Miksi joku mies jäi tuijottamaan minua ja kuopusta eilen kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24970758]Rasittavaahan sitä on joutua tuollaista melskaamista kuuntelemaan. Kannattaisi ihan oikeasti kasvattaa niitä lapsia käyttäytymän kaupassa. Karkkipussit ostetaan karkkipäivänä ja syödään kotona. Jollei nämä säännöt käy, niin silloin ei karkkipäivää pidetä ollenkaan ja piste. Kiukuttelulla ei voiteta.[/QUOTE]

Mutta kun tämä oli ihka ensimmäinen kerta :D :D. Mä olen tätä nyt koittanut tässä painottaa, vaan kun ei tunnu uppoavan. Eli en mitenkään olisi voinut ennakolta varautua kun aiemmin kauppakäynnit on sujuneet moitteettomasti :D. Sitähän ei tuo mies tietenkään voinut tietää, mutta teille vastaajille olen asiasta nyt kolmannen kerran maininnut :)

Ensi kerralla vastaavassa tilanteessa voisit kokeilla kuiskaamista sen sijaan, että huudat kilpaa lapsen kanssa... saattaa toimia, jos lapsi on tarpeeksi utelias kuuntelemaan asiasi. Myös sen selvittäminen, miksi lapsi kiukkuaa, ihan kysymällä miksi huudat/mikä kiukuttaa tms. saattaa auttaa tilanteessa, jos pieni alkaa pohtimaan asiaa.

Mä olen myös sitä mieltä, että hallitsit tilanteen, koska lapsi kerran tahtoosi taipui. Ja tosiaan kaupassa on käytävä, vaikka lapset olisivat mukana ja siinähän sitä olemista myös harjoitellaan. Itse olen useita kertoja käynyt tarjoamassa lähimmäisille show-meininkiä lasteni kanssa ja myönnän, että tuntuu tosi mukavalta joskus nähdä muitakin tinttailevia lapsia. Vielä kuitenkin se, että omakohtaisesti mua ei välttämättä ollenkaan häiritse muiden ihmisten lapset ja heidän tinttailunsa, mutta omien lasten kiukuttelu julkisella paikalla tuntuu joskus tosi hirveältä.

Mulla on tapana uhkailla kauppiaalla. Tänään viimeksi, ku riehu kaupassa pikkukärryjen kanssa niin, että kaatoi ne. Sanoin, että " No nyt nostat ne kärryt pystyyn ja lopettat sen riehumisen. Kohta tulee Matti-setä katsoon, että mitä sie täällä sen kaupassa oikein riehut." Samalla jollaki toisella asiakkaalla soi puhelin, jatkoin sitten "No niin, sieltä se Matti jo soittelee, et mitä se (lapsen nimi) oikein touhuaa täällä". Poika nosti nopeasti kärryn ylös ja häipyi seuraavaan hyllyväliin kiltisti odottelemaan.

Aapeella ei tunnu olevan minkäänlaista kasvatuksellista otetta lapsiinsa. Saas nähdä millaisia heittiöitä heistä isompana oikein tulee.

Samaa mieltä, ei niin pienet laprsetkaan enää. Olisiko tuijottanut heidän kauneuttaan, Turkilmas on ainakin niin kaunis , vaikkakin iso nainen.

Mulla on tapana uhkailla kauppiaalla. Tänään viimeksi, ku riehu kaupassa pikkukärryjen kanssa niin, että kaatoi ne. Sanoin, että " No nyt nostat ne kärryt pystyyn ja lopettat sen riehumisen. Kohta tulee Matti-setä katsoon, että mitä sie täällä sen kaupassa oikein riehut." Samalla jollaki toisella asiakkaalla soi puhelin, jatkoin sitten "No niin, sieltä se Matti jo soittelee, et mitä se (lapsen nimi) oikein touhuaa täällä". Poika nosti nopeasti kärryn ylös ja häipyi seuraavaan hyllyväliin kiltisti odottelemaan.

Ai paha, tätä täytyy yrittää. Keljua valehdella, mutta voisi toimia...

Yhteistyössä