Miksi jotkut haluavat kauniillakin säällä vain oleskella sisätiloissa lasten kanssa`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";26615457]Ulkoilmaihmisenä tätä itsekin olen joskus miettinyt.
Kaveri on ihan huippu . Ei voi ulkoilla lasten kanssa jos:
-sataa
-tuulee liikaa
-on pakkasta
-on muuten vaan märkää tai kuraista
-aurinko paistaa
-on hellettä
-on liian kylmää
-on itikoita
Jos kuitenkin näistä huolimatta olisi hyvä keli niin tadaa.... sit tulee töllöstä jotain kivaa.[/QUOTE]

Suomen ilmasto on onneksi sellainen, että aina joku noista ehdoista pätee :D

Siis kuka tuollainen ei-ulkoileva ihminen on valittanut, että sisällä oleminen ahdistaa tai että päätä särkee? Kyllä ne on minun havaintojeni mukaan juuri ne päivittäin ulkoilevat, jotka ahdistuvat ja saavat päänsärkyä sisällä olemisesta.

Joskus se vaan on semmosta. Tänään oltiin heti aamusta ulkona rantsussa auringon paisteessa. 3v tyttö oli aivan nuutunut koko loppu päivän. Viiden jälkeen yritin ehdotela että mentäskö ulos niin vastaus oli että "Ei jaksa!" Itsellä kyllä sama homma tossa auringossa oleskelussa, vie voimat ihan totaalisesti ja uuvuttaa. Sitten vielä kun tää kämppä on sisältäkin niin kuuma ettei täälläkään pääse huilahtamaan.

Toinen syy sisällä oloon sen lisäksi että likka ei tahdo ulos on se että ite tekee kotihommia, siivoaa ym. ym. Tykkään heti aamusta aloittaa siivouksen ja sit pitääkin tehdä ruokaa ja sit on päikkärit ja sit menee heräillessä tunti (toi on kiukkunen ku apina kun herää päiksyiltä) ja sit pitääkin mennä kaupaan/asioille ja sit mahdollisesti kyläilemään ja sit onkin jo ilta eikä koko päivään oo ulkoiltu. Sermmosta se vaan on.

Meillä on oma piha, ja lapsi nukkuu siinä kylläkin, mutta on niin pieni ettei leiki vielä joten turha mennä sinne istumaan, koska en tykkää kuumuudesta enkä rusketu, enkä voi tehdä koulujuttuni siellä :S Joten siinä syyt. Ens kesänä tullaan olemaan jokapäivä ulkona kunhan poju tajuaakin siitä jotain :)

Kesäisin vietetään paljon aikaa neljän seinän sisällä. Voin tosi huonosti tällaisina päivinä kuin tänäänkin, viikkotolkulla jotain 25-30 helteitä on mulle oikeasti ihan helvettiä. Aamulla ja illalla voi ulkoilla, hoidetaan pihakukkia, käydään uimassa yms. mut muuten olen pelistä pois. Pilvinen kesäpäivä kelpaa hyvin, sade on pelkkää plussaa :)

Yhteistyössä