Miksi kissa käyttäytyy näin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joku selitys?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joku selitys?

Vieras
Kun lapsi "läähättää", kissa alkaa hiipimään ja "vaanimaan" aivan hitaasti ja varovasti kohti lasta. Liikkeet on ihan hidastettuja, kun lähestyy läähättävää lasta. Ja kun lapsi purskahtaa nauruun katsoessaan omituista kissaa, kissa säikähtää ja juoksee karkuun.

Ja taas sama juttu kun lapsi aloittaa.

Ihme otus, miks se tekee noin?
 
Tuo on kissan saalistuskäyttäytymistä. Kai siinä läähätyksessä joku kiehtoo kissaa, ehkä sen mielestä se kuulostaa vahingoittuneen eläimen ääneltä tms.
 
Ehkä se kissasta kuulostaa se läähätys riutuvan kuolemassa olevan eläimen ääneltä :)

Meillä on 2 devon rexiä ja ne on kyllä hauskoja. Toinen tykkää hirveästi saunomisesta ja toinen potee kovaa laukku- ja sukkafetissiä ja tykkää punaisesta :D On aina makoilemassa tai tunkemassa laukkuun tai kassiin ja kantelee sukkia muristen mennessään :)
 
[QUOTE="vieras";27040847]Tuo on kissan saalistuskäyttäytymistä. Kai siinä läähätyksessä joku kiehtoo kissaa, ehkä sen mielestä se kuulostaa vahingoittuneen eläimen ääneltä tms.[/QUOTE]

Joo, se yrittää hyökkäillä lapsen kimppuun tuossa tilanteessa.
Sanoinkin just pojalle, että sä vissiin kuulostat kissan mielestä hengästyneeltä hiireltä :D
 
Ehkä se kissasta kuulostaa se läähätys riutuvan kuolemassa olevan eläimen ääneltä :)

Meillä on 2 devon rexiä ja ne on kyllä hauskoja. Toinen tykkää hirveästi saunomisesta ja toinen potee kovaa laukku- ja sukkafetissiä ja tykkää punaisesta :D On aina makoilemassa tai tunkemassa laukkuun tai kassiin ja kantelee sukkia muristen mennessään :)

Meidän kissalla on myös tuo laukku- ja kenkäfetissi. Kaikkii mahdollisiin laukkuihin, kasseihin ja KENKIIN on tunkemassa. Jos ei muuten, niin sitten vaan makaa niitten päällä.
 
Meidän kissalla on myös tuo laukku- ja kenkäfetissi. Kaikkii mahdollisiin laukkuihin, kasseihin ja KENKIIN on tunkemassa. Jos ei muuten, niin sitten vaan makaa niitten päällä.
Täällä muovipusseja rakastava kissa! Ruokakassit saa kyytiä ku kissa tulee odottamaan kauppareissun jälkeen että pussi on tyhjennetty ja pääsee leikkimään. Valvotusti toki, koska muovipussi on kyl vähän vaarallinen leikkikalu. Joskus pääkin jää jumiin sinne kahvaosaan, mutta islti on leikittävä lisää. =)
Aamulla jos ei kisun mielestä porukka herää tarpeeks aikasin, ni hakee muovipussin kaapista ja alkaa järsimään sitä ja siitähän lähtee aika ärsyttävä ääni. Jo vain loppuu unet kaikilla.
 
Meiän kissa alkaa myös hidastumaan, ja jos sitä ei kiellä se voi käydä räpsäsemässä lasta.. Välillä niillä on tuijotuskilpailu jolloin kisu alkaa hitaasti kaartamaan lasta. :D
 
Meidän kissa tykkää TULOSTIMEN äänestä. ;O Se tulee aina vaanimaan sitä äänen kuullessaan. Ja sitten se yrittää saalistaa tassulla papereita. :D Kissat on tosi hupsuja ja ihania.
 

Similar threads

V
Viestiä
20
Luettu
5K
V
L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä