Miksi kaikilla on niin hapan pärstävärkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti neljälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti neljälle

Vieras
Siinähän se tulikin, melko suoraan mutta kun.
Milloin olet viimeksi ulkona liikkuessasi muistanut hymyillä vastaantulevalle? Ihan vaan ilman syytä, muistaen että kun hymyilet niin koko maailma hymyilee sinulle.
Entäs, milloin viimeksi olet auttanut jollain tapaa toista ihan omast vapaasta halusta auttaa, ilman mitään taka-ajatuksia?

Tosiaan tänään mua vastaan käveli vanhahko mies ja hymyili mulle ja lapsille niin suloisesti :)
sit seuraava papparainen vaa mulkas, ku hymyilin tottakai sillekin tapani mukaan :D

Niin, hyväntahtoinen hymy kohdatessa kanssaihmisen saa ihmeitä aikaan. Se ei ketään satuta.
Auttaminen samaa kuin hyvän/hyvin tekeminen? Joskus tosin siitäkin saattaa saada itselleen pahan mielen.

Menkääpäs Helsingin keskustaan hymyilemään, niin heti on joku limainen äijä tai känniäliö tai maailmanparantaja lyöttäymässä seuraan/kerjäämässä/vonkaamassa/pyytämässä rahaa/feissaamassa. Paljon helpompaa vääntää naama norsunv*tulle kun lähtee ulos, niin saa olla rauhassakin joskus.

Mä olen hirmu positiivinen ihminen, mutta en mä kyllä tuikituntemattomia kaduilla tuijota ja niille hymyile.
Mutta kun sanon vaikkapa kiitos bussikuskille, tai mulle oven avanneelle henkilölle, niin hymyilen samalla.

Mä voin myöntää että olen ollut tänään todella happaman näköinen. Minulla on kaikkiveetuttaajaärsyttää-fiilis ollut koko päivän.
Tasan yksi tuntematon ihminen on saanut minulta tänään hymyn, sekin tosin oli aika väkinäinen irvistys jonka piti muistuttaa hymyä. :snotty:

Ei mulla vaan oo hapanta naamaa, ollu muutaaan päivään ainakaan :whistle:

Se näyttää ehkä enemmän tältä
n015.gif

Kaivelin ulko-ovella (kaupungissa kadulla) avaimia laukun pohjalta omissa ajatuksissani. Olin vissiin hymyillyt, sillä ohikulkeva keski-ikäinen mies (ei juoppo tai muutenkaan hiipparin näköinen) yhtäkkiä pysähtyi ja sanoi: "Ihana kun sulla on niin lempeä ja hymyilevä ilme kasvoillasi. Se on niin harvinaista." Sitten jatkoi vaan matkaansa. Mun hymy ainakin hetkeksi siitä vaan leveni! :)

Mä hymyilen paljon ihmisille kaupungilla, mutta mä olenkin asunut ulkomailla kymmenen vuotta ja olen tottunut siihen, että ihmisille voi jutella ja hymyillä ilman sen kummempaa syytä.. Valitettavasti sellainen ero nimittäin on, että Suomessa ei vaan oteta kontaktia niin vaan..

Täytyy myöntää etten nyt jaksanut paljon hymyillä pe-ruuhkassa kassajonoissa. Teki mieli ennemminkin haistatella ja irvistellä.
Kyllä se tästä taas iloksi muuttuu kun saan ruokaa.

Yleensä kyllä hymyilen jos katson vastaantulijaa liian pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Siinähän se tulikin, melko suoraan mutta kun.
Milloin olet viimeksi ulkona liikkuessasi muistanut hymyillä vastaantulevalle? Ihan vaan ilman syytä, muistaen että kun hymyilet niin koko maailma hymyilee sinulle.
Entäs, milloin viimeksi olet auttanut jollain tapaa toista ihan omast vapaasta halusta auttaa, ilman mitään taka-ajatuksia?

Miksi mun pitäis hynillä tuntemattomille. Jos kävelen kaupungilla niin todellakin mulla mielessä ihan muut asiat, kuin vastaan tulijat. Saan kuule hymyillä yllinkyllin töissäkin (palveluala) vaikka ei nii hymyilyittäisikään, että kai mulla on oikeus kaupungilla kulkee ihan sen näköisenä, kun huvittaa, eli olla miettimättä, että missä asennossa suu on.
Enkä todellakaan kaipaa mitään koko maailman hymyjä.

Autan kyllä aina apua tarvitsevia ja ihan mielelläni ja jopa hymyillen, mutta en näe syytä miksi minun pitäisi ottaa minkäänlaista kontaktia (esim. hymy) jokaiseen vastaan tulijaan.

En mä vastaantulijoille varta vasten yleensä hymyile, mutta hymyilen jos hymyilyttää. Tänään töistä tullessa huomasin moneen otteeseen hymyileväni, oli niin onnellisen kepeä ja tyytyväinen perjantai-olo.

Toki autan muita, jos sopiva tilanne tulee eteen.

Niin, ja auttavainenkin olen. Viimeksi huomasin jonkun papparaisen sytyttelevän piippuaan toimimattomalla tulivehkeellä, joten kävelin itse partamiehen luo ja tarjosin sytkäriä. :saint: