin suvussa suositaan yhteissynttäreitä sillon kun juhlitaan mummojen ja vaarien ja serkkujen kanssa. Mutta eikö tuommoiselle eskari-ikäiselle jo olis ihan kiva saada ne omat kaverisynttärit ilman, että täytyy koota palapelejä pikkusiskon kavereiden kanssa?

Yhteistyössä