Miksi koira varastelee ruokaa pöydiltä, kädestä ja roskiksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin oli taas kausi kun puppe meinas alkaa varastelee, ratkaistiin asia niin että ei pidetty mitään esillä ja tehtiin mahdottomaksi roskiksille pääsy yms. Kun itse syödään, koira ei saa tulla keittiöön yms. Siihen se sit taas loppu

Mulla on ollut yhteensä 8 koiraa, niistä 6 jo vanhuuteen kuolleita ja yksikään ei aikaisemmin varastellut ruokaa, ei kädestä eikä mistään. Tämä yksi tuntuu olevan harvinaisen omalaatuinen tapaus, kun ei usko mitään... ensimmäistä kertaa harkitsen koirasta luopumista, joko (ennen aikaisella) eutanasialla tai toiseen perheeseen luovuttamisella, kun en tiedä mitä tehdä... :( Tosin tuskinpa kukaan tuota koiraa ottaisikaan, jos on patologinen varastelija.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23550235:
mahtaisko eläinlääkäristä olla apua? Jos soittais ja kysyis- kun ei ole koiralle normaalia käytöstä...

Joo. Olen kyllä jo kerran aikaisemmin soittanut paikkakunnan eläinlääkärit läpi, yhdeltä sain vastaukseksi "sellaisia ne koirat on" ja toiselta "voishan tuota tutkia mutta tuskinpa mitään ihmeellistä löytyy" ja kolmas sanoi vaan että "tuo tänne, jos et saa kotikeinoin hillittyä varastelua". No, kai se on vietävä jonnekin tutkimuksiin. :(

Onko koiralla mitään lääkitystä esim kortinsooni? Meillä koiralla jatkuva kortisoonilääkitys ja siitä on tullut tosi ahne. Kelpaa vauvan paskavaipatkin pusseineen päivineen jos olen jättänyt ulos. Ja myös kissanpaskat. Yök!

Yhteistyössä