Miksi keskenmenovuoto ei käynnisty kunnolla? Rv 5+6, ajoittaisia alavatsakipuja ja ruskeaa niukkaa vuotoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt menossa rv.5+6.
Tänään kävin ultrassa terveyskeskuksessa neljä päivää jatkuneen ruskean vuodon ja ajoittaisten alavatsakipujen vuoksi. Lääkäri katseli ultralla hyvin pitkään, ja sanoi, että ei nähnyt kohdussa mitään. Ja että voisin mennä gynekologille tarkastuttamaan vielä asiaa myöhemmin.

Yhtään särkylääkkeitä ei ole tarvinnut ottaa kipuun, joka on enemmänkin sellaista nipistelyä, kuin menkkakouristuksia.

Ensimmäinen keskenmeno samoilla rv. 5+4 lähti käyntiin melko nopeasti runsastuvalla vuodolla ja ihan kunnnon kivuilla.

Miksi vuoto ei ala kunnolla?
Haluaisin vain unohtaa tämän, ja aloittaa yrityksen taas uudelleen.

Älä kiirehdi.Mitäs jos siellä kuitenkin kasvaa pieni vauvan alku ja se ei näkynyt vielä ultrassa. Oliko ultra vatsan päältä vai emättimen kautta tehtynä.? Mä kävin viikolla oliko 6 ja ei näkynyt kuin ruskuaispussi ja nyt toi 3 vee meni just nukkumaan.

[QUOTE="Josssu";26409155]Älä kiirehdi.Mitäs jos siellä kuitenkin kasvaa pieni vauvan alku ja se ei näkynyt vielä ultrassa. Oliko ultra vatsan päältä vai emättimen kautta tehtynä.? Mä kävin viikolla oliko 6 ja ei näkynyt kuin ruskuaispussi ja nyt toi 3 vee meni just nukkumaan.[/QUOTE]

En enää jaksa uskoa, että meille tulisi vauva :(
Nuori terveyskeskuslääkäri katsoi ultralla emättimen kautta.

[QUOTE="Joops";26409279]Monilla on alkuraskaudesta niukkaa ruskeaa vuotoa (tai ihan veristäkin). Ei sulla välttämättä ole keskenmeno. Äläs nyt hättäile vielä.[/QUOTE]

Pahoin pelkään, että kyseessä on kuitenkin keskenmeno, kun minulla on nuita vatsan nipistelyjäkin.

Rinnat ei enää ole yhtä arat kuin plussatessa, eikä minulla ole oikein mitään raskausoireita, ehkä väsymystä vain jonkin verran.

[QUOTE="sini";26409940]Voi olla kohdunulkoinen.[/QUOTE]

Sen epäilyn vuoksi varmaan pääsinkin ultraan, vaikka muutoin ei tässä vaiheessa taideta ottaa lääkärin vastaanotolle. Huomenna otetaan labrakokeet (en tiedä otetaanko pissa vai verikokeet???). Kahden viikon päästä on ultra, jossa katsotaan, onko kohtu tyhjentynyt.

Testi näyttää edelleen vahvaa plussaa.

Viikon on jo tuhrutellut ruskeaa vuotoa ja välillä punertavanruskeaa vertakin.

Eikö testiviivan pitäis hiipua todela nopeasti näin varhaisen vaiheen keskenmenossa?

Epäilenpä tuota keskenmenoa. Itsellä näyky rv 5-6 vain ruskuaispussi jossa oli pineni katkarapu.
ultraaja ei edes aluksi saanut mitään näkymään ja epäili etten olisikaan raskaana,pyysi sitten vielä toista ultraajaa ja hän sai näkymään. Sekin oli pienestä kiinni,näytti viellä että kuinka ei tarvinnut sauvaa liikuttaa kuin vähän toiseen suuntaan,niin johan taas ruskuaispussi hävisi näkyvistä.Pieni ruskea vuoto alkuraskaudessakin on ihan normaalia.

Toivoisin niin kovasti, ettei tämä olisi keskenmeno. Vauva olisi niin kovin toivottu, jo 1,5 vuoden ajan.

Minua vain epäilyttää että minulla ei ole raskausoireita juuri ollenkaan. Rinnat ovat vain kovemmin painellessa arat, ja sen lisäksi muita oireita ei olekaan, ehkä vain hieman enemmän väsymystä.

itelläni on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja ne on ultrissa huomattu molemmat. Ekalla kerralla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Toisella kertaa ei lääkkeet auttanu ja meni kaavintaan. Ei se vuoto siis aina automaattisesti tule ja tyhjennä kohtua jos keskenmeno on.

voi pysyä mukana vuodosta huolimatta. olet sellasilla viikoilla ettei niillä välttämättä mitään vielä näy. Katsoivatko löytyisikö vuotoihin muuta syytä, kun keskenmeno?

[QUOTE="hmh";26414481]Jos testi plussalla ja vuoto niukka, niin ei se välttämättä tosiaan ole keskenmeno...

Peukkuja.[/QUOTE]

kyllähän se testi näyttää pitkään plussaa vaikka keskenmeno oisikin. verikokeissakin vielä kuukaudenkin päästä voi vielä olla raskaushormonia.

Yhteistyössä