Miksi kuriksia pitää pestä pk:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Liila

Jäsen
08.06.2007
145
0
16
Ihan vastaisen varalta vaan kyselen, kun näin päiväkodilla lapun, että lasten kuravaatteet pitää viedä kotiin pestäväksi päivän jälkeen. Siis miksi? Mitä järkeä niitä on joka päivä pestä, kun kurastuvat samanlaisiksi heti seuraavana päivänä.

Olen ollut nyt pari vuotta kahden lapsen kanssa kotona, enkä tosiaankaan pese kuravaatteita, kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Meitin pojun päiväkodissa ei ainakaan tarvi kuriksia joka päivä kiikuttaa kotio pestäviksi. Aina kun haen pojun tarhasta, huuhdellaan harjan ja suihkun kanssa kurahousut ja kumpparit ja laitetaan kuivumaan. Seuraavana päivänä on sit suht puhtaat kurikset ja kumpparit taas taas käytössä.

Joo, ne haisee. Lisäksi kun ne kurat kuivuu, niin seuraavalla kerralla jalkaan laitettaessa ne hiekat ropisee siihen eteisen lattialle. Lisäksi hoitajalla ei yleensä ole vielä pukemisvaiheessa itsellään ulkohousuja jalassa ja kun muutamalle lapselle pukee likaset kurikset, niin osaatte varmaan kuvitella minkänäköiset ne hoitajan omat sisävaatteet on..

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Joo, ne haisee. Lisäksi kun ne kurat kuivuu, niin seuraavalla kerralla jalkaan laitettaessa ne hiekat ropisee siihen eteisen lattialle. Lisäksi hoitajalla ei yleensä ole vielä pukemisvaiheessa itsellään ulkohousuja jalassa ja kun muutamalle lapselle pukee likaset kurikset, niin osaatte varmaan kuvitella minkänäköiset ne hoitajan omat sisävaatteet on..

näin juuri!

me kyllä huuhdellaan ne pk:ssa aamu-ulkoilun jälkeen ja sitten kuivauskaappiin. Saatte vaan arvata mikä hiekkapöly niistä lähtee. Oikeesti ne tarvii kunnon pesukone pesua välillä. Ja entäs ne vuorelliset kurahanskat, kun niitä kääntää nurinpäin että kuivuu niin huh mitkä aromit! Eli pesuun säännöllisesti mut ei mun mielestä joka päivä. Viikonlopuks.

Onpa kauheaa, että joutuu huoltamaan omien lasten vaatteita!

Minä vien lasten kuriksen joka päivä kotiin, huuhtelen ja kuivatan. Kerran viikossa pestään koneessa. Mulle tämä on ollut ihan itsestään selvä juttu, kenenkään ei ole tarvinnut kertoa tai kehoittaa. Enhän muutenkaan käytä lapsilla likaisia vaatteita (vaikka ne likaantuu joka tapauksessa uudestaan...) , joten miksi sitten kuravaatteet jättäisin likaisena seuraavalle päviälle.

Miettikää nyt, onko mukava puettaa kuraisia vaatteita lapsille! Joka paikka kurassa ja liassa. Tosi jees hommaa hoitajille... Meidänkin päiväkodissa oli nyt kuukausitiedotteeseen laitettu toivomus, että kuriksia pestäisiin välillä... Kun jotkut idiootit riisuu iltapäivällä kurikset lapsilta pk:n eteisessä huuhtelematta ja laittaa naulakkoon roikkumaan!!!

Voi pitäisköhän munkin tehdä tuollainen "pakko" vanhemmille. Osa ei tunnu pesevän koneessa kurahousuja koskaan! Meillä kuravaatteet puetaan vasta ulkona, sillä muuten eteinen olis ihan täynnä sitä hienoa hiekkapölyä... Ja huuhtelen kurikset ulkona kastelukannun avulla.

Kyllä meillä suositellaan jo ihan esimiestasolta vanhemmille, jotta kurahousut tulee pestä kotona.
No, mulle riittäis jos ne edes olisi huuhdottu... tai edes kuivat ;)

Minä ykstyisenä hoitajana huutelin lasten kurahousut/kintaat mutta vanhemmat huolehtivat pesusta.
Huuhtelin juuri sen takia että kuivuessa hiekat rapisee , yleensä harjasin ennen sisälle tuloa enemmät hiekat kuriksista pois kun ne olivat vielä lasten päällä.
Ja toiseksi ne haisee jos niitä ei aiakjoin pese.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Voi pitäisköhän munkin tehdä tuollainen "pakko" vanhemmille. Osa ei tunnu pesevän koneessa kurahousuja koskaan! Meillä kuravaatteet puetaan vasta ulkona, sillä muuten eteinen olis ihan täynnä sitä hienoa hiekkapölyä... Ja huuhtelen kurikset ulkona kastelukannun avulla.

No minä olen ne tuikannu vaan vanhempien mukaan, että "nuo on likaantunu" tai "nääkin voi viedä pesuun" Ihan sen kummemmin ihmettelemättä, aina on puhtaat housut tullu takasin, eikä kukaan oo ihmetelly vielä miks niitä pitää pestä..

Mulla ei oo vesipistettä ulko-oven lähellä, joten oon laittanu vaan kuivumaan ja sit kuivana puistellu pihalla ennen iltapäivän ulkoilua..

No aikamoisessa kunnossa ne oisivat jos vaikka viikonkin siellä lojuisivat, johan ne sotkeekin kaikki paikat, ja tosiaan haisevat!
Kyllä mä otan ne kotiin huuhdottaviksi, en tosiaan joka päivä koneessa pese vaan suihkun alla putsaan enimmät pois.

En mä pese koneessa, mutta huuhtelen kyllä melkeen aina ulkoa tultaessa.
Toisilla sanoilla sanoen tuo on: kuravaatteiden huolto kuuluu vanhemmille. Mutta kun osa vanhemmista on ehkä sitä mieltä, että eihän ne likaset kurikset heitä haittaa siellä päiväkodissa, niin täytyy tarkentaa ohjeistusta. Muuten joittenkin kuravaatteita ei pestäs, eikä huuhdottas ties koska.

Miettikääs kun siellä on niitä kuriksia reilut 20kpl ja niitä ku ei pestäs niin johan ne rupeis haiseen, ei joka pk:ssa oo tiloja laittaa niitä kuivumaan... Sitten se kuran määrä! Ja toiseksi, meillä on tapana käydä iltasinki ulkona ja silloinhan ne kurikset tulee automaattisesti mukaan. Ei se nyt vaan voi olla niin kova homma, ei niitä joka päivä tarvii koneessa pestä.

Minä luulen, että minun lapseni päiväkodissa niitä pestään. Lapseni aloitti pk-uransa tänä syksynä, ja koska täältä opin, että kurahousut haisevat ja niitä täytyy olla koko ajan pesemässä, koko syksyn kyttäsin niiden likaisuutta - ja olivat aina puhtaat. Jouluna kuitenkin otin ne kotiin että pesen ne oikein koneessa, ja kotona huomasin niissä selvän pyykinpesuaineen tuoksun! Eli ne olivat käyneet koneessa päiväkodissa! Minun piti kysyä asiasta joululoman jälkeen, mutta autuaasti unohdin.