Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sen verran sosiaalinen pitäisi olla, että tulee toimeen toisien kanssa tarvittaessa.
Sitä samaa sopinee toivoa siltä sosiaaliseltakin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sen verran sosiaalinen pitäisi olla, että tulee toimeen toisien kanssa tarvittaessa.
Alkuperäinen kirjoittaja mitä te teette elääksenne:Pilipali vaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Riittävän hyvät sosiaaliset taidot helpottavat elämää merkittävällä tavalla ja on täysin luonnollista pitää sosiaalisuutta l. hyviä sosiaalisia taitoja toivottavana piirteenä ihmisessä. Epäsosiaalinen ihminen ei ole täysin epäonnistunut tai luuseri, mutta elämänlaatu saattaa kärsiä oleellisesti siitä, ettei osaa elää ja toimia muiden ihmisten kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:Meidän kuopus on aika epäsosiaalinen, tai siis leikkii kyllä muidenkin lasten kanssa, mutta mieluummin itsekseen. Jatkuvasti valitetaan päiväkodista, että pitäis olla sosiaalisempi jne. Mä olen sanonu että ei pidä jos ei halua, että ei kaikki ihmiset ole sosiaalisia eikä tarttekkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Kaikki eivät ole sosiaalisia eikä tarvitsekaan.
Sen verran toki täytyy ihmisiä "sietää" että pystyy normaaliin kanssakäymisenn esim. työelämässä...
Sitä samaa sopinee toivoa siltä sosiaaliseltakin?![]()
Millainen ihminen sitten on sosiaalinen? Onko se sellainen räväkkä joka alkaa juttusille jokaisen kanssa? Vai sellainen joka tulee toimeen useimpien kanssa?
I
Minäkään en ole sosiaalinen, en erityisesti pidä ihmisistä. Ja olen kovasti yrittänyt. :| Vähän huolestuttaa pojan puolesta, mitä siitä tulee kun itse olen niin vetäytyvä. Ja miehelläkin on aspergerin piirteitä. Mä viihdyn kyllä mun kavereiden seurassa ja olen heidän kanssa puhelias, mutta en vieraiden ihmisten. Ja kyllä ahdistaa kun pitää olla niin samperin sosiaalinen, reipas ja vaikka mitä paskaa että sais työpaikan.
Minun mielestä sosiaalisuus tarkoittaa nimenomaan, taitoja milla tullaan toisten kanssa toimeen. On ihmisiä, jotka kyllä lörpöttelee, mutta ei osaa kuunnella tai ihmisiä, jotka helposti tutustuvat, mutta eivät kykene pidempiaikaisiin kaverisuhteisiin. Mielestäni he eivät ole sosiaalisia.
Ei vaan kyseessä on sosiaaliset taidot. Sosiaalinen ihminen on ihminen joka tykkää olla toisten seurassa, isossa porukassa, huomion keskipisteenä jne. Hyvät sosiaaliset taidot omaava ihminen tietää miten toimia missäkin sosiaalisissa tilanteissa. On ihmisiä joilla on hyvät sosiaaliset taidot, mutta kun he saavat päättää he viettävät mieluiten aikaa yksin kuin toisten ihmisten seurassa. Olisikin ehkä parempi puhua ekstrovertista ettei asiaa sekotettaisi sosiaalisten taitojen kanssa.