Miksi kiusaatte Savannaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYLLÄSTYNYT pullukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Sitä saa mitä tilaa. Jos kohtelee lapsiaan kuin vierasta sikaa ja vielä tulee sen tänne kertomaan, niin sitten pitää ottaa vastaan ne kommentitkin (mietin edellistä itse lukemaani ketjua, missä mietti kuinka läski lapsi saadaan laihtumaan kun se ei itse tajuu). Kuka tahansa, joka kysyy jotain näin yleiseltä palstalta, ottaa riskin, ettei kaikki tykkää.

:laugh: :laugh: kuin sika :o :laugh:

sorry mut mä en halua että mun lapsi olisi ylipainoinen, enkä enää ihmettelee miks suomessa ylipaino on ongelma, ehkä kun ei se kuulema ole tärkeä, eikä täällä saa ajattella kauneutta se on jotenkin liikaista asia, ei myöskään terveyttää

No oon mäki esikoiselta kieltänyt herkuttelut kotona koska hän saa iskällään ihan liikaa kaikkea herkkua... Sitten kun hän kysyy et miksi on näin niin oon selittänyt että muuten menee hampaat ja terveys, no sitten hän kysyy et miten menee terveys ja oon todennut että hänestä tulee yhtä lihava kuin mummusta ja mammasta... :ashamed:

oikein =)

mut hei, sä oot laihaa kuin tikku itse =)

Muahhaahah, muru... Mä oon lihonnut 7 kiloa siitä kun ollaan viimeks nähty enkä mä silloinkaan mikään laiha ollut :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Sitä saa mitä tilaa. Jos kohtelee lapsiaan kuin vierasta sikaa ja vielä tulee sen tänne kertomaan, niin sitten pitää ottaa vastaan ne kommentitkin (mietin edellistä itse lukemaani ketjua, missä mietti kuinka läski lapsi saadaan laihtumaan kun se ei itse tajuu). Kuka tahansa, joka kysyy jotain näin yleiseltä palstalta, ottaa riskin, ettei kaikki tykkää.

:laugh: :laugh: kuin sika :o :laugh:

sorry mut mä en halua että mun lapsi olisi ylipainoinen, enkä enää ihmettelee miks suomessa ylipaino on ongelma, ehkä kun ei se kuulema ole tärkeä, eikä täällä saa ajattella kauneutta se on jotenkin liikaista asia, ei myöskään terveyttää

No oon mäki esikoiselta kieltänyt herkuttelut kotona koska hän saa iskällään ihan liikaa kaikkea herkkua... Sitten kun hän kysyy et miksi on näin niin oon selittänyt että muuten menee hampaat ja terveys, no sitten hän kysyy et miten menee terveys ja oon todennut että hänestä tulee yhtä lihava kuin mummusta ja mammasta... :ashamed:

oikein =)

mut hei, sä oot laihaa kuin tikku itse =)

Muahhaahah, muru... Mä oon lihonnut 7 kiloa siitä kun ollaan viimeks nähty enkä mä silloinkaan mikään laiha ollut :snotty:

7 ei ole edes paljon sulle, vaan vähän =) sä olit jo viimeks tosi laihaa kun sua näin. Mä muuten kans lihosin ja nyt taas ne kilot meni jonnekin, ehkä kun pari viikkoa kova stressia ja liikun hirveästi paikasta toiseen :x 2ssa vkossa 6kg meni :o eli olin 61noin ja nyt 54 olin kyllä eilenkin vähän shokissa että ne meni, mut odottan kun stressi loppu sitten taa ne tulee takas :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
En kyllä usko että savannalle joku oisi kateellinen.. kyllä täällä on varmasti monia jolla ihan komea ja ihana mies, lapsia iso talo ja hyvä työpaikka. Turhaa ylistystä toi että ne jotka savannaa haukkuu on kateellisii.. täällä aina vedetää esin toi kateellisuuskortti huoh. Heti kun joku vähänki arvostelee jotain toista tai jotain muuta niin hän on muka kateellinen.

On täällä kanssa myös suhteellisesti enemmän sos-tuella eläviä, tai huonosti ansaitsevia, ainakin vaikuttaa siltä jos tuloketjuja lukee tai lapsilisien maksatuspäiväketjuja...

Terveyttä saa korostaa, mutta lihavuudella uhkailu aiheuttaa lapselle syömishäiriön täydellä varmuudella. Hänestä tulee ehkä hoikka mutta onneton, ihminen joka koko ajan murehtii niitä muutamaa ylimääräistä kiloa, joita kukaan muu ei näe. Ihminen joka ei osaa nauttia yhdestäkään ruokailusta peläten että lihoo. En ymmärrä kuka tällaisen elämän lapselleen haluaa?? Minä ainakin olen niin katkera äidilleni, kun kaatoi oman lihavuudenpelkonsa minun niskaan ja minä en ole vieläkään terve. Laiha kyllä, jos se yhtään lohduttaa, minua ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää:
Terveyttä saa korostaa, mutta lihavuudella uhkailu aiheuttaa lapselle syömishäiriön täydellä varmuudella. Hänestä tulee ehkä hoikka mutta onneton, ihminen joka koko ajan murehtii niitä muutamaa ylimääräistä kiloa, joita kukaan muu ei näe. Ihminen joka ei osaa nauttia yhdestäkään ruokailusta peläten että lihoo. En ymmärrä kuka tällaisen elämän lapselleen haluaa?? Minä ainakin olen niin katkera äidilleni, kun kaatoi oman lihavuudenpelkonsa minun niskaan ja minä en ole vieläkään terve. Laiha kyllä, jos se yhtään lohduttaa, minua ei :(

Juu tottakai, jos sulla on pahat kokemukset ei se tarkoittaa että kaikki nyt ovat sellaiset. En siis haukku sun äitiä mut ei se ehkä osaanut sua oikein kasvattaa ja antaa oikeat ohjeet jos sulla tosta traumoja jäi. Ihmistä pitää opitella ihailla kauneuttaa, mut ei se pitää tarkoittaa että sillä pitää olla se kauneus, jos ei onnistu, eli ei saa olla jos joku parempi kun se ihminen kateellinen sille. Mut mulla ei ole ongelma, mulla on tosi kauniit lapset, pitäis vaan hallittaa siitä painoa ja saada kuuriin esikoisella ennen koulun menoa, että turhaa masennus painosta mikä yleensä alkaa kouluiässä

sekä lasta pitää opetella myös että se rajoittaa syöminen, jos vanhemmasta ja terveydenhoitajasta tuntu että se syö liika, jos nyt se ei oppi hallittaa itseä, on myöhemmin tosi vaikea siihen tottua ja tottakai pitää kertoa lapselle että olet mitä syöt, eikä silittää päättä ja sanoa no joo kulta ota karkit tai hesen ateria, noin vaan laiskat vanhemmat tekevät. Mut jos lapsi jo luonnosta laihaa, niin varma ei pitää muuta tehdä kun että opetella syömään tervellisesti että se tottu

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää:

Juu tottakai, jos sulla on pahat kokemukset ei se tarkoittaa että kaikki nyt ovat sellaiset. En siis haukku sun äitiä mut ei se ehkä osaanut sua oikein kasvattaa ja antaa oikeat ohjeet jos sulla tosta traumoja jäi. Ihmistä pitää opitella ihailla kauneuttaa, mut ei se pitää tarkoittaa että sillä pitää olla se kauneus, jos ei onnistu, eli ei saa olla jos joku parempi kun se ihminen kateellinen sille. Mut mulla ei ole ongelma, mulla on tosi kauniit lapset, pitäis vaan hallittaa siitä painoa ja saada kuuriin esikoisella ennen koulun menoa, että turhaa masennus painosta mikä yleensä alkaa kouluiässä

Ymmärrän huolesi lasten painosta, mutta heitä voi opettaa muullakin tavalla kuin lihavuudesta puhumalla. Toivottavasti osaat tehdä sen oikein, minua ainakin aidosti pelottaa lastesi puolesta. Anna heidän löytää liikunnan riemu ja vähennä herkkuja ihan jostain muusta syystä kuin lihavuudenpelosta. Tai siis älä sitä ainakaan lapsillesi kerro. Minäkään en anna omien lasten lihoa ja omasta mielestä teen siinä oikein, miksi olet päästänyt tilanteen tähän asti, että lapset ovat pulskia? Lihavuutta on paljon helpompi hallita etukäteen.

Mun lapset eivät ole pulskia vaan esikoinen ja ehkä, en tiedä mut ehdkä se on mun maidosta kaikki alkoi, kun mulla oli paljon rintamaitoa aina ja se oli kuulema kun smetanaa kun lapsi söi paljon ja lihoi kasvanut nopeasti, mä imetin 1,5v vähän yli, esikoista... Niin ja vielä ei se mun ongelma jos joku on huolissaan palstalaisesta, te kasvatatte miten te haluatte ja mä kasvatan miten mä haluan, jos meillä tappelu jääkäpista ja herkuista taas alkaa ettei se taan tiedä edes rajaa, niin meillä taas puhuminen kaikista alkaa. Mut mä luulen mä tein jo oma tehtävä, kun se vaan tottunut nyt syödä hyvin ja tervellisesti, ei se edes itse halua ja mahdu paljon herkkuja kerrallaan kun se niitä saa, se on aina niin että kun mahanlaukku on venynyt niin sinne vaikka hevonen mahtuu, sekä myös tottumukset vaikuttaa paljon

Sinähän voit sulkea korvat ja silmät ja todeta että kaikki tekojasi kritisoivat ovat vain kateellisia. Sillä siitä pääsee. Sydämestäni toivon että lapsistasi kasvaa tasapainoisia ja onnellisia, sitä toivoisin kaikille lapsille. Kauneus ja laihuus ovat todella vähäpätöisiä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä en oo havainnut Savannassa tai hänen lapsissaan mitään huolestuttavaa tai epätasapainoista.

En kyllä minäkään. Aika aito ja rehellinen ihminen tuo savanna ja siksi ihmettelinkin miksi pitää aina joukolla hyökätä hänen kimppuunsa!
Go Savanna, Go!

Yhteistyössä