Miksi kaikki olettaa yh-äitien elävän muiden kustannuksella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt...

Vieras
Siis ihan v**uttaa moinen yleistäminen!!!
Mä olen monikko perheen yh, käyn töissä ja maksan asuntolainaa. Tukia en saa, paitsi yh-korotuksen lapsilisään. Elareita mieheltä minimimäärän. Olenko mä nyt sitten joku yhteiskunnan elätti???

Tuota mäkin lapsena ihmettelin!! Äiti oli yh, ja aina kaverit puhu et "te saatte varmaan kivasti tukia sitten" Justjoo!

Jokainen saa oman elantonsa tehdä, ja meillä äiti opiskeli hyvään ammattiin jonka takia mitään köyhiä ei oltu. Ihailen äitiäni suunnattomasti, toivottavasti itsekin pääsen yhtä pitkälle mitä hän<3

Mulle on monesti oletuksena sanottu, että mähän SAAN asumistukea. Aijaa saan vai? Ei työssäkäyvät saa, ainakaan yleisesti.. kuten en minäkään. Ei siinä kysellä onko yh vai ei.

Ainoa tuki tosiaan joka yhteiskunnalta tulee, on tuo lapsilisän yh-korotus joka on jotain 50 euron luokkaa.

Se on katos aika iso raha se 200€, joten siitä kannataa olla kateellinen. ;) Mut kun ne jotkut ydinperheen vanhemmat ei millään tajua sitä, että jos mä saan lapsen isältä / kelalta kerran kuussa pankkitilin kautta sen minimielarin lapsen elatukseen niin se tuntuu isommalta, mutta kun heillä se isä osallistuu tasaiseen tahtiin pitkin kuukautta niihin perheen ja lasten kuluihin (ainakin toivottavasti), niin eihän se näy silloin tavallaan "missään". Eli oikeastaan ainut "ylimääräinen" on lapsilisän yh-korotus, mitä ei kahden vanhemman perheet saa. Muut tuet (asumistuki, ttt) on samalla tavalla haettavissa heillekin, jos edellytykset täyttyy. Ja jos se muksu on yhdessä tehty, niin miksi isän pitäs silloin päästä vastuustaan lapsen elatukseen? Eikä sekään ole meidän syy, jos yhteiskunta antaa tukea siihen elatukseen, jos isä siitä laistaa.

Niin ja itsekin käyn töissä, enkä saa todellakaan mitään muita tukia yhteiskunnalta, kuin tuon yh-korotuksen ja elatuksesta osan.

Olen myös tuplien yh. Josku tuo ihmisten oletus tuista ärsyttä, mutta olen päässyt monessa asiassa zen-tilaan ja ajattelen, että antaa ihmisten puhua. Ei kosketa minua, tiedän itse paremmin, mistä rahani tulevat. Käyn töissä, maksan asuntolainaa, täydet päivähoitomaksut, ajan omalla autolla jne. Kovin paljon ei ole ylimääräistä, mutta eletään ihan mukavasti ja joskus myös matkustellaan pidemmälle. Yhteiskunnan maksama tuki on lapsilisän yh-korotus, lisäksi lasten isä maksaa elatusavut.

Ihmiset elävät niin sisällä omassa elämäntilanteessaan ja näkevät sen mitä haluavat:" Yh:t elävät tuilla, ei se omakaan mies koskaan missään auta, joten käytännössä olen myös yh jne." Ei haittaa enää minua vaikkeivat mistään mitään tiedäkään. Kertoo mielestäni paljon ko. henkilön näköalattomuudesta.

Yhteistyössä