Miksi kutsua äitiä/isää nimellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ä.I.T.I
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Kumpikohan on surullisempaa, se, ettei sano äitiään äidiksi, vai se, että luulee, että äidin nimi on äiti?

Kyllä surullisinta on se, jos aviopari kutsuu toisiaan isäksi ja äidiksi silloinkin, kun lapset eivät ole paikalla. Se vasta kauheaa on:D.

no kyllä mä miestäni puhettelen iskäksi jos vaikka lapselle sanoo "kysy iskältä..."jne... mutta ei me toisiamme kutsuta iskäksi ja äitiksi, tosin ei kyllä puhutella toisiamme etunimilläkään....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut siis miks opettaa nimellä sanomaan? Miks ei haluu sanoo äidiksi?

En mä niitä mitenkään ole opettamalla opettanut.

Mutta fakta on, että musta ei ole lässyttämään ja puhumaan itsestäni kolmannessa persoonassa, edes lapsille.
Mä en siis juurikaan puhu "Anna äiti auttaa/ Äiti tulee pyyhkimään/ Äiti sitä/ Äiti tätä..."
Puhun niinkuin muillekin ihmisille: "Mä autan/ Mä tulen pyyhkimään..."

Ja koska muut ihmiset puhuttelee mua etunimellä, se on se nimitys mihin lapset on tottuneet.

En mä myöskään ala korjaamaan tai torumaan asiasta. En koe tarvitsevani minkäänlaista titteliä kertomaan, mikä mun asema on noihin pieniin ihmisiin nähden. Kyllä meille on kaikille ihan selvää muutenkin, että mä olen niiden äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En mä myöskään ala korjaamaan tai torumaan asiasta. En koe tarvitsevani minkäänlaista titteliä kertomaan, mikä mun asema on noihin pieniin ihmisiin nähden. Kyllä meille on kaikille ihan selvää muutenkin, että mä olen niiden äiti.

Näin meilläkin on.

Yhteistyössä