Miksi jotkut kuuntelevat musiikkia kannettavilla soittimilla kauhean suurella volyymillä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis mp3-soittimilla yms. Kun linja-autossa moni teini kuuntelee kauhean suurella volyymillä musiikkia ja kuuluu muutaman penkkirivin päähän se epämääräinen möly. Olisi kiva kuunnella rauhassa linja-auton radiota tai torkkua ilman sitä ärsyttävää mölyä. Kun se on sellaista epämääräisen kuuloista, tiedätte varmaan mitä tarkoitan.

Luulisi, että korviin kun noin kovaa kuunnellaan. Itte en edes viitti pitää kauhean lujalla sitä musiikkia jos mulla soitin mukana on, koska se ottaa korviin ja ajattelen muitakin.

Jostakin luin, että tuo kuulokkeilla kuunteleminen vaurioittaa monen kuuloa. Kuinkahan on noilla jotka kuuntelevat lujalla musiikkia? Mä ainakin olen huomannut oman kuulon vähän huonontuneen, mutta se johtuu siitä että olen meluisessa baarissa töissä.

En tiedä, ei kai ihmiset sitten ajattele omaa kuuloaan. Mullakin tinnittää jo korvat vaikka en oo koskaan omistanut tommosia laitteita. Teininä joskus tosin huudatin stereoita.. liikaa B)

Tulipa mieleeni eräs koominen tilanne parin viikon takaa.

Olin bussissa, ja mun takana istui joku, joka kuunteli mp3-soittimellaan pissismusiikkia. Anna Abreu, Britney, jne. Kuulokkeet korvilla, mutta ääni kuului selkeästi mun paikalle saakka.

Kun se tyyppi sitten nousi poistuakseen bussista, niin repesin. Se oli parikymppinen kundi, pitkät mustat hiukset, lävistyksiä ja tatuointeja, mustat vaatteet, niin metallistin tms näköinen kun olla voi - ja kuunteli tuollaista musaa :o :laugh: . Sen katu-uskottavuus karisi samantien :D

Yhteistyössä