Miksi kurahousut herättää niin paljon keskustelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasvaan

Vieras
Täällä on suunnilleen joka päivä keskustelua, että miksi päiväkodissa vaaditaan kurikset tai että tarvitaanko kurahousuja kun on reimatecit tai että miten vanha voi vielä käyttää kurahousuja.

Ottamatta kantaa noihin kysymyksiin ihmettelen vaan, että mikäköhän niissä kurahousuissa on sellaista, että aiheuttaa aina kovasti keskustelua. Onko se niiden erikoinen materiaali vai onko vanhemmilla ikäviä muistoja oman lapsuuden tönköistä kurahousuista? Itselle tuo kura-/sadepukeutuminen on niin itsestään selvä juttu, että en ole edes ajatelut koko asiassa olevan mitään keskustelua herättävää...

Alkuperäinen kirjoittaja vierasvaan:
Itselle tuo kura-/sadepukeutuminen on niin itsestään selvä juttu, että en ole edes ajatelut koko asiassa olevan mitään keskustelua herättävää...

Mutta päätit kuitenkin herätellä taas keskustelua asiasta. :xmas:

Kyse on vaan siitä että reimatecin ostaneet eivät tahdo myöntää, että ovat heittäneet rahansa hukkaan ja väkisin haluavat ettei lapselle laiteta kuriksia tarhassa (ja sitte vingutaan kun koko haalari on kurassa ja sitämyöten myös hieno mersu jne...)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Itselle tuo kura-/sadepukeutuminen on niin itsestään selvä juttu, että en ole edes ajatelut koko asiassa olevan mitään keskustelua herättävää...

Mutta päätit kuitenkin herätellä taas keskustelua asiasta. :xmas:

No joo :)

Ihmettelenpä vaan sitä, että miten vaikeaa joillekin on hyväksyä, jos päiväkodissa on käytäntö, että kaikille puetaan kurahousut. Niin ei sitten meidän lapselle ainakaan pueta vaikka kaikilla muilla on... Tai jos jollain perheellä on käytäntö, että isommatkin lapset käyttää kurahousuja omalla pihalla, niin miksi se on joillekin kauhistus.

Mun mielestä ne kurikset on ihana keksintö. Lapsen täytyy saada ulkona reuhata ja temmeltää ilman että täytyy välittää vaatteiden likastumisesta. Miten kätevä se on se kurainen ja savinen tenava kuoria sieltä kurahousuista puhtaana ja kuivana ja virauttaa kurikset taas seuraavaa ulkoilua varten. Kurahousut kuuluu kaikille!! Itsekin ostaisin, jos raaskisin, maksaa tylysti aikuisten kurikset kun ne on kaikki just jotain rukkaa. Mä haluun prismaan ale-aikuisten kuriksia! :laugh:

Koska kurahousut on turhat, jos lapsen haalari on vedenpitävä.

Koska kurikset eivät hengitä.

Koska ne ovat epämukavat.

Ja mua ei ole koskaan haitannut se, että haalari saattaa likaantua. On meillä pesukone =)

Tytölle puetaan pk:ssa lähes aina kurikset, mun puolesta saisi olla ilmankin...Pojalle eivät pue, sen ryhmän tädit ovat fiksumpia :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Koska kurahousut on turhat, jos lapsen haalari on vedenpitävä.

Koska kurikset eivät hengitä.

Koska ne ovat epämukavat.

Ja mua ei ole koskaan haitannut se, että haalari saattaa likaantua. On meillä pesukone =)

Tytölle puetaan pk:ssa lähes aina kurikset, mun puolesta saisi olla ilmankin...Pojalle eivät pue, sen ryhmän tädit ovat fiksumpia :)

pesetkö sitten haalarin joka ikinen päivä, kun on kurakelit?

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
se on varmaan muutamille jokin fetissi

Ai lasten kurikset? No ei kai täällä palstalla nyt niin outoa porukkaa sentään ole!

on täällä....

Kaikkea sitä kuuleekin. Ei vissiin ihan tervettä porukkaa...

fetissit on jokaisella meistä...joillakin se on kurahousut...toisille kumisaappaat....

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Kyse on vaan siitä että reimatecin ostaneet eivät tahdo myöntää, että ovat heittäneet rahansa hukkaan ja väkisin haluavat ettei lapselle laiteta kuriksia tarhassa (ja sitte vingutaan kun koko haalari on kurassa ja sitämyöten myös hieno mersu jne...)

Paras! :D

Yhteistyössä