Miksi kieroilevat ihmiset pärjää?

Rättipatteri

Jäsen
05.03.2008
371
1
16
Mä tunnen yhden. Siis se on ihan ala-asteajoilta asti ollut sellanen pikkuvanha ja kiinnostunut kaikesta yhteiskunnallisesta ja vaikuttamisesta. Se on pärjännyt seurassa kuin seurassa ja aina yhtä suosittu. On tosi kiva ja huumorintajuinen. Mutta, mua ärsyttää että hyvin hyvin harva tietää millanen tää henkilö on oikeesti. Kiero kuin korkkiruuvi ettei paskakaan osu pönttöön. Pitää siis oscarin arvoista kulissia ympärillä ja piiri pieni pyörii vaikka oikeesti on kaikkea muuta kuin antaa ymmärtää. Lukiossa esim. kirjoitutti ruotsin ja enkun aineet yhdellä hiukan "rassukalla" tytöllä ja osti tälle palkaksi donitsin :o Ja tää tyttö autto sitä, aina. Käytti häikäilemättömästi hyväksi aina ja kaikkia ja lähes kaikissa asioissa.

Tää tyyppi on niin kova kieroilija ja manipuloija että tiedän hänen pääsevän pitkälle elämässään. Miksi usein ihmiset, jotka kieroilevat, pärjäävät hyvin ainakin työelämässä? Ja mä ihmettelen sitä, että miten ne uskaltavat pärjätä, eikö ne pelkää sitä että kun on päässyt tarpeeksi korkeeseen virkaan, joku tulee ja paljastaa sun elämästäs kaiken, kaikki vilunkipelit ym. Tai kai ne on niin itsevarmoja että kukaan ei niitä uskalla hetkauttaa..

Esimerkiksi monessa "todella" menestyvässä ihmisessähän on psykopaattisia piirteitä. Heiltä tuntuu puuttuvan niin sanotusti myötätunto (empatia) muita ihmisiä ja asioita kohtaan. Yleensä äärettömän älykkäitä juuri tämän asian ansiosta. Oppivat monesti "opittua empatiaa ja tunneälyä" jota sitten käyttävät surutta ympäristön manipuloimiseen. Tälläinen ihminen kun tekee virheen niin omassa maailmassaan hän ei ole tehnyt mitään vaan syy on aina jonkun toisen. Niin kuin tämä ala-astepoika (siihen aikaan) olisi vain sanonut "No, mut tää tyttö sanoi että Haluaa tehdä ne kirjotelmat ja mä nyt annoin ainakin donitsin sille siitä hyvästä..". yms...

Samaiset piirteet löytyy meistä jokaisesta =) kun saatamme ladella jonkun hätävalheen tai valkoisen valheen. Mutta tavallisessa ihmisessä tämä yleensä paniikista saatu "kohtaus" menee ohi ja normaalisti siitä saattaa tuntea huonoa omaatuntoa. Näillä toisilla ihmisillä taas välittäjäaineet aivoissa vaan eivät toimi ja he elävät "omaa onnellista maailmaansa" päivästä toiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Ikävä kyllä näin näyttää olevan. Mutta luulen, että henkilö ei välttämättä sisimmässään voi kovin hyvin.

Kuten tuolla edellä kirjoitan niin nämä kyseiset henkilöt eivät oikeasti näe tekevänsä mitään väärää vaan muut ovat väärässä jos toisin väittävät. Ja he voivat oikein hyvin sisimmässään niin kauan kuin oma maailma kulkee eteenpäin niin kuin sen ovat suunnitelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:
Esimerkiksi monessa "todella" menestyvässä ihmisessähän on psykopaattisia piirteitä. Heiltä tuntuu puuttuvan niin sanotusti myötätunto (empatia) muita ihmisiä ja asioita kohtaan. Yleensä äärettömän älykkäitä juuri tämän asian ansiosta. Oppivat monesti "opittua empatiaa ja tunneälyä" jota sitten käyttävät surutta ympäristön manipuloimiseen. Tälläinen ihminen kun tekee virheen niin omassa maailmassaan hän ei ole tehnyt mitään vaan syy on aina jonkun toisen. Niin kuin tämä ala-astepoika (siihen aikaan) olisi vain sanonut "No, mut tää tyttö sanoi että Haluaa tehdä ne kirjotelmat ja mä nyt annoin ainakin donitsin sille siitä hyvästä..". yms...

Samaiset piirteet löytyy meistä jokaisesta =) kun saatamme ladella jonkun hätävalheen tai valkoisen valheen. Mutta tavallisessa ihmisessä tämä yleensä paniikista saatu "kohtaus" menee ohi ja normaalisti siitä saattaa tuntea huonoa omaatuntoa. Näillä toisilla ihmisillä taas välittäjäaineet aivoissa vaan eivät toimi ja he elävät "omaa onnellista maailmaansa" päivästä toiseen...

No itseasiassa mä olen pohtinut tämän kyseisen tyypin kohdalla että hällä on ihan psykopaattisia piirteitä. Juurikin tuo empatian puute. Ja se, että hän ei esimerkiksi koskaan ole ollut rakastunut (okei, ehkä se ei niin harvinaista ole, mutta...). Ja kerran hän sanoi hankkivansa vaimon ja pari lasta ihan vain sen takia että se toisi uskottavuutta hänen uralleen. :headwall:

Mua surettaa tää tyyppi, koska on mulle tosi tärkeä kaveri ja on ollu kauan aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mun mielestä kieroilu on hyvinkin sallittua saavuttaakseen tavoitteensa, mikäli se sen vaatii

Ilmeisesti sä et tunne mitään omantunnonpistoksia jos et toimi rehdisti.

Mutta tottahan se on että aika harva ihminen pääsee korkeisiin virkoihin pelkän rehtiyden ansiosta. Pitää osata käyttää kyynärpäitä ja viis veisata muiden tunteista. Ja totta kai, nuoleskella huomaamattomasti isompien kihojen pyllynvälejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Mun mielestä kieroilu on hyvinkin sallittua saavuttaakseen tavoitteensa, mikäli se sen vaatii

Ilmeisesti sä et tunne mitään omantunnonpistoksia jos et toimi rehdisti.

Mutta tottahan se on että aika harva ihminen pääsee korkeisiin virkoihin pelkän rehtiyden ansiosta. Pitää osata käyttää kyynärpäitä ja viis veisata muiden tunteista. Ja totta kai, nuoleskella huomaamattomasti isompien kihojen pyllynvälejä.

juu, siis nimenomaan se perseennuolenta on kuule semmonen taitolaji ettei tosikaan... vierestä seuranneena niin ei tee juurikaan muuta ku hävettää ja nolottaa... huh..

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

aha... pyhittääkö se kaikki keinot? :whistle:

Ei, mut paljon. Kyl mä olisin valmis käyttää häikäilemättömiä keinoja saavuttaakseni jonkun jutun, jos mulla olisi joku target ja sinne ei muuta mahdollisuutta olisi, ainakaan varmaa mahdollisuutta ja eiinä ole varaa sit funtsia, että voi voi, mitähän Teppo tai Seppo raukan nyt käy, kun mä teen näin.

Ei, mut paljon. Kyl mä olisin valmis käyttää häikäilemättömiä keinoja saavuttaakseni jonkun jutun, jos mulla olisi joku target ja sinne ei muuta mahdollisuutta olisi, ainakaan varmaa mahdollisuutta

ahaaa.... oispas kiva tietää jotta mitkä on ne häikäilemättömät keinot... eli kuinka häijyksi muuttuisit...

Ei, mut paljon. Kyl mä olisin valmis käyttää häikäilemättömiä keinoja saavuttaakseni jonkun jutun, jos mulla olisi joku target ja sinne ei muuta mahdollisuutta olisi, ainakaan varmaa mahdollisuutta

ahaaa.... oispas kiva tietää jotta mitkä on ne häikäilemättömät keinot... eli kuinka häijyksi muuttuisit...

Sitä on hankala sanoo tässä vaiheessa, koska mulla ei ole nyt minkään valtakunnan tarvetta kieroilla. Voi olla, että asiat tulee muuttuu lähitulevaisuudessa, mut se on sit sen ajan murhe. Suureenkaan perseen nuolentaan en kyl alkaisi,mut olisin valmis kyl kilpailijat murskaamaan jollain vilpillä tai muulla keinolla. Piittaamatta siitä, mitä heille käy. Jos siis asia sen vaatii

Sitä on hankala sanoo tässä vaiheessa, koska mulla ei ole nyt minkään valtakunnan tarvetta kieroilla. Voi olla, että asiat tulee muuttuu lähitulevaisuudessa, mut se on sit sen ajan murhe. Suureenkaan perseen nuolentaan en kyl alkaisi,mut olisin valmis kyl kilpailijat murskaamaan jollain vilpillä tai muulla keinolla. Piittaamatta siitä, mitä heille käy. Jos siis asia sen vaatii

Ja sä sit tavoitteeseen päästyäs pokailisit ihan rauhassa ja tuntisit hyvää fiilistä ku oot kaiken ansainnu, kieroilujes jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:

Ja sä sit tavoitteeseen päästyäs pokailisit ihan rauhassa ja tuntisit hyvää fiilistä ku oot kaiken ansainnu, kieroilujes jälkeen?

On sekin rankkaa duunia. Joten kyllä. Miks mä funtsisin, millä mä olisin tavoitteeseen päässyt? Tärkeintä olisi se, että olen päässyt.

Ja okei hei. Mä puhun nyt miten toimisin LUULTAVASTI, jos sellainen tilanne olisi

Mullakin on valitettavasti kokemuksia yhestä kieroilevasta ihmisestä ja olen sitä miettinyt kans että miten ne oikeesti pärjää mutta pärjäähän ne tolla kieroilulla ja manipuloinnilla. Tää ihminen on menettänyt tosi paljon ystäviä kun ystävät on huomanneet mikä paska se ihminen loppujen lopuksi on. Ja aina on muissa ihmisissä vika tai syy, jos jotain tapahtuu, ei hänessä koskaan. Mullekin teki aina temppujaan ja sitten syytti mua että mä aiheutin ne ite yms paskaa ja mun miehelle kans sanoi noin kun mies sanoi sille että lopettaa tollaset pelleilyt.
Ei ole tarvinnut enää olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä kolmeen vuoteen. En jaksanut sitä kieroilua enkä muutakaan mitä se ihminen puuhasi. Ja käytti muakin häikäilemättömästi hyväkseen vähän joka asiassa vaikka toisin väittikin kun laitoin välit poikki. Ja sitten myös sanoi että kaikki kuulemma mua vihaa ym. Jos se olisi totta ollut niin en olisi varmaan tässä, olisin lähtenyt paikkakunnalta helkuttiin mutta toisaalta olisin antanut hänelle voiton ja sitähän mä en hälle suo että voittaa siinä että saa mut häädettyä pois paikkakunnalta jonkun paskan puhumisen ansiosta.

Yhteistyössä