Miksi kaikilla naisilla tuntuu olevan tarve saada vielä yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, että saa olla kotona, eikä tarvi mennä töihin.
Tai sitten on uusi suhde ja pitää saada senkin kanssa yhteinen "rakkauden hedelmä".
Kun ei ole elämässä muutakaan sisältöä.

Siinä noita vaihtoehtoja...

Lapselle on yleensä kivempi että on sisaruksia, kun että olisi ainoa lapsi. Usein aikuisetkin pääsee tuossa helpommalla. Lapset on ihania, miksei niitä voisi haluta enempää kuin yhden?

Olisin halunnut "vielä" yhden lapsen, jotta esikoisellani olisi ollut sisarus, leikkikaveri ja mahdollisesti myöhemmin aikuisiässä "läheisin" ihminen elämässä.

"Kaikilla naisilla"?
Eiköhän naisia ole tuossakin asiassa monenlaisia.
On niitä jotka haluaa monta lasta, niitä jotka haluaa yhden tai kaksi lasta ja niitä jotka ei halua yhtään.
On niitä, jotka ovat sovussa omien valintojensa kanssa ja osaavat kunnioittaa muidenkin valintoja.
On niitä, jotka ovat epävarmoja omista valinnoistaan ja yrittävät oikeuttaa ne pakottamalla muitakin samaan muottiin ja paheksumalla niitä jotka valitsevat toisin.
:)

[QUOTE="Kenguru";23563973]Lapselle on yleensä kivempi että on sisaruksia, kun että olisi ainoa lapsi. Usein aikuisetkin pääsee tuossa helpommalla. Lapset on ihania, miksei niitä voisi haluta enempää kuin yhden?[/QUOTE]

Mä nään punasta!!!!!!!! Mä nään aina punasta kun sanotaan että pääsee helpommalla ite kun tekee lapselle sisaruksen!!! Voi tauti mutta raivostuttaa. Miks pitää aina ja joka asiassa päästä niin helpolla. Eiks sitte pääsis HELPOMMALLA kun ei tekis yhtäkään lasta. Hitto soikoon kun ärsyttää. Me emme voi saada enempää kuin tuon ainokaisen, vaikka todella tahdottais. Eikä suinkaan siksi, että päästäs ite helpomalla. Mä nautin kun saan puuhata ja touhuta lapsen kanssa. Aikanaan hän menee hoitoon ja saa ikäistään seuraa, mutta yhä senkin jälkeen aion osallistua itsekin hänen kanssaan olemiseen. Vaikka olis lapsia 5, niin en tahtois päästä helpomalla. Piste. Kiitos kun sain avautua.

Ensinnäkin ei todellakaan kaikki halua.

Minä haluan, koska suku on kovin pieni, minulla ei itselläni sisaruksia, isä kuollut ja hänen puolen sukulaisiin ei ole yhteyttä, vanha äiti. Haluan, että lapsella on ihmisiä ympärillään ja haluan, että minua käy joku vanhainkodissa katsomassa :). Haluan tarjota lapselleni sellaisen lapsuuden, jota itse olisin halunnut, mutta en saanut (eli sisaruksia ja iso perhe).

Mä nään punasta!!!!!!!! Mä nään aina punasta kun sanotaan että pääsee helpommalla ite kun tekee lapselle sisaruksen!!! Voi tauti mutta raivostuttaa. Miks pitää aina ja joka asiassa päästä niin helpolla. Eiks sitte pääsis HELPOMMALLA kun ei tekis yhtäkään lasta. Hitto soikoon kun ärsyttää. Me emme voi saada enempää kuin tuon ainokaisen, vaikka todella tahdottais. Eikä suinkaan siksi, että päästäs ite helpomalla. Mä nautin kun saan puuhata ja touhuta lapsen kanssa. Aikanaan hän menee hoitoon ja saa ikäistään seuraa, mutta yhä senkin jälkeen aion osallistua itsekin hänen kanssaan olemiseen. Vaikka olis lapsia 5, niin en tahtois päästä helpomalla. Piste. Kiitos kun sain avautua.

Mä tätä niin peesaan! Itse olen kanssa ollut niin lapseni kanssa kuin olla ja voi. Aina ei jaksais, mutta kun pakko on (yh) niin lopulta koen kuitenkin, että olen saanut paljon enemmän kuin antanut.
Lapseni lähti 3v. hoitoon ja silti jatkoimme yhteisiä leikkejä, retkiä, askarteluja ja kaikkea mitä keksittiin eli en päässyt helpommalla, enkä edes halunnut :)

Eihän ole. Minulle ainakin riittää nämä kaksi lasta.

Ja kyllä se vain totta on, että pääsee helpommalla kun lapsia on kaksi. Meillä ainakin lapset leikkivät paljon yhdessä, eivätkä leikkeihinsä vanhempia kaipaa. Nykyään minulla on paljon vapaa-aikaa toisin kuin ennen, kun lapset eivät vielä leikkineen keskenään.

[QUOTE="Jaa-a";23563977]Olisin halunnut "vielä" yhden lapsen, jotta esikoisellani olisi ollut sisarus, leikkikaveri ja mahdollisesti myöhemmin aikuisiässä "läheisin" ihminen elämässä.[/QUOTE]

peesi

[QUOTE="vieras";23564161]Ei lapsia itselle tehdä vaan ihan heidän omaan tulevaan elämäänsä..
Itse koin, että sisaruksilla on turva toisistaan loppuelämäksi, tein kolme lasta.[/QUOTE]

Ai.. hyvä tietää. :) Itse haluaisin useamman lapsen, mutta ihan vain itseni iloksi, toki jos heistä on toisilleenkin iloa, on se vain plussaa. :) Itse olen ainoa lapsi, ja en ole ikinä halunnut sisaruksia, mutta kai sekin on vain hyvä asia koska eihän heitä ole. :D

[QUOTE="Vieras";23563944]No, että saa olla kotona, eikä tarvi mennä töihin.
Tai sitten on uusi suhde ja pitää saada senkin kanssa yhteinen "rakkauden hedelmä".
Kun ei ole elämässä muutakaan sisältöä.

Siinä noita vaihtoehtoja...[/QUOTE]

Mahtavia vaihtoehtoja, tunnet varmaan mielenkiintoisia ihmisiä :D

Oho, no johan kolahti kiukkusuoneen. Laitoinkin että USEIN aikuiset pääse helpommalla, ja näin on. Ei yleensä nyt heti vauvaiässä, mutta kun lapset ovat jo vähän vanhempia, niin onhan niistä usein toisillensa seuraa. Miksi ei saisi ajatella että itsekkin pääsee helpommalla jos tekee toisenkin lapsen? Moni näin kuitenkin ajattelee, ja kun kerran lapsellekkin on kivempi. Ja useimmat kuitenkin haluaa päästä helpommalla jos se vaan on mahdollista. Itse kuljen autolla töihin koska pääsen helpommalla.

Ymmärrän että suututtaa jos ei itse voi saada toista lasta, mutta en minä sitä arvostellut. Ihan vaan annettuun kysymykseen vastasin, ja sitä pohdin mitä pyydettiin.

No olen yksin esikoisen tehnyt, niin jos tulen parisuhteessa olemaan niin olisihan se kiva saada lapsi jonkun rakkaan ihmisenkin kanssa. Ja kokea millaista se odottaminen ja vauvan hoito jonkun toisen kanssa on. Ja lisäksi olishan se kiva jos poika saisi joskus pikkuveljen tai siskon.

No ei mulla vaan ole. En halua enää yhtään. Mutta onkin jo 3 ja nämä olen halunnut. Kiva, kun on lapsilla sisaruksia. Keksivät vaikka mitä kivoja leikkejä ja juttuja keskenään, sitä on ilo seurata!

Yhteistyössä